رفتارهای جامعۀ محلی

 

روابط در حال تجاری شدن، میهمان و میزبان، تمایل برای تحکیم ارتباط

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

 

مرحلۀ اکتشاف

 

جامعۀ محلی مهمان­نواز و با غریبه­ها سازگار هستند، فاقد نگرش اقتصادی به صنعت گردشگری می­باشند و به دلیل ویژگی جمعیت­پذیری شهر پیش بینی می­ شود ظرفیت تحمل اجتماعی بالایی در زمینۀ جذب گردشگر داشته باشد. در این زمینه نیازمند اتخاذ راهبردهای زیرساختی، منابع انسانی-آموزش، اجتماعی-فرهنگی، بازاریابی-محصول می­باشد.

 
 

مشارکت جامعۀ محلی (مشارکت­پذیری)

 

دولت سرمایه­گذار عمده است، جامعۀ محلی نیز در بخش­هایی مشارکت دارد. سرمایه ­گذاری توسط نیروهای بومی هم آغاز شده است.

 

آغاز مرحلۀ رشد و مشارکت

 

جامعۀ محلی نگرش مثبت و اقتصادی به پتانسیل­های سرمایه ­گذاری در زمینه گردشگری ندارد و جنبه اقتصادی گردشگری بین سرمایه ­گذاران نهادینه نشده است. علی رغم این تعدادی از افراد بومی به سرمایه ­گذاری در زمینه گردشگری رغبت نشان می­ دهند. به همین دلیل نیازمند اتخاذ راهبردهای مشارکت­پذیری، منابع انسانی-آموزش، اجتماعی فرهنگی،زیرساخت، بازاریابی-محصول، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی-فرهنگی، منابع انسانی-آموزش می­باشد.
.

 
 

سطح توسعه زیرساخت­ها و امکانات

 

شهر بوکان دارای تسهیلات و خدمات و زیرساخت­های اولیه برای توسعه فعالیت­های گردشگری می­باشد و همچنین تمهیداتی برای توسعۀ حداقل زیرساخت­ها جهت رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

آغاز مرحلۀ رشد و مشارکت

 

به دلیل عدم انجام فعالیت­های بازاریابی و پیشبردی در مکان­های اقامتی در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است. به دلیل دارا بودن فضای در دسترس زیاد برای عمران و آبادی شهر، امکان توسعه زیرساخت­ها و فضاهای تفریحی و سرگرمی وجود دارد. زیرساخت­های لازم جهت توسعه گردشگری وجود ندارد اما در حال حاضر تمهیداتی برای توسعه زیرساخت­ها و امکانات در نظر گرفته شده است. در این زمینه نیازمند اتخاذ راهبردهای مشارکت­پذیری، منابع انسانی-آموزش، اجتماعی-فرهنگی،زیرساخت، بازاریابی-محصول، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی فرهنگی، منابع انسانی-آموزش می­باشد.

 
 

مدیریت

 

مدیریت منطقه در حوزۀ میراث فرهنگی و صنایع دستی وارد شده، اما هنوز سازماندهی­های اساسی صورت نگرفته است.

 

آغاز مرحلۀ رشد

 

به دلیل محدودیت اعتبارات و اختیارات دولتی، مدیریت منطقه فعّال نیست. چشم انداز مدیریتی ضعیف می­باشد و به دلیل نبود اداره سازمان یافته گردشگری تعداد نیروهای فعّال و متخصص در زمینه گردشگری اندک می­باشد. به همین دلیل نیازمند اتخاذ راهبردهای بازاریابی-محصول، زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی فرهنگی، منابع انسانی-آموزش می­باشد.

 
 

اثرات گردشگری

 

اثرات گردشگری در منطقه هنوز بروز نکرده است و قابل رصد نمی ­باشد

 

مرحلۀ مشارکت

 

در مجموع اثرات اجتماعی فرهنگی پائین است و به نوعی ظرفیت پذیرش اجتماعی آن هنوز اشباع نشده است. با توجه به شرایط موجود و ویژگی جمعیت­پذیری؛ افزایش ظرفیت­پذیری اجتماعی فرهنگی و پس از آن زیست محیطی در الویت می­باشد. به طور کلی توجه به راهبردهای مشارکت­پذیری، منابع انسانی-آموزش، اجتماعی فرهنگی،زیرساختی ضروری است.

 

منبع: یافته­های تحقیق
۴-۴)تحلیل داده‌های جمعیت­شناختی
در بخش تجزیه و تحلیل داده ­ها، ابتدا ویژگی­های جمعیت­شناختی پاسخ ­دهندگان با توجه به عامل جنسیت، میزان تحصیلات و سابقه کار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج آن به شرح زیر می­باشد:
جدول ۲-۴- نسبت جنس مونث و مذکر پاسخ دهندگان

 

جنست

 

فراوانی

 

درصد

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت