تعداد پرسشها

 

شماره پرسشها

 
 

پرسشهای جمعیت شناختی

 

۴

 

پرسشهای شماره یک الی چهار

 
 

علت های خرید

 

۵

 

بخش دوم پرسشنامه پرسش شماره ۱ الی ۵

 
 

دانش ذهنی

 

۴

 

پرسش شماره ۶ الی۹

 
 

ریسک خرید

 

۸

 

پرسش شماره ۱۰ الی ۱۷

 
 

اهمیت و ویژگی محصول و تعداد ویژکی های محصول

 

۱۹

 

پرسش شماره ۱۸ الی ۳۷

 
 

اندازه مجموعه و ساختار و تنوع اندازه مجموعه

 

۵

 

پرسش شماره ۳۸ الی ۴۲

 

۳-۴ جامعه آماری، حجم نمونه و شیوه نمونه گیری

با توجه به تعریف، یک جامعه آماری عبارتست از مجموعه ای از افراد یا واحدها که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. معمولا در هر پژوهش، جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است درباره صفت یا صفات متغیر واحدهای آن به مطالعه بپردازد (سرمد و دیگران،۱۳۷۸،۱۴۲).
جامعه آماری این تحقیق بر دو قسم است :
۱) کلیه شهروندان دارای سن ۱۸تا ۳۵ سال در شهر اراک در سال ۱۳۹۳ که بیشتر از هزار نفر می باشند.
۲) متخخصین و خبرگان صنف موبایل (متخخصین برآورد شده در مراکز فروش و تعمیر و نمایندگیهای مجاز) که بنا به آمار اتحادیه برابر ۵۶۰ نفر برآورد گردیده است .
قلمرو مکانی تحقیق : شهر اراک
قلمرو زمانی : شش ماهه دوم سال ۱۳۹۳
- معرفی روش نمونه گیری:
نمونه عبارتست از مجموعه ای از نشانه ها که از یک قسمت، یک گروه یا یک جامعه بزرگتر انتخاب می شود، به طوری که این مجموعه معرف کیفیات و ویژگی های آن قسمت، گروه یا جامعه بزرگ تر باشد(نادری و سیف نراقی،۱۳۹۰ ،۱۱۳). در این تحقیق از روش نمونه گیری طبقه بندی بهره خواهیم جست در این روش، جامعه ای با حجم N ابتدا بهL زیر جامعه به حجم های مختلف تقسیم می‌شود. این زیر جامعه ها متداخل نیستند و اجتماع آنها برابر با کل جامعه است، یعنی

هر زیر جامعه را یک طبقه می نامند. برای بهره­ گیری عمده از روش طبقه‌بندی باید مقدارهای  ، را بدانیم. وقتی طبقات مشخص شدند از هر طبقه نمونه‌ای انتخاب می‌شود. انتخابها در هر طبقه مستقل از طبقه دیگر صورت می گیرند. اگر از هر طبقه، نمونه‌ای به روش تصادفی ساده گرفته شود، شیوه کلی نمونه‌گیری را نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی می نامند.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

با توجه به اینکه در این تحقیق دو گروه مصرف کننده و متخصصین مورد مطالعه قرار می گیرند، لذا این تحقیق دارای دو طبقه می باشد. بر اساس برآورد صورت پذیرفته حدود ۵۶۰نفر (متخصصین برآورد شده در مراکز فروش و تعمیر و نمایندگیهای مجاز) در طبقه افراد متخصص و بالای هزار نفر در طبقه مصرف کننده دسته بندی شده اند که با فرمول کوکران به اخذ نمونه ای از هر دو جامعه اقدام می نماییم:
برآورد حجم نمونه
فرمول برآورد حجم نمونه عبارت است از :.

که در فرمول فوق :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت