Org.cloudbus.cloudSim

بسته (Packet): این کلاس شامل ساختار یک بسته شبکه است.

درخواست (Cloudlet): درخواست توسعه­ای از یک درخواست است و همه اطلاعات کپسوله شده در درخواست و شناسه VM­ای که درآن اجرا می شود را ذخیره می­ کند.
زمانبند درخواست (cloudletscheduler): ارائه­دهنده سیاست زمانبندی مورد استفاده یک VM است.
CloundletSchedulerTimeShared: پیاده­سازی یک سیاست زمانبندی مورد استفاده یک VM است.
مرکز داده (Datacenter): یک منبع ابر است که درآن لیست میزبان­ها مجازی شده ­اند. مرکز داده ­ها فراهم­کننده منابع در کلودسیم هستند و باید حداقل یک مرکز داده وجود داشته باشد.
دلال مرکز داده (DatacenterBroker): ارائه­دهنده دلالی است که به عنوان مدیر کاربر عمل می­ کند.
DatacenterCharacteristics: ارائه­دهنده خصوصیات ایستای یک منبع مثل معماری منبع، سیستم عامل، سیاست مدیریت (به ­اشتراک­گذاری فضا یا زمان)، هزینه، زون زمان و محل قرارگیری منبع با توجه به پیکربندی است.
میزبان (Host): عملیات مرتبط با مدیریت VM مثل تخریب و ایجاد را آنها اجرا می­ کند.
VmAllocationpolicySimple: یک سایت تخصیص VM است که در آن VM به میزبانی که حداقل PEها را دارد تخصیص میابد.
المان پردازشی (PE): ارائه­دهنده واحد CPU است و بیان­کننده نرخ MIPS است. VtilizationModelFull: این کلاس یک مدل ساده است و درآن یک cloudlet همه ظرفیت CPU در دسترس را به کار می­گیرد (به انحصار خود در می ­آورد).
VtilizationModelNull: یک مدل ساده است و درآن یک درخواست از ظرفیت CPU اصلاً استفاده­ نمی­کند.
VtilizationModelstocestic: در این مدل یک cloudlet در هر قالب زمانی CPUUtilization تصادفی را تولید می­ کند.

منبع ذخیره­سازی (Storage): واسطی که عملیات مطلوب یک سیستم ذخیره­سازی در یک مرکز داده را تعریف می­ کند.

مدل سودمندی (ModelUtilizition): این واسط باید برای فراهم کردن کنترل مناسب روی منابع مورد استفاده به وسیله درخواست پیاده­سازی شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ادامه جدول ۶-۳: بسته­های کلودسیم.

بسته

کلاس

واسط

VMAllocationPolicy: ارائه­دهنده سیاست تهیه منبع میزبان­ها به VMها در یک مرکز داده است (چگونگی تخصیص میزبان­ها به VMها).
VM: ارائه­دهنده یک VM است. VM داخل یک میزبان اجرا می­ شود و hostlist را با دیگر VMها به اشتراک می­ گذارد.
VMScheduler: ارائه­دهنده سیاستی است که توسط مدیر VM (VMM) جهت به ­اشتراک­گذاری قدرت پردازشی بین VMهای در حال اجرا در یک میزبان مورد استفاده قرار می­گیرد.
VMSchedulerSpaceshared: یک سیاست تخصیص برای VMM است که یک یا چند PE را به یک VM تخصیص می­دهد و به­اشتراک­گذاری PEها را اجازه نمی­دهد.
VMScheduleTimeShared: یک سیاست تخصیص برای VMM است و یک یا چند PE به یک VM تخصیص میابد و به­اشتراک­گذاری PE­ها توسط چندین VM را اجازه می­دهد.

چنانچه نیاز به وجود چندین مرکز داده، چندین میزبان و چندین VM باشد تخصیص منبع می ­تواند در سه سطح صورت بگیرد که در ادامه این سه سطح شرح داده شده است. ۱- تعیین اینکه کدام درخواست (cloudlet) در کدام VM مستقر شود. اینکار توسط سیستم مدیریت VM (VMM) انجام می­ شود. VMM در کلودسیم یا Xen است و یا KVM که هر یک ویژگی­های خاص خود را دارند. در اکثر پروژه­ ها از Xen استفاده شده است و در این پروژه نیز از Xen استفاده شده است. VMM یکی از پارامترهای ورودی VM است. ۲- تعیین اینکه کدام VM در کدام میزبان مستقر شود ۳- تعیین اینکه کدام میزبان در کدام مرکز داده مستقر شود.
اگر هدف تعیین نحوه استقرار درخواست در VM باشد در سطح SaaS قرار داریم (روش پیشنهادی این پروژه در این سطح قرار دارد)، چنانچه قرار باشد نحوه استقرار VMها در میزبان­ها تعریف شوند در سطح PaaS قرار داریم و چنانچه قرار باشد نحوه استقرار میزبان­ها در مرکز داده ­ها مشخص شوند در سطح IaaS قرار داریم. روش پیشنهادی در این پژوهش در سطح SaaS قرار دارد. هر VM بخشی از منابع میزبان را به خود اختصاص می­دهد و این منابع را با توجه به نوع زمانبندی تعریف­شده برایش به درخواست­هایش تخصیص می­دهد. در هر یک از سطح­های مطرح شده یک سیستم زمانبند وجود دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت