۰٫۳۷۳

۱۰۰

۶۸
۴-۵٫ غیر فعال سازی و سمیت زدایی باکتری سیاه سرفه برای تولید واکسن

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

سوسپانسیون جداسازی شده واجد سلول زنده باکتری سیاه سرفه توسط حرارت در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد بمدت ۱۰ دقیقه داخل مخزن ۵ لیتری فرمانتورNovo Paljas تحت شرایط کاملاً کنترل شده از نظر دور همزن، دما، میزان فشار هوا، دور موتور و زمان غیر فعال سازی گردید.
۴-۵-۱٫ سمیت زدایی با فرمالین
در روش سمیت زدایی با فرمالین، ابتدا به سوسپانسیون، فرمالین با غلظت mM10 اضافه شد و بعد توسط حرارت در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد بمدت ۱۰ دقیقه غیرفعال سازی انجام گرفت. سپس سوسپانسیون غیرفعال شده برای سمیت زدایی در دمای ۸-۴ درجه سانتیگراد انکوبه گردید. که مدت زمان انکوباسیون در بچ های سمیت زدایی شده با فرمالین بر اساس نتایج حاصل از انجام تستMWG متفاوت بود و تقریباً در نیمی از بچ ها این مدت ۱۰ روز و در نیمی دیگر حدود ۳۰ روز و تنها در یک بچ ۹۰ روز طول کشید. نتایج حاصل از سمیت زدایی توسط فرمالین در جدول ۴-۲ نشان داده شده است.
۴-۵-۲٫ سمیت زدایی با تیومرسال
در این روش ابتدا سوسپانسیون باکتری در درجه حرارت ۵۶ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ دقیقه غیر فعال شده و سپس تیومرسال با غلظتv/w 01/0 % اضافه شد. سپس سوسپانسیون ها در دمای ۸-۴ درجه سانتیگراد انکوبه شدند. مدت زمان انکوباسیون در بیشتر بچ ها ۱۸۰ روز بود وتنها در دو بچ این مدت ۲۷۰ روز بود. نتایج حاصل از سمیت زدایی توسط تیومرسال در جدول ۴-۳ نشان داده شده است.
۴-۶٫ آزمایش های کنترلی سوسپانسیون های سیاه سرفه
بعد از انجام سمیت زدایی سوسپانسیون ها توسط فرمالین و یا تیومرسال برای کنترل سترونی یا استریلیتی آنها از آزمایش استریلیتی بر روی محیط تیوگلیکولات و سویابین کازئین استفاده شد و تست کنترل غیر فعال بودن باکتری با بهره گرفتن از محیط بورده-ژانگو انجام شد. نتایج همه ی سوسپانسیون های باکتری سیاه سرفه از نظر آزمایش های فوق الذکر مورد قبول واقع شدند. نتایج این تست ها در جدول ۴-۲ و۴-۳ آورده شده است.
جدول ۴-۲٫ نتایج حاصل از انجام آزمایش های غیرفعال سازی و استریلیتی سوسپانسیون های باکتری سیاه سرفه سمیت زدایی شده با فرمالین

NO

Batch No.

Separation
Type

Inactivation

Formaldehyde
Detoxification

Control Tests

Temperature
(°C)

Time
(min)

Concentration
(mM)

Incubation
Temperature
(°C)

Incubation
Time (Day)

Inactivation Test

Sterility test

TSB

Thioglycolate

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت