۳)عدم انتقاد

 

۴۶+۴۵+۱۳+۷+۶+۳

 
 

۴)یادگیری نحوه یادگیری

 

۶۲+۲۸+۲۵+۱۵+۴

 
 

۵)وابستگی به مرجع علمی

 

۴۰+۳۶+۲۹+۵

 
 

۶)توانایی ثابت

 

۵۷+۵۵+۴۷+۸

 
 

۷)اجتناب از ابهام

 

۴۴+۴۲+۴۱+۲۷+۹

 
 

۸)جستجوی جواب یکتا

 

۵۹+۵۸+۵۶+۳۳+۳۰+۲۳+۲۲+۱۹+۱۷+۱۶+۱۱

 
 

۹)اجتناب از ترکیب مسائل

 

۶۳+۵۴+۳۸+۳۷+۳۵+۳۱+۱۸+۱۴

 
 

۱۰)یادگیری درکوشش اول

 

۵۲+۲۴+۲۰

 
 

۱۱)عدم ارتباط بین موفقیت و تلاش

 

۴۹+۴۳+۳۲+۲۶

 
 

۱۲)تلاش سخت وقت تلف کردن

 

۵۳+۵۱

 

۳-۳-۲- مقیاس انگیزه پیشرفت ادواردز
همانطور که ذکر گردید مقیاس انگیزه پیشرفت شامل ۲۶ گویه است که در هر گویه دو عبارت آورده شده است که آزمون شوندههای این تحقیق پاسخهای خود را در پاسخنامه با گذاشتن علامت (×) در قسمت «الف» یا «ب» ثبت میکردند.
نمره نهایی این مقیاس که مبین نمره انگیزه پیشرفت میباشد، عبارت است از مجموع گزینههای «الف» در گویه های زوج و گزینههای «ب» در گویه های فرد. لازم به ذکر است که هر کدام از گزینه ها به شرط مذکور یک نمره به خود اختصاص میدهند. بنابراین نمره هر فرد میتواند بین صفر تا بیست و شش (۲۶-۰) نوسان داشته باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

به منظور اندازه گیری انگیزه پیشرفت در این پژوهش از مقیاس انگیزه پیشرفت «آزمون فهرست ارجحیت شخصی ادواردز استفاده شد(پیوست۲) که این فهرست در ایران توسط هومن (۱۳۶۷) ترجمه و هنجاریابی شده است .هومن (۱۳۶۷)به روش تحلیل عاملی روی تعداد ۱۰۲۹۸ نفر با دامنه سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، هماهنگی درونی مقیاس «انگیزه پیشرفت»، از فهرست ادواردز را برای مردان ۵۹۱/۰ و برای زنان ۴۷۹/۰ گزارش نموده است.در پژوهش منظری(۱۳۷۵)پایایی این مقیاس محاسبه شد وضریب آلفای کرنباخ۵۸/۰ گزارش گردید. این آزمون شامل ۲۶ سوال دو قسمتی است که آزمودنی با گذاشتن علامت (×) در قسمت «الف یا ب» توافق خود را اعلام میکند و لازم به ذکر است که به هر کدام از گزینه ها یک نمره داده میشود و نمره هر فرد میتواند بین (۲۶-۰) باشد. نسخهای از این مقیاس در قسمت ضمائم ارائه شده است.
لازم به ذکر است که نمره بالاتر در این مقیاس مبین انگیزش پیشرفت بالاتر میباشد.
۳-۳-۳- مقیاس الگوهای ارتباطی خانواده
به منظور اندازه گیری ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده یا به عبارت دیگر جهتگیری گفتوشنود و جهتگیری همنوایی (به عنوان متغیرهای پیشبین) از ابزار تجدیدنظر شده الگوهای ارتباطی خانواده (فیتزپاتریک و ریچی، ۱۹۹۷، به نقل از کوئرنر و فیتزپاتریک، ۲۰۰۲) استفاده شد(پیوست۳). این پرسشنامه بر مبنای ابزار الگوی ارتباطات خانواده مکلئود و چفی (۱۹۷۲، به نقل از کوئرنر و فیتزپاتریک، ۲۰۰۲) ساخته شده است. فیتزپاتریک و ریچی این ابزار را در سال ۱۹۹۰ مورد تجدیدنظر قرار دارند. تجدیدنظر در ابزار الگوی ارتباطات خانواده پیامدهای مثبت مفهومی و عملی زیادی نیز به همراه داشته است (مکلئود وچفی، ۱۹۷۲، به نقل از کوئرنر و فیتزپاتریک، ۲۰۰۲).
این ابزار یک پرسشنامه خودگزارشی است با ۲۶ سؤال در دامنه ۵ درجهای لایکرتی که درجه موافقت یا عدم موافقت پاسخدهنده را در زمینه ارتباطات خانوادگی میسنجد، بطوریکه به گزینه کاملاً موافقم نمره ۵ و گزینه کاملاً مخالفم نمره ۱ تعلق میگیرد. ۱۵ گزاره اول اختصاص به جهتگیری گفتوشنود دارد و ۱۱ گزاره بعدی مربوط به جهتگیری همنوایی هستند. نمره بیشتر در هر دو مقیاس به این معناست که آزمودنی استنباط میکند در
خانواده او جهتگیری گفتوشنود یا همنوایی بیشتری وجود دارد. بنابراین نمرات بعد
گفتوشنود در دامنه ۰ تا ۶۰ و بعد همنوایی در دامنه ۰ تا ۴۴ قرار دارند. ابزار تجدیدنظر شده الگوی ارتباطی خانواده در دو نسخه تهیه شده است. نسخه اول برداشت والدین و نسخه دوم برداشت فرزندان را از رفتارهای ارتباطی خانواده ارزیابی میکنند. در این تحقیق از نسخه دوم استفاده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت