۳-آیا رهبری شرکت های دانش بنیان بر زیرساخت ها تاثیر گذار است؟
۴-آیا تحلیل و درک بازار بر آمیخته بازاریابی تاثیرگذار است؟
۵-آیا استراتژی های بازاریابی بر آمیخته بازاریابی تاثیر گذار است؟
۶-آیا زیرساخت ها بر آمیخته بازاریابی تاثیرگذار است؟
۷-آیا آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیرگذار است؟
۸-آیا تحلیل و درک بازار بر استراتژی های بازاریابی تاثیر گذار است؟
۹-آیا زیر ساخت بر تحلیل و درک بازار تاثیرگذار است؟
۱-۷-فرضیه های پژوهش
۱-رهبری شرکت های دانش بنیان بر تحلیل و درک بازار تاثیر دارد.
۲-رهبری شرکت های دانش بنیان بر استراتژی های بازاریابی تاثیر دارد.
۳-رهبری شرکت های دانش بنیان بر زیرساخت ها تاثیر دارد.
۴-تحلیل و درک بازار بر آمیخته بازاریابی تاثیر دارد.
۵-استراتژی های بازاریابی بر آمیخته بازاریابی تاثیر دارد.
۶-زیرساخت بر آمیخته بازاریابی تاثیر دارد.
۷-آمیخته بازاریابی بر ارزش ویژه برند تاثیر دارد.
۸-تحلیل و درک بازار بر استراتژی های بازاریابی تاثیر دارد.
۹-زیرساخت بر تحلیل و درک بازار تاثیر دارد.
۱-۸-تعریف واژه های کلیدی
برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با موضوع تحقیق، در این قسمت به تعریف واژگان کلیدی به کار گرفته شده در این تحقیق پرداخته می شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۸-۱-تعریف مفهومی متغیرها
تعریف مفهومی به تعریف یک واژه توسط واژه های دیگر اشاره دارد.به عبارت دیگر در این گونه تعریف از واژه های انتزاعی و ملاک های فرضی استفاده می شود(سرمد،بازرگان و حجازی،۱۳۸۸). واژه هایی را که در تحقیق دارای معنای خاصی هستند و یا تصور می شود خوانندگان و به کاربرندگان نتایج تحقیق با آن ها آشنایی ندارند تعریف می شود تا استنباط های یکسان در آنان به وجود آید(ظهوری،۱۳۸۷).
رهبری
در مجموع عقیده بسیاری از دانشمندان مدیریت بر آن است که رهبری شامل فرایند نفوذ است به عبارت دیگر رهبری توانایی نفوذ در دیگران (فرد یا گروه) برای نیل به اهداف است (هرسی،بلانچارد و دوی ،۱۹۹۶).
استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی مجموعه ای از تصمیمات و فعالیت های به هم پیوسته است (دی[۱۰]،۱۹۹۰) که از طریق آن ،واحد تجاری استراتژیک انتظار دارد به هدف های بازاریابی خود برسد و ارزش های مورد انتظار مشتریانش را برآورده سازد(کریونس[۱۱]،۱۹۹۹).
تحلیل و درک بازار
تحلیل و درک بازار به تجزیه و تحلیل محیط کلان و خُرد سازمان و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی اشاره دارد(مک دونالد[۱۲]، ۲۰۰۴).
زیر ساخت های بازاریابی
زیر ساخت های بازاریابی عبارتند از:
۱-کارکنان
۲- فعالیت های بازاریابی
۳- منابع مالی
۴- شرکای بیرونی حوزه بازاریابی (شیرخدایی و خداداد حسینی،۱۳۸۹).
آمیخته بازاریابی
آمیخته بازاریابی مجموعه‌ای از ابزارهایی است که شرکت از آنها در جهت تعقیب اهداف بازاریابی‌اش در بازارهای هدف استفاده می‌کند و متغیرهایی هستند که رهبران شرکت های دانش بنیان با توجه به فرایند مدیریت بازاریابی در جهت ایجاد بالاترین رضایت در بازار هدف کنترل می‌کنند(کاتلر[۱۳]،۲۰۰۳).
قیمت
قیمت مقدار پولی است که برای کالا یا خدمات هزینه می شود. در عین حال قیمت مجموعه ارزشهایی که مصرف کنندگان برای منافع شخصی خود از داشتن یا استفاده از کالا یا خدمات مبادله می کنند(عزیزی،۱۳۸۱).
ترفیع و اطلاع
ترفیع یا ارتقاء فروش عبارت است از ایجاد ارتباط با مشتری جهت مطلع کردن و تاثیرگذاری بر روی نگرش و رفتار وی می باشد(محمدیان،۱۳۸۲).
توزیع و فروش
کانال توزیع شبکه سازماندهی شده ای از موسسات و کارگزارانی است که با همکاری یکدیگر کلیه فعالیت های مورد نیاز جهت ارتباط تولیدکنندگان با مصرف کنندگان برای انجام وظایف بازاریابی را بر عهده دارند(فخیمی آذر،۱۳۸۸).
محصول
در آمیخته بازاریابی یک محصول عبارتست از چیزی که برای توجه، خرید، بکارگرفتن یا مصرف آن به بازار عرضه می شودکه ممکن است نیاز یا میلی را ارضا نماید. محصول می تواند شامل یک شی فیزیکی، خدمت، مکان، سازمان و حتی یک ایده یا فکر باشد (محب علی ،۱۳۸۱).
ارزش ویژه برند
ارزش ویژه نام و نشان تجاری مجموعه ای از قابلیت ها و دارایی های ضمیمه یک برند است که ارزش ارائه شده توسط یک محصول، برای شرکت و مشتریان افزوده و یا از آن کسر می کند(کرباسی ور، طاهری کیا و بندپی، ۱۳۹۰).
آگاهی برند
به مفهوم قدرت گره های اطلاعاتی درباره ی یک برند در حافظه ی فرد است. به عبارت ساده تر، به معنای توانایی مصرف کننده برای شناسایی برند در شرایط مختلف است(کلر، ۱۳۸۹).
کیفیت برند
کیفیت برند به عنوان ادراک مشتری از کیفیت یا برتری کلی یک محصول/خدمت با توجه به هدفی که آن محصول/خدمت داشته نسبت به سایر محصولات/خدمات موجود در بازار، تعریف شده است (کرباسی ور و همکاران، ۱۳۹۰).
تداعی برند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت