ضریب تبدیل

 

۱۸/۰ ± a ۴۹/۳

 

۰۹/۰ ± b ۱۲/۳

 

۱۰/۰ ±c ۷۰/۲

 

۰۷/۰ ± b24/3

 
 

۰ تا ۴۲ روزگی

 
 
 
 
 
 

خوراک مصرفی

 

۰۳/۰ ± ۸۹/۱۳

 

۰۹/۰ ± ۸۹/۱۳

 

۱۹/۰ ± ۹۱/۱۳

 

۱۰/۰ ± ۹۸/۱۳

 
 

افزایش وزن

 

۰۵/۰ ± c ۳۷/۴

 

۰۵/۰ ± b ۶۶/۴

 

۰۱/۰ ± a50/5

 

۰۱/۰ ± ۷۴/۴

 
 

ضریب تبدیل

 

۰۳/۰ ± a ۱۸/۳

 

۰۱/۰ ± b ۹۷/۲

 

۰۲/۰ ± c ۵۲/۲

 

۰۴/۰ ±b94/2

 

a-b-c : در هر ستون اعدادی که حروف مشابه ندارند اختلاف معنی دار دارند (P≤۰/۰۵).
۴-۲- پارامترهای بیو‌شیمیایی اندازه گیری شده سرم خون و فاکتورهای خونی
در ۴۲ روزگی خون گیری جهت آنالیز پارامترهای بیو‌شیمیایی سرم خون اقدام گردید و نتایج مربوط به تاثیر سطوح مختلف سیاه‌دانه جیره فاکتورهای خونی در جدول شماره ۴-۲ نشان داده شده است.
میزان کلسترول در تیمار ۲ و ۳ با تیمار شاهد تفاوت معنی داری داشت (۰۵/۰ ≥ p) (نمودار ۴-۸) سطوح بالاتر سیاه‌دانه موجب کاهش کلسترول شده بود. میزان تری گلیسرید در تیمار ۲ نسبت به تیمار شاهد و تیمار ۱ تفاوت معنی داری داشت (۰۵/۰ ≥ p)(نمودار ۴-۹). میزان LDL در تیمار شاهد نسبت به سایر تیمارها تفاوت معنی داری وجود داشت (۰۵/۰ ≥ p) (نمودار ۴-۱۰) سیاه‌دانه موجب کاهش LDL شده بود با توجه به این که LDL برای سلامتی زیان بار است این یک نکته مهم می‌باشد که سیاه‌دانه موجب کاهش آن شده است. میزان VLDL و HDL در بین گروه‌های تیماری تفاوت معنی داری مشاهده نشود (۰۵/۰ ≥ p) .اما میزان HDL در تیمار ۳ از همه تیمارها از نظر عددی بیشترین میزان را داشت (جدول ۴-۲). همانگونه که در جدول ۴-۲ مشاهده می‌گردد نتایج حاصل شده از تأثیر سطوح مختلف سیاه‌دانه بر روی میزان آلبومین و پروتئین تام در بین تیمارها تفاوت معنی داری وجود نداشت (۰۵/۰ ≥ p). اما از نظر عددی بیشترین عدد مربوط به گروه دریافت کننده یک درصد سیاه‌دانه بود. میزان گلبول‌های قرمز در تیمار ۲ و ۳ نسبت به گروه شاهد تفاوت معنی داری را نشان می‌داد (۰۵/۰ ≥ p) (نمودار ۴-۱۱). اما میزان هموگلوبین و هماتوکریت در بین تیمارها تفاوت معنی داری را نشان نداد (۰۵/۰ ≥ p). اما از نظر عددی بیشترین میزان هموگلوبین و هماتوکریت متعلق به تیمار دریافت کننده یک درصد سیاه‌دانه بود (جدول ۴-۲).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نمودار ۴-۸ : اثر سطوح مختلف سیاه‌دانه بر کلسترول خون بلدرچین در ۴۲ روزگی
نمودار ۴-۹ : اثر سطوح مختلف سیاه‌دانه بر تری گلسرید خون بلدرچین در ۴۲ روزگی
نمودار ۴-۱۰ : اثر سطوح مختلف سیاه‌دانه بر LDL خون بلدرچین در ۴۲ روزگی
نمودار ۴-۱۱ : اثر سطوح مختلف سیاه‌دانه جیره بر گلبول‌های قرمز خون در بلدرچین در ۴۲ روزگی
جدول ۴-۲ : اثر سطوح مختلف سیاه‌دانه جیره بلدرچین بر فاکتورهای خونی و بیوشیمیای سرم در۴۲ روزگی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت