β ۴

۷۶۳/۱-

۷۱۱/۲-

۰۲۸/۰

Growth it

درصد تغییرات جمع دارایی ها شرکت

β ۵

۹۲۳/۰

۵۳۴/۲

۰۳۱/۰

ROA it

بازده دارایی ها

β ۶

۴۵۱/۱-

۱۰۳۲/۶-

۰۰۰/۰

Age it

عمر شرکت

β ۷

۷۱۲/۳-

۸۷۱/۲-

۰۰۴/۰

ضریب تعیین

۳۵۹/۰

آماره F

۷۶۵/۱۴

ضریب تعیین تعدیل شده

۳۲۶/۰

معنی‌داری(P-Value)

۰۰۰/۰

آماره دوربین واتسون

۴۱۸/۱

فصل پنجم:
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه
گام‌های نهایی تحقیق، از اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین مراحل انجام آن می‌باشند. تجزیه و تحلیل دقیق و نتیجه‌گیری درست از داده‌ها و اطلاعات جمع‌ آوری شده، بدین دلیل که مبنایی برای برنامه‌ریزی‌های آتی در سازمان ها، مراکز دانشگاهی و یا جامعه مورد تحقیق قرار می‌گیرند، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. در واقع نتیجه‌های به دست آمده، باید آن‌چنان مستند و قابل تشریح باشند که جامعه مورد تحقیق به درستی و صحت آنها اعتماد داشته تا برای اصلاح نواقص و کاستی‌ها با توجه به نتیجه‌های به دست آمده، برنامه‌ریزی جامعی انجام داده و به نتیجه‌های قابل پیش‌بینی دست یابند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در فصل قبل داده‌های مربوط به پژوهش در قالب یک فرضیه اصلی و سه فرضیه فرعی تجزیه و تحلیل شد. در این فصل، ابتدا به نتیجه‌گیری و تفسیر نتایج حاصل پرداخته شده و در ادامه محدودیت‌های پژوهش و پیشنهادهای منتج از تحقیق و برای تحقیقات آتی بیان خواهد شد.
۵-۲ نتایج تحقیق
۵-۲-۱ آزمون فرضیه اصلی
بین نقدشوندگی سهام و مدیریت سود واقعی ارتباطمنفی(معکوس) معناداری وجود دارد.”
مطابق با جدول ۴-۱۰ فصل چهارم سطح معنی‌داری (sig) متغیر متغیر نقدشوندگی سهام (Liquidity) کمتر از سطح معنی‌داری در نظر گرفته شده در پژوهش حاضر (۵%) است؛ همچنین قدرمطلق آماره t مربوط به این متغیرها بزرگتر از آماره tبدست آمده از جدول با همان درجه آزادی است. لذا فرضیه H0 در سطح اطمینان ۹۵% رد شده و فرضیه H1 مبنی بر این که بین نقدشوندگی سهام و مدیریت سود واقعی از طریق دستکاری فروش ارتباطمعناداری وجود دارد تایید می گردد، لذا با توجه به علامت منفی ضریب متغیر مزبور می توان نتیجه گرفت بین نقدشوندگی سهام و مدیریت سود واقعی ارتباط معکوس وجود دارد، بنابراین فرضیه اصلی پذیرفته می شود.این نتایج همسو با نتایج تحقیقات لی و همکاران(۲۰۱۳)، کاستلو و ویتنبرگ(۲۰۱۱)،گش و مون(۲۰۱۰)،رضایی (۱۳۸۹) و قالیباف اصل و ایزدی (۱۳۸۸) می باشد.
۵-۲-۲ آزمون فرضیه فرعی اول

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت