فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | جدول شماره ۱-میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای پژوهش – 4 |
– آموزش اینکه چگونه مراجعان میتوانند از بسته های شخصی تهیه شده به عنوان خود- درمانی استفاده کنند.
در بسته های ارائه شده به مراجعان از داستانهای معنوی مرتبط با مسائل طرح شده در جلسات، جملات معنوی و سؤالات راهبردی، احادیث و آیات کوتاه آرام بخش، امیدوار کننده و معنابخش به زندگی و همچنین معانی اذکار و صفات خداوند به به تدریج شرکت کنندگان با آن آشنا شده اند (همچون ناظم، رحمان، رحیم، رقیب، سلام، فعال، مؤمن و … ) استفاده شده است.
جلسه هشتم
– بازبینی انجام تکالیف منزل، ارائه بازخورد مثبت به مراجعان و انجام تکالیف شان.
– ارائه تجارب، دریافت ها و نگرش های حمایت گر در طول هفته گذشته
– بررسی میزان تعمیم آموخته ها به شرایط واقعی.
– پرداختن به پیش فرض دهم زندگی معنوی ( زندگی معنوی نیازمند قربانی است).
– جستجوی معنی از رنج ها و سختی و تفسیر صبر بر سختی ها و مصائب.
– شناخت فضیلت های شخصی و معناداری زندگی از طریق ارزش های تجربی و خلاق
جستجوی معنی از طریق فرا رفتن از خود ( تفسیر خود خواهی های دگرخواهانه).
– آموزش و تمرین مسؤلیت پذیری نسبت به خود، دیگران و هستی. ( پذیرفتن مسؤلیت نگهداری از یک گیاه و همچنین انتقال آموخته های این کلاس به یک انسان مضطرب و نیازمند و به کار گیری و نگهداری این آموخته ها در خود با ارائه گزارش آن در جلسه پیگیری).
– مرور بر آنچه تاکنون مراجعان از مجموع جلسات آموخته و تأثیر پذیری ها و تجارب شخصی که از جلسات داشته اند.
– یاد آوری مهارت های مختلفی که در طول جلسات آموخته اند جهت بررسی کاربرد آن ها در موقعیت های واقعی و اجتماعی زندگی که میتواند ماشه چکان افکار و علائم اضطراب باشد.
– آموزش اینکه چگونه مراجعان میتوانند از بسته های شخصی تهیه شده به عنوان خود- درمانی استفاده کنند.
در بسته های ارائه شده به مراجعان از داستانهای معنوی مرتبط با مسائل طرح شده در جلسات، جملات معنوی و سؤالات راهبردی، احادیث و آیات کوتاه آرام بخش، امیدوار کننده و معنابخش به زندگی و همچنین معانی اذکار و صفات خداوند به به تدریج شرکت کنندگان با آن آشنا شده اند (همچون ناظم، رحمان، رحیم، رقیب، سلام، فعال، مؤمن و … ) استفاده شده است.
خاتمه درمانارزیابی توسط ارزیابان و قرار ملاقات برای یک ماه دیگر
۳-۹: روش تجزیه و تحلیل داده ها
به منظور تجزیه وتحلیل داده ها در این پژوهش از آمار توصیفی( برای نشان دادن میانگین نمرات و انحراف معیار ) و آمار استنباطی( آزمون تحلیل کواریانس با اعمال منترل مفروضات). آزمون K-Sجهت بررسی مفروضه آماری نرمال بودن توزیع داده ها، آزمونLEVEN جهت بررسی برابری واریانسها و از تحلیل واریانس یک بُعدی جهت بررسی مفروضه خطی بودن هر یک از مؤلفه های و خرده مقیاس های قلمرو والدینی و قلمرو کودکی همچنین جهت بررسی استقلال مشاهدات ار آزمونRUN با کمک نرم افزا۲۲ spss، استفاده گردید.
مقدمه
تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش، در این بخش اول آمار توصیفی ارائه شده و در ادامه در بخش دوم به منظور بررسی گزاره های پژوهش، ابتدا به کنترل مفروضههای تحلیل کوواریانس(نرمال بودن و برابری واریانس ها، خطی بودن) میپردازیم. در پی آن آزمون تحلیل کوواریانس بین سازههای اصلی و هچنین خرده مقیاس ها اجرا گردیده است.
جدول شماره ۱-میانگین و انحراف استاندارد متغیرهای پژوهش
متغیر
میانگین
انحراف معیار
پیش آزمون
پس آزمون
پیش آزمون
پس آزمون
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
استرس شغلی
۴۷/۱۳۸
۷۳/۱۳۸
۳۳/۱۱۹
۹۳/۱۳۴
۴/۰۸
۸/۱۲
۹/۱۹
۷/۷۷
قلمرو کودک
متغیر
میانگین
انحراف معیار
پیش آزمون
پس آزمون
پیش آزمون
پس آزمون
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
سازش پذیری
۳/۳۴۴
۲۷/۴۳
۴۰/۲۸
۲۰/۴۰
۶/۱۸
۵/۲۵
۵/۶۷
۷/۱۴
پذیرندگی
۱۱/۳۳
۲۷/۱۱
۸۷/۲۱
۴۷/۱۴
۲/۰۲
۱/۶۶
۵/۴۷
۶/۰۱
فزون طلبی
۳۹/۸۷
۹۳/۳۷
۶۰/۲۹
۳۵/۰۰
۴/۹۸
۵/۶۳
۸/۴۸
۶/۸۶
خلق
۱۴/۱۳
۰۰/۱۴
۸۷/۱۴
۱۴/۸۰
۱/۲۵
۱/۴۶
۳/۱۸
۳/۴۳
بی توجهی/ فزون کنشی
۳۸/۵۷
۶۷/۳۷
۰۰/۲۸
۳۳/۸۰
۴/۷۵
۳/۳۷
۳/۸۲
۷/۹۶
تقویت گری
۱۲/۷۳
۷۳/۱۲
۸۰/۲۱
۱۵/۵۳
۱/۴۹
۱/۵۸
۴/۸۶
۴/۳۹
قلمرو والدینی
متغیر
میانگین
انحراف معیار
پیش آزمون
پس آزمون
پیش آزمون
پس آزمون
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
آزمایش
کنترل
افسردگی
۳۸/۰۰
۳۷/۳۷
۲۷/۱۸
۳۴/۳۷
۲/۹۳
۳/۰۴
۷/۱۸
۴/۹۱
دلبستگی
۱۵/۹۳
۳۷/۱۸
۵۳/۲۶
۲۰/۸۰
۲/۵۵
۱/۳۹
۳/۲۷
۵/۰۷
محدودیت های نقش
۲۸/۵۳
۸۷/۲۹
۱۳/۲۰
۲۸/۶۰
۲/۳۹
۲/۴۱
۳/۸۵
۳/۹۶
احساس صلاحیت
۲۶/۴۷
۸۷/۲۶
۴۷/۳۵
۳۰/۹۳
۲/۵۳
۳/۱۱
۴/۵۸
۵/۹۳
انزوای اجتماعی
۲۴/۴۷
۶۷/۲۶
۱۷/۱۴
۲۴/۵۳
۲/۳۶
۱/۸۹
۳/۰۵
۴/۹۸
روابط با همسر
۱۲/۴۰
۴۰/۱۲
۸۷/۲۴
۱۷/۲۰
۱/۳۵
۱/۵۵
۵/۱۵
۴/۴۹
سلامت والد
۱۵/۶۷
۳۳/۱۵
۳۳/۲۵
۱۹/۰۰
۱/۵۵
۱/۷۶
۴/۸۵
۵/۹۸
نمودار شماره ۱- مقایسه نمرات میانگین متغیرهای پژوهش در گروههای آزمایش و کنترل در دو مرحله پیش آزمون و پس آزمون
[جمعه 1401-09-25] [ 09:51:00 ق.ظ ]
|