E-BANKING

 

.۵۰۸

 

.۰۷۶

 

.۴۵۵

 

۶.۶۸۶

 

.۰۰۰

 
 

BRAND

 

.۳۷۴

 

.۰۹۹

 

.۳۲۵

 

۳.۷۶۲

 

.۰۰۰

 

a Dependent Variable: SLOGAN
(جدول ۴-۱۳)
نتایج مربوط به تاثیر تک تک متغیر های مستقل بر متغیر وابسته حاکی از آن است که متغیر CRM تاثیر معناداری بر متغیر وابسته نداشته است چون مقدار تاثیر خالص آن روی متغیر وابسته (Slogan) نزدیک به صفر (Beta=0.02) و فاقد معناداری آماری است (Sig=0.83) . ولی دو متغیر مستقل دیگر (خدمات بانکداری الکترونیک و ارزش ویژه برند) تاثیر مثبت و معناداری بر متغیر وابسته داشته اند که میزان تاثیر شاخص ارزش ویژه برند به مراتب بیش از تاثیر خدمات بانکداری الکترونیک بوده است( Beta=0.51 در مقابل Beta=0.37).
در نتیجه، فرض اول ” بین عوامل موثر بر CRM و انتخاب شعار تبلیغاتی برای بانک ارتباط معناداری وجود دارد." رد می شود و فرض دوم و سوم “۲.بین عوامل موثر بر E-Bbanking و انتخاب شعار تبلیغاتی برای بانک ارتباط معناداری وجود دارد"و” بین عوامل موثر بر ارزش ویژه برند و انتخاب شعار تبلیغاتی برای بانک ارتباط معناداری وجود دارد." تایید می شوند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

معادله پیش بینی شعار تبلیغاتی:
Slogan = 29.66 + 0.51 (E-BANKING) + 0.37 (BRAND) + 0.02 (CRM)
۴-۴ . مقایسه وضع مطلوب و وضع موجود:
در این بخش به دنبال این هستیم که میزان اختلاف بین وضع مطلوب را با وضعی که در بانک تجارت موجود است بسنجیم.برای این کار سوالات فرد پرسش نامه را که با پیشوند ۱. (وضع مطلوب) و ۲.(وضع موجود) مشخص شده است، دو به دو با هم سنجیدیم . همان طور که مشخص است، هر چه میانگین این نمرات به ۵ (اهمیت بسیار زیاد) نزدیکتر بود، این شاخص ها اهمیت بیشتری برای مشتریان داشته اند.
جداول در قسمت پیوست آمده است .توضیحات این جداول به طور کلی گفته می شود و و در نهایت میزان اختلاف هر عامل در وضعیت مطلوب و موجود در جدول انتهایی آورده می شود:
Mean: همان میانگین است . در پرسش نامه ها ۵ گزینه بسیار کم، کم،متوسط،زیاد و بسیار زیاد وجود دارد که به ترتیب امتیازات ۱،۲،۳،۴ و ۵ داده شده است(طیف لیکرت).هر چه میانگین شاخص ها به ۵ نزدیکتر باشد میزان مطلوبیت آن عامل برای مشتریان بیشتر بوده است.
Std.deviation: انحراف معیار عددی است که نشان می دهد تا چه فاصله ای از مقدار متوسط داده ها، هنوز واریانس وجود دارد. برای محاسبه ی انحراف معیار کافی است ریشه دوم (جذر) واریانس را حساب کنیم. اگر این عدد بیشتر از ۰.۰۵ بود، تفاوت معنی دار نیست و اگر کمتر از ۰.۰۵ بود، تفاوت معنی دار است. هرچه این عدد بزرگتر باشد پراکندگی و اختلاف نظر بیشتر است و هر چه به صفر نزدیکتر باشد، اتفاق نظر بیشتری وجود دارد.
آزمون t : برای تعیین این که آیا ضریب همبستگی نمونه از نظر آماری اختلاف معنی داری با صفردارد یا خیر از آزمون t استفاده می کنیم .
*توضیح : سوالات فرد پرسش نامه در دو فاز وضعیت مطلوب و وضعیت موجود پرسیده شده است. منظور از وضعیت مطلوب ، وضعیتی است که در ذهن مشتریان بانک وجود دارد برای بانکی که باید باشد. در حقیقت از پرسش شوندگان خواسته شده بود بدون آنکه به نام بانکی خاص توجه داشته باشند، شرح دهند که هر کدام از گزینه های مورد پرسش تا چه حد مطلوب است.
مراد از وضعیت موجود این بود که در حاضر و در بانک مورد نظر(بانک تجارت) وضعیت گزینه های مورد سوال به چه صورت است.
این سوالات به بانک تجارت کمک می کند تا از شکاف بین وضعیت موجود در بانک و وضعیت مطلوب مورد درخواست مشتریان با خبر شود و سعی در بهبود خود داشته باشد. از طرف دیگر اگر بانک بخواهد شعار تبلیغاتی خود را مطابق دست آوردهای این تحقیق تغییر دهد، سنجه ای برای تخمین هزینه های این تغییر داشته باشد.چون تغییر شعار تبلیغاتی تنها تغییر یک عبارت نیست، بلکه باید تمام اجزا و عملکرد کلی بانک هم به سمت و سوی آن عبارت یا جمله باشد.
تمام جداول این سوالات در بخش پیوست به تفکیک آورده شده است.در جدول زیر این مقادیر به علاوه میزان اختلاف آنها - از کم کردن میانگین های حالت مطلوب و حالت موجود – آورده شده است:

 

زیر شاخص های اصلی

 

اختلاف میانگین ها

 

رتبه

 
 

دسترسی

 

۰.۴۵

 

۱

 
 

اطمینان خاطر

 

۰.۴۶

 

۲

 
 

همدلی

 

۰.۵

 

۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت