همچنین به منظور سطح بندی متغیرهای مربوط به متغیرهای چارچوب پژوهش از فرمول فاصله انحراف میانگین(ISDM) استفاده شد. این تقسیم بندی در چهار سطح به صورت زیر انجام گردید.

A ≤ Mean – Sd پایینA =

Mean – Sd ≤ B ≤ Mean نسبتا پایین B =

Mean ≤ C ≤ Mean + Sd نسبتا بالاC =

Mean + Sd ≤ D بالاD =

فصل چهارم : نتایج و بحث

۱-۴ مقدمه

در این فصل به منظور تجزیه و تحلیل داده های جمع‌ آوری شده، آمار تحلیلی در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی ارائه گردیده شد. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی شناختی از ویژگی های فردی و حرفه ای پاسخ دهندگان(به صورت فراوانی، درصد فراوانی، درصد تجمعی، میانگین، بیشینه و کمینه با توجه به مقیاس متغیرهای مورد بررسی) حاصل آمده و سپس جهت توصیف پراکندگی تمام متغیرها در دو مدل، با توجه به اینکه پاسخ ها در دامنه بین یک (خیلی کم) و پنج(خیلی زیاد) قرار داشتند از فرمول ISDM استفاده شده است. در ادامه نیز در بخش آمار استنباطی با بهره گرفتن از روش های آماری تحلیل همبستگی، تحلیل آزمون های مقایسه ای و تحلیل رگرسیون، به بحث و بررسی متغیرهای موجود در این تحقیق پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که تجزیه و تحلیل داده های آماری در این تحقیق به وسیله نرم افزار SPSS(V20) انجام گرفته شده است. همچنین در این بخش سعی شده است که تمام عملیات آماری انجام شده بر روی پرسشنامه در قالب دسته بندی معین ارائه گردد.

۲-۴ آمار توصیفی

۱-۲-۴ سن

با توجه به جدول ۱-۴، بیشترین پاسخگویان در رده ی سنی بین ۲۰ تا ۲۵ سال(۰/۳۷ درصد) قرار داشتند.

جدول ۱-۴٫ توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سن

‌گروه‌های سن
فراوانی
درصد فراوانی
درصد تجمعی
۱۵ تا ۲۰ سال
۸۷
۲/۳۲
۲/۳۲
۲۰ تا ۲۵ سال
۱۰۰
۰/۳۷
۳/۶۹
۲۵ تا ۲۹ سال
۸۳
۷/۳۰
۱۰۰

۲-۲-۴ جنسیت

توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت نشان داد از۲۷۰ پاسخگو، ۱۴۶ نفر(۱/۵۴ درصد) را پسران و ۱۲۴ نفر(۹/۴۵ درصد) را دختران تشکیل داده‌اند.

۳-۲-۴ وضعیت تاهل

توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل نیز نشان داده از ۲۷۰ پاسخگو، ۷۳ نفر(۰/۲۷ درصد) متاهل و ۱۹۷ نفر(۰/۷۳ درصد) مجرد بودند.

۴-۲-۴ تحصیلات

آماره های استخراج شده در رابطه با وضعیت تحصیلات پاسخگویان در جدول ۲-۴، بیانگر این مطلب است که بیشتر افراد مورد مطالعه(۹/۶۸ درصد)، دیپلم و زیر دیپلم بوده اند.

    1. ۱-Okafor ↑

    1. ۱-Clare ↑

    1. ۲-GDP ↑

    1. ۳-Salami ↑

    1. ۴-Banouei ↑

    1. ۳-Cecchettini et al ↑

    1. ۱-Bajema et al ↑

    1. ۲-Sumberg et al ↑

    1. ۲-Mosaee & Ommani ↑

    1. ۱-Alia ↑

    1. ۲-Oviawe ↑

    1. ۳-Wayemi ↑

    1. ۱-Oladel et al ↑

    1. ۱-Khothari ↑

    1. ۲-Drinkwater ↑

    1. ۳-David & Herrera ↑

    1. ۱-Goldsmith et al ↑

    1. ۲-Ling ↑

    1. ۱-Toruy ↑

    1. ۲-Min-Harris ↑

    1. ۳-Thissen et al ↑

    1. ۴-Sumberg ↑

    1. ۵-Malatest ↑

    1. ۱-Abdullah et al ↑

    1. ۱-Putnam ↑

    1. ۱-Ring Peredo et al ↑

    1. ۲-Khanh ↑

    1. ۱-Ferry ↑

    1. ۱-Ommani & Chizari ↑

    1. ۱-Torjman ↑

    1. ۱-Odhimbo ↑

    1. ۲-Warner ↑

    1. ۳-Rye ↑

    1. ۱-Mousaei & Arayesh ↑

    1. ۱-Wanberg et al ↑

    1. ۲-Hooft et al ↑

    1. ۳-Ajzen & Fishbein ↑

    1. ۴- Bamberg & Moser ↑

    1. ۵-Bandura ↑

    1. ۶-Glanz & Viswanath ↑

    1. ۷-Rogers & Creed ↑

    1. ۱-Conklin et al ↑

    1. ۲-Tang & Russ ↑

    1. ۳-Theory of planned Behavior ↑

    1. ۴-Yazdanpanah et al ↑

    1. ۵-Yazdanpanah et al ↑

    1. ۶-Conner & Armitagr ↑

    1. ۱-Moriano et al ↑

    1. ۲-Intention ↑

    1. ۳-Cook & French ↑

    1. ۴-Attitde ↑

    1. ۵-Nchise ↑

    1. ۶-Ellison ↑

    1. ۷-Forward ↑

    1. ۱-Sutherland ↑

    1. ۲-Subjective Norms ↑

    1. ۳-Debar ↑

    1. ۴-Chatzisarantis ↑

    1. ۵-Perceived Behavioral Control ↑

    1. ۶-Hernandez & Mazzon ↑

    1. ۱-Cote et al ↑

    1. ۲-Holst & Iversen ↑

    1. ۳-Lazuras et al ↑

    1. ۴-Manstead ↑

    1. ۵-Moral Norms ↑

    1. ۶-Arvola et al ↑

    1. ۱-Self-Identity ↑

    1. ۲-Barton ↑

    1. ۳-Pelling & White ↑

    1. ۴-Nigbur et al ↑

    1. ۵-Cook et al ↑

    1. ۶-Descriptive Norms ↑

    1. ۱-Forward ↑

    1. ۲-Stoka et al ↑

    1. ۳-White et al ↑

    1. ۴-Canova et al ↑

    1. ۱-Social Cognitive Career Theory ↑

    1. ۲-Smith & Fouad ↑

    1. ۳-Swanson & Gore ↑

    1. ۴-Gore & Leuwerke ↑

    1. ۵-Zikic & Sakes ↑

    1. ۶-Lent et al ↑

    1. ۷-Yowell et al ↑

    1. ۸-Self-efficacy ↑

    1. ۱-Bandura ↑

    1. ۲-Efklide ↑

    1. ۳-Schwarzer & Luszczynska ↑

    1. ۴-Outcome expectations ↑

    1. ۵-Lent ↑

    1. ۶-Wojcicki et al ↑

    1. ۴-Mills ↑

    1. ۵-Brown & Lent ↑

    1. ۱-Goals ↑

    1. ۲-Lent & Brown ↑

    1. ۳-Alexander et al ↑

    1. ۴-Chang ↑

    1. ۱-Segal et al ↑

    1. ۲-Wang ↑

    1. ۳-Duffy et al ↑

    1. ۴-Lent & Brown ↑

    1. ۵-Zhang et al ↑

    1. ۶-Kim & Seo ↑

    1. ۷-Shue et al ↑

    1. ۸-Lent et al ↑

    1. ۹-Thogersen & Gronhoj ↑

    1. ۱۰-Interest ↑

    1. ۱-Support & Barriers ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت