هزینه‌های تحقیق
هزینه مربوط به جمع‌ آوری اطلاعات و آمارهای مورد نیاز.
هزینه تایپ.
هزینه کپی پرسشنامه و تحقیق.
هزینه بهره­ گیری از مشاوره­های آماری.
تعریف واژه‌های کلیدی (نظری - عملیاتی)
از آنجایی که بسیاری از واژه‌ها و اصطلاحات معانی گوناگونی دارند، محقق در کاربرد آن­ها در تحقیق خود ناگزیر به تعریف آنهاست، زیرا ممکن است در بعضی موارد واژه یا اصطلاح مفهومی را به خواننده عرضه کند که اصولاَ مورد توجه محقق نباشد یا احتمالاَ واژه یا اصطلاح ویژه‌ای برای خواننده، بیگانه و نامعلوم باشد. بنابراین محقق موظف است که این گونه واژه‌ها را تعریف کند. در ذیل به ذکر تعریف مربوط به هر یک از متغیرهای مورد استفاده در این تحقیق می‌پردازیم.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

گردشگری
در کنفرانس بین‌المللی آمار گردشگری و مسافرت، گردشگری چنین تعریف شده است: «گردشگری مجموعه‌ی فعالیت‌هائی است که در آن افراد به مکان‌هایی غیر از مکان‌های عادی خود برای مدتی کم‌تر از یک سال متوالی، برای گذراندن اوقات فراغت، تجارت و دیگر اهداف مسافرت می‌کنند» (گولدنر و ریتچی، ۲۰۰۶).
گردشگر
کلمه­ی توریست برای نخستین بار در سال ۱۸۰۰ میلادی در فرهنگ لغت آکسفورد چاپ شد و به معنای کسی بود که برای تفریح یا آموختن و یا برای رسیدن به اهداف شخصی خود از چندین مکان دیدن می­ کند (تریب، ۲۰۰۹).
تفریح
تفریح (recreation) به معنای حالتی است که فرد را به حالت اول بازگردانده و بازآفرینی می‏کند و به معنای بازگشت به سلامتی نیز به کار رفته اما اکثراً آن را به عنوان شکل خاصی از سرگرمی تلقی می‏کنند. پس تفریح فعالیتی است که به صورت انفرادی یا گروهی در اوقات فراغت انجام شده و شرکت در آن اختیاری و لذت‏بخش و دارای جاذبه آنی است و هیچ پاداشی غیر از خود تفریح، شرکت‏کننده را به آن تشویق نمی‏کند.
برخی پذیرش اجتماعی را در آن وارد کرده و می‏گویند: تفریح تجربه فراغتی اجتماع‏پسند و ارزشمندی است که به شرکت‏کننده در آن رضایتی آنی و درونی می‏دهد. اما بسیاری از تعاریف امروزی تفریح را نه مخالف و مغایر با کار تلقی می‏کنند و نه انتظار دارند اخلاقی و درست باشد، حتی به فعالیت بودن آن هم اعتقاد ندارند. برخی نیز تفریح را با شادی همسنگ دانسته‏اند: انسان شاد نقاشی می‏کند، آواز می‏خواند، مجسمه‏های گلی می‏سازد، به دعوت بازی جواب مثبت می‏دهد و خلاصه هزار کار دیگر می‏کند.
مدت توقف گردشگر
بخشی از زمان سفر که گردشگر در مقصد اقامت می‌کند که این مدت در مورد گردشگران بین‌المللی از لحظه ورود به کشور مقصد تا زمان خروج از آن و در مورد گردشگران بومی (داخلی) برابر مدت زمان اقامت در مقصد سفر در نظر گرفته می‌شود و معمولاً با واحد شب اقامت بیان می‌گردد.
مراحل و زمان‌بندی پژوهش

ردیف عنوان مراحل پژوهش درصد وزنی زمان اجراء به ماه
۱ مروری برادبیات نظری تحقیق ۱۰            
۲ مروری بر ادبیات تجربی تحقیق ۱۰            
۳ تدوین ادبیات و چارچوب نظری تحقیق ۱۵    
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت