• در تحقیقی با عنوان اثر شهرت و کیفیت وب سایت در احساسات مصرف کنندگان آنلاین، درک خطر و قصد خرید که در جامعه ی آماری یک دانشگاه بزرگ درغرب و با نمونه ای با حجم دویست و نوزده نفر با هدف اصلی آزمون یک مدل جامع تر از شهرت و کیفیت وب سایت، شناخت احساسات و قصد خرید انجام شده است، روش تحقیق، پرسشنامه و روش تحلیل داده ها مدل سازی معادلات ساختاری بوده و نتیایجی به شرح: شهرت اثر مثبت قابل توجهی در احساسات مصرف کنندگان و اثر منفی قابل توجهی بر خطر درک شده، داشته است. تمامی ابعاد چهارگانه کیفیت وب سایت تا به حال اثرات منفی قابل توجهی بر خطر درک شده و اثرات مثبت قابل توجهی در احساسات، به جز برای خدمات مشتریان داشته اند. خطر ادراک شده اثر منفی قابل توجهی بر احساسات مصرف کنندگان داشته و هر دو خطر درک شده و احساس تأثیر قابل توجهی بر قصد خرید داشته اند، به دست آمده است (Kim, J. Lennon, 2013).

  • در تحقیقی با عنوان توسعه شهرت یک شرکت زیست محیطی در اینترنت که در جامعه ی آماری مصرف کنندگان سازگار با محیط زیست و با نمونه ای با حجم هشتاد و چهار مصرف کننده با هدف اصلی بررسی چالش های خاص و عوامل موفقیت شرکت هایی که شهرت شرکت های زیست محیطی خود را با بهره گرفتن از استراتژی های ارتباط آنلاین توسعه داده‌اند، انجام شده است. روش تحقیق، اکتشافی و روش تحلیل داده ها بر اساس مقایسه داده های اولیه به دست آمده از سه منبع مختلف: مشاهده وب سایت های شرکت های بزرگ، داده های ارائه شده توسط مدیران ارتباطات از پنج شرکت مورد بررسی و پاسخ به دست آمده از نمونه، بوده و نتایجی به شرح: مشتریان نیاز به اطلاعات آنلاین روشن و به روز شده ندارند اما قابل اعتماد بودن پیام ها و اقدامات شرکت برای شهرت شرکت مهم است، به دست آمده است (Gurau, 2013).

جدول شماره ۷٫۲٫ خلاصه ای از پژوهش های انجام گرفته در سطح ملی و بین‌المللی

محقق
سال
جامعه آماری
متغیرهای مورد بررسی
نتایج

خدادادحسینی و همکارانش

۱۳۸۷

مشتریانی که از فروشگاه های الکترونیکی موجود در جامعه مجازی ایرانیان به صورت الکترونیکی خرید کرده‌اند

تجارت الکترونیک، اعتماد، متغیرهای فردی مشتریان

به جز فرضیه ی مربوط به عوامل فردی، سایر فرضیه های تحقیق تأیید می‌شوند، به دست آمده است.

فتحی و همکارانش

۱۳۸۷

خبرگان تجارت الکترونیکی در طرح تدوین بسته های آموزشی تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیک، اطلاعات، بنگاه های کوچک و متوسط، مخاطبین آموزشی

بازیگران و مخاطبین تجارت الکترونیکی در ایران عبارتند از: مدیران سازمان های دولتی، مدیران شرکت های کوچک و متوسط، مدیران اصناف، مدیران شرکت های تخصصی خدمات تجارت الکترونیکی، کارشناسان شرکت های تخصصی خدمات تجارت الکترونیکی، رسانه ها و حقوق دانان

‌حاجی‌ها وهمکارانش

۱۳۸۸

مدیران کسب و کارهای کوچک و متوسط تهران

کسب و کار کوچک و متوسط، سهولت استفاده درک شده، سودمندی درک شده

طبق آزمون مدل پذیرش فناوری دیویس، کلیه روابط این مدل معنادار هستند. همچنین در آزمون مدل رفتار برنامه ریزی شده آیزن نیز کلیه روابط (به غیر از رابطه میان هنجار ذهنی و تمایل رفتاری برای پذیرش با بهره گرفتن از تجارت الکترونیکی) معنادار تشخیص داده شدند.

الهی و همکارانش

۱۳۸۸

مشتریان الکترونیکی ایرانی و لبنانی

تجارت الکترونیکی، اعتماد مشتری، رضایت مشتری

اعتماد، وفاداری و رضایت در تعامل با هم بر افزایش خرید الکترونیکی تأثیر گذارند اما میزان و نحوه ی تاثیر گذاری و تعامل آن ها در کشور های مختلف تفاوت دارد.

الهی و همکارانش

۱۳۸۸

مشتریان الکترونیکی ایرانی و لبنانی

ایران زاده و همکارانش

۱۳۸۸

افرادی که در مشهد حداقل یک بار از خدمات بانکداری الکترونیک بانک تجارت استفاده نموده اند

هاشمی

۱۳۸۹

شرکت های عضو اتحادیه ی صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی

کاظمی، برید نظیف

۱۳۸۹

مسافرین فرودگاه بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد

جعفرپور، بهرام زاده

۱۳۹۰

مدیران ارشد، کارشناسان شرکت‌های کوچک و متوسط شناسایی شده در حوزه ی نفت، گاز و پتروشیمی

رفعتی و همکارانش

۱۳۹۱

مشتریان محصولات شرکت فرآورده های لبنی کاله

مشتریان محصولات شرکت فرآورده های لبنی کاله

اعتماد مشتری، تبلیغات شفاهی، تعهد مشتری

اعتماد مشتریان، درگیری ذهنی، تعهد و تبلیغات شفاهی بر رفتار خرید مجدد آن ها تأثیر مستقیم ندارد ولی رضایت مشتری بر خرید مجدد مشتریان تأثیر مستقیم دارد همچنین رضایت مشتریان بر تبلیغات شفاهی، اعتماد و تعهد تأثیر مستقیم دارد که از این میان، رضایت بیشترین تأثیر را بر انجام تبلیغات شفاهی مشتریان فرآورده های لبنی دارد.

مشتریان بانک شهرستان تبریز

بانکداری الکترونیک، بی اعتمادی، کارت های الکترونیکی

نبودن دانش و مهارت کافی در استفاده از کارت های الکترونیکی، عدم آموزش فرایند استفاده از این کارت ها، نبود سامانه های فروش در اکثر فروشگاه ها، مؤسسات و ادارات و بی اعتمادی مشتریان بانک ملت شهرستان تبریز در به کارگیری کارت های الکترونیکی است

مرکز خرید آنلاین

اعتماد، سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده درک شده، قصد خرید

مشارکت و واکنش دیگران در تابلو اعلانات و یا بخش بررسی محصولات اثرات مثبتی بر کیفیت WOM دارد، کیفیت WOM دارای اثرات مثبتی بر اعتماد آنلاین و اعتماد آنلاین اثرات مثبتی بر سودمندی ادراک شده، قصد خرید و سهولت استفاده درک شده ، دارد. علاوه بر این سهولت استفاده درک شده و سودمندی ادراک شده، اثرات مثبتی بر قصد خرید دارند.

Kassim, Asiah Abdullah

۲۰۱۰

دو فرهنگ مالزیایی

رضایت مشتری، اعتماد، توصیه شفاهی، قصد خرید مجدد

Bianchi, Andrews

۲۰۱۲

مصرف کنندگان آنلاین شیلی

قصد خرید، نگرش مصرف کننده، اعتماد،

B.Limbu et al

۲۰۱۲

خرده فروشان آنلاین

اخلاق درک شده، اعتماد، نگرش مصرف کننده، قصد خرید مجدد

Ting Chen, Yu Chou

۲۰۱۲

کاربران با تجربه خرید آنلاین

اعتماد، رضایت مشتری، قصد ادامه خرید، عدالت توزیعی، عدالت تعاملی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت