۱٫۷۳۲۶۱۲

۰٫۰۴۴۰

ضریب تعیین تعدیل شده

۰٫۵۰۷۴۱۵

MTB

۰٫۰۰۰۰۸۸

۰٫۰۱۰۹۴۷

۰٫۹۹۱۳

آماره دوربین- واتسون

۲٫۳۳۴۹۲۵

SYRISK

-۰٫۰۰۱۹۸۵

-۰٫۲۳۰۲۳۶

۰٫۸۱۸۰

تشخیص

رد

در جدول(۴- ۱۱)؛
یکی از شروط استفاده از رگرسیون، استقلال باقیمانده هاست. از آنجایی که آماره دوربین- واتسون(۲٫۳۳۴۹۲۵) ما بین ۱٫۵ و ۲٫۵ می­باشد، بنابراین فرض عدم همبستگی بین خطاها پذیرفته می­ شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ضریب تعیین مدل بیانگر این است که حدودا” ۶۱ درصد از تغییرات متغیر وابسته توسط متغیرهای مستقل و کنترل قابل توجیه است.
آمارهF، حاوی تحلیل واریانس رگرسیون به منظور بررسی قطعیت وجود رابطه خطی بین دو متغیر است. از آنجایی که مقدارProb مدل کمتر از ۵ درصد می­باشد، بنابراین مدل کلی رگرسیون معنادار می­باشد.
نتایج جدول(۴- ۱۱) نشان می‌دهد که؛
بین عدم تقارن اطلاعاتی(IA)و اقلام تعهدی اختیاری(DA) ارتباط وجود ندارد. با توجه به اینکه عدم تقارن اطلاعاتی(IA) با سطح معنی داری(۰٫۷۶۳۵) و ضریب β آن (۰٫۱۵۲۶۳۲)، بیشتر از ۵ درصد می‌باشد؛ بنابراین با اقلام تعهدی اختیاری(DA) ارتباط معنادار وجود ندارد.
با توجه به اینکه مقادیر سطح معنی داری متغیرهای اندازه شرکت(SIZE)، اهرم مالی(LEV)، نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهام(MTB) و ریسک سیستماتیک(SYRISK) به ترتیب برابر با (۰٫۸۰۷۷، ۰٫۰۴۴۰، ۰٫۹۹۱۳ و ۰٫۸۱۸۰) است و ضریب β آنها به ترتیب برابر با (۰٫۰۰۴۳۸۹-، ۰٫۰۷۹۸۹۶، ۰٫۰۰۰۰۸۸ و ۰٫۰۰۱۹۸۵-) می‌باشند، بنابراین بین اندازه شرکت(SIZE)، نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری سهام(MTB) و ریسک سیستماتیک(SYRISK) با اقلام تعهدی اختیاری(DA)ارتباط معنادار وجود ندارد و بین اهرم مالی(LEV) با اقلام تعهدی اختیاری(DA) ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد.
۴- ۸ – ۲) آزمون فرضیه دوم پژوهش
فرضیه دوم پژوهش بیان می‌کند که بین عدم تقارن اطلاعاتی و اقلام تعهدی اختیاری در مرحله رشد شرکت ارتباط وجود دارد.
نمودار(۴- ۲)، آزمون هیستوگرام جملات پسماند و آماره جارک- برا برای نرمال بودن، به اضافه یکسری آمارهای توصیفی ساده جملات پسماند برای فرضیه دوم پژوهش رانشان می‌دهد.

نمودار(۴- ۲) : نرمال بودن جملات پسماند برای فرضیه دوم پژوهش
نمودار(۴- ۲) بیانگر این است که باقیمانده­ها دارای توزیع نرمالی می­باشند که آماره جارک- برا نیز تائید کننده این مطلب است.
جدول(۴- ۱۲)، خلاصه نتایج آزمون فرضیه دوم پژوهش را نشان می‌دهد:
جدول(۴- ۱۲): خلاصه نتایج آزمون فرضیه دوم پژوهش

متغیرها

ضریب β

آماره t

مدل رگرسیون

t

Prob.t

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت