اعتماد مشتریان

 

۱۱۷

 

۰۵۷/۹۵۳

 

۷۳۵۳۸/۰

 

۷۵۵۹/۳

 

۰۰۰/۰

 

با توجه به میانگین بدست آمده (۷۵۵۹/۳) نشان دهنده وجود اعتماد مشتریان از کیفیت خدمات وب گاه می باشد(جدول ۴-۶).

۴-۳-۲- آزمون فرضیات تحقیق

۴-۳-۲-۱- آزمون فرضیه اصلی

همانطور که ذکر گردید جهت بررسی ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان با توجه به نرمال بودن توزیع داده ها (جدول ۳-۲) از آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید که ارتباط دو متغیر بصورت فرضیات زیر ارائه گردید.
:   بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
:   بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰= 
ادعا 
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۱ تا ۱۷ پرسشنامه برای برای مولفه ویژگی های تجاری اینترنت و سوالات ۱۸ الی ۲۶ برای مولفه اعتماد مشتریان وب گاه استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۷ نشان داده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۷: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون کیفیت خدمات و اعتماد مشتریان

 

متغیر

 
 

اعتماد مشتریان

 
 

ویژگی های تجاری اینترنت

 

همبستگی

 

**۷۱۶/۰

 
 

سطح معناداری

 

۰۰۰/۰

 
 

حجم نمونه

 

۱۱۸

 

جدول بالا نشان می‌دهد که بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان مشتریان برابر با ۷۱۶/۰ بوده که با توجه به سطح معناداری برآورد شده ( ۰۰۰/۰) در سطح اطمینان ۹۵/۰ درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض   پذیرفته می‌شود. در نتیجه بین ویژگی های تجاری اینترنت و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد. یعنی کیفیت خدمات بهتر وب گاه در ایجاد اعتماد مشتریان از اهمیت بسزایی دارد و با ارتقاء ویژگی های تجاری اینترنت ، اعتماد مشتریان نیز ارتقاء خواهد یافت.

۴-۳-۲-۲- آزمون فرضیه فرعی اول

فرضیه اول به بررسی رابطه بین دسترسی سیستم و اعتماد مشتریان می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری،   (نشان دهنده ادعا) و   (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
:   بین دسترسی سیستم و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود ندارد.
:   بین دسترسی سیستم و اعتماد مشتریان رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=  ?
ادعا 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت