۳.۱۶۸۹۸۷۰۰۳

۰.۰۵۳۴۳۶

۳.۶۷۶۵۸۲

۰.۰۰۰۲

c(3)+c(9)+c(18)=0

پایین

پایین

۰.۲۰۰۳۵۱

۳.۱۰۰۱۸۶۷۲۳

۰.۰۵۳۶۷۷

۳.۷۳۲۵۵۷

۰.۰۰۰۲

c(3)+c(9)+c(17)=0

صفر

صفر

۰.۳۵۹۱۰۸

۱.۵۵۸۰۰۴۱۰۳

۰.۰۷۳۸۱۳

۴.۸۶۵۱۲۸

۰.۰۰۰۰

c(3)+c(8)+c(16)=0

جدول ۴-۲۸ سرعت تعدیل اهرم هدف برای شرکت‌های پایین‌تر از اهرم هدف در شرایط سطوح متفاوت نااطمینانی

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۴-۴- آزمون مدل چهارم
مقدمه
در این قسمت نقش عدم تعادل مالی در کنار انحراف اهرم واقعی از هدف را بررسی می‌کنیم. مدل تجربی نشان می‌دهد آیا سرعت تعدیل ساختار سرمایه نسبت به اثرات نااطمینانی اقتصاد کلان و خاص شرکت درزمانی که شرکت کسری مالی دارد یا مازاد مالی حساس است یا خیر همچنین این حالت درزمانی است که اهرم هدف بالاتر یا پایین‌تر از اهرم واقعی قرار دارد. در مرحله‌ی اول ما متغیرهای مجازی کسری و مازاد مالی را بدون در نظر گرفتن اثرات نااطمینانی بر سرعت تعدیل اهرم هدف بررسی می‌کنیم. در مرحله‌ی دوم اثرات نااطمینانی اقتصاد کلان و خاص شرکت را وارد مدل کرده اما بدون اینکه این دو نااطمینانی را به سطوح متفاوتی تقسیم کنیم. در مرحله‌ی سوم اثرات نااطمینانی اقتصاد کلان و خاص شرکت در چهار سطح بالا، متوسط، پایین و صفر بر سرعت تعدیل ساختار سرمایه زمانی که اهرم واقعی بالاتر و پایین‌تر از اهرم هدف خود قرارگرفته باشد و در این مدل شرایط مالی (کسری و مازاد) شرکت موردبررسی را نیز در نظر می‌گیریم.
۴-۴-۴-۱ مرحله‌ی اول
وقفه‌ی اهرم واقعی شرکت در سطح اطمینان ۹۹ % معنادار بوده و ضریب گزارش شده در تخمین با علامت مثبت می‌باشد که این امر نشان می‌دهد شرکت‌ها روند افزایشی یا کاهشی اهرم واقعی خود را با حافظه‌ی کوتاه‌مدت در طی زمان حفظ می‌کنند. مازاد و کسری مالی در سطح اطمینان ۹۹ % معنادار بوده و هر دو ضریب دارای علامت مثبت و اثر مستقیم بر متغیر وابسته‌ی مدل را دارند. این امر نشان می‌دهد که تفاوت بین کسری و مازاد مالی در شرایط شرکت تأثیر زیادی بر روند تعدیل ساختار سرمایه شرکت ندارد اما مازاد مالی با مقدار ۷۳/۱۰ % بیشتر از کسری مالی با مقدار ۴۹/۹ % است. این امر نشان می‌دهد که شرکت‌ها تمایل به اصلاح انحراف اهرم واقعی خود به سمت هدف درزمانی که مازاد مالی دارند بیشتر از زمانی است که از کسری مالی برخوردارند. در حالتی که شرکت دارای مازاد مالی باشد چه زمانی که اهرم واقعی بالاتر یا پایین‌تر از هدف قرار گرفته باشد دارای سطح خطای ۱ % و معنادار بوده و ضرایب هر دو متغیر مثبت ارزیابی می‌شود. در حالتی که شرکت کسری مالی داشته و اهرم واقعی بالاتر از اهرم هدف قرار گرفته باشد در سطح خطای ۱ % متغیر معنادار بوده و دارای ضریب مثبت است اما زمانی که شرکت کسری مالی داشته و اهرم واقعی شرکت در سطح پایین‌تری قرار گرفته باشد متغیر معنادار نمی باشد و دارای ضریب مثبت و مقدار این ضریب نسبت به حالت‌های دیگر بسیار پایین‌تر است.

متغیرهای مدل

ضریب

انحراف معیار پسماند

آماره t

احتمال

اهرم واقعی (۱-)

۰.۲۲۲۴۸۹

۰.۰۳۸۷۴۸

۵.۷۴۱۹۵۱

۰.۰۰۰۰

مازاد مالی

۰.۱۰۷۳۷۳

۰.۰۱۶۵۷۰

۶.۴۷۹۹۵۳

۰.۰۰۰۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت