۳-۵-۳ قلمرو زمانی ۶۷
۳-۶ جامعه آماری ۶۷
۳-۷ نمونه آماری ۶۸
۳-۸ نحوه جمع‌ آوری داده ها ۶۹
۳-۹ روش‌شناسی پژوهش ۷۰
۳-۹-۱ داده‌های ترکیبی ۷۱
۳-۹-۲ آزمون معنی‌دار بودن اثرات فردی  لیمر ۷۳
۳-۱۰ آزمون جارک-برا ۷۵
فصل چهارم: تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
۴-۱ مقدمه ۷۷
۴-۲ آمار توصیفی ۷۷
۴-۲-۲ فرضیه دوم : بین کیفیت حسابرسی با هزینه‌ی تولید غیرعادی رابطه معنی‌داری وجود دارد ۸۳
۴-۲-۴ فرضیه چهارم : بین کیفیت حسابرسی با مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی رابطه معنی‌داری وجود دارد ۸۵
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها
۵-۱ مقدمه ۸۸
۵-۲ بیان نتایج ۸۸
۵-۲-۱ نتیجه فرضیه اول ۸۸
۵-۲-۲ نتیجه فرضیه دوم ۸۹
۵-۲-۳ نتیجه فرضیه سوم ۹۰
۵-۲-۴ نتیجه فرضیه چهارم ۹۰
۵-۳ پیشنهاد‌های تحقیق ۹۱
۵-۳-۱ پیشنهاد‌های مبتنی بر یافته‌های پژوهش ۹۲
۵-۳-۲ پیشنهاد برای پژوهش آتی ۹۳

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۴- محدودیت‌ها و موانع تحقیق ۹۳
پیوست‌ها ۹۴
منابع و مأخذ: ۱۰۰
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۳-۱٫ چگونگی انتخاب شرکتهای موردمطالعه تحقیق ۶۹
جدول ۴-۱ توصیف متغیرهای وابسته ۷۷
جدول ۴-۲ توصیف متغیر مستقل ۷۸
جدول ۴-۳ توصیف متغیرهای کنترل ۷۹
جدول ۴-۴ آزمون جارک برا ۸۰
جدول ۴-۵ نتایج آزمون لیمر ۸۱
جدول ۴-۶ ضرایب رگرسیون برای فرضیه اول ۸۲
جدول ۴-۷ ضرایب رگرسیون برای فرضیه دوم ۸۳
جدول ۴-۸ ضرایب رگرسیون برای فرضیه سوم ۸۴
جدول ۴-۹ ضرایب رگرسیون برای فرضیه چهارم ۸۵
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار ۱-۲: ماهیت قضاوت حرفه‌ای در حسابرسی صورت‌های مالی (مهام،۱۳۸۳) ۲۷
چکیده
وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل‌اتکا برای تصمیم‌گیری استفاده‌ کنندگان مفید باشد و به همین دلیل باید توسط حسابرسان مستقل حسابرسی شود که حال این حسابرسی هر چه باکیفیت‌تر باشد بهتر است و ازآنجایی‌که مدیران شرکت ممکن است از مدیریت سود به‌صورت منفی استفاده کنند کیفیت حسابرسی بالا باعث جلوگیری از مدیریت سود منفی می‌شود و به همین دلیل این تحقیق به دنبال رابطه بین کیفیت حسابرسی و مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و مدیریت سود واقعی می‌باشد. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی است وازدید ماهیت و روش توصیفی همبستگی است ودرچارچوب استدلال‌های قیاسی– استقرایی می‌باشد.جامعه‌ی آماری پژوهش را شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می‌دهد و۹۱ شرکت به‌عنوان نمونه آماری برای آزمون فرضیه این پژوهش انتخاب شد و با بهره گرفتن از نرم‌افزار ره‌آورد نوین به گرد‌آوری اطلاعات پرداخته شد. در این تحقیق از آزمون‌های جارک برا، لیمر و برای آزمون فرضیات از رگرسیون لوجیت استفاده می‌شود نتایج پژوهش نشان داد که بین کیفیت حسابرسی با جریان‌های نقدی عملیاتی غیرعادی، هزینه‌ی تولید غیرعادی رابطه معنی‌داری وجودداردو بین کیفیت حسابرسی با هزینه‌ی اختیاری غیرعادی، مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی رابطه معنی‌داری وجود ندارد.
واژه‌های کلیدی: کیفیت حسابرسی، مدیریت سود واقعی، مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی
فصل اول
کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه
صورت‌های مالی باید برای تصمیم‌گیری استفاده‌ کنندگان مفید باشد و به همین دلیل باید توسط حسابرسان مستقل حسابرسی شود که حال این حسابرسی هر چه باکیفیت‌تر باشد بهتر است و ازآنجایی‌که مدیران شرکت ممکن است از مدیریت سود به‌صورت منفی استفاده کنند کیفیت حسابرسی بالا باعث جلوگیری از مدیریت سود منفی می‌شود و به همین دلیل این تحقیق به دنبال بررسی رابطه کیفیت حسابرسی و مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی و واقعی می‌باشد.
در این فصل ابتدا بیان مسئله را بیان می‌کنیم که شامل جزییات و ناشناخته‌های تحقیق می‌باشد و به سراغ اهمیت تحقیق پرداخته می­ شود، سپس فرضیه ­ها و اهداف را بیان می‌کنیم و سپس به سراغ روش تحقیق می‌رویم و درآخرواژه‌های کلیدی و ساختار تحقیق را تشریح می‌کنیم.
۱-۲ بیان مسئله
وجود اطلاعات مالی شفاف و قابل‌اتکا، از عوامل اصلی ارزیابی وضع موجود و عملکرد یک شرکت در فعالیت‌های خود و همچنین تصمیم‌گیری در مورد دادوستد اوراق بهادار آن شرکت می‌باشد. در محیط اقتصادی امروز با حضور فعالان اقتصادی متنوع و ساختار پیچیده روابط اقتصادی میان آن‌ها، اطلاعاتی قابل‌اتکا تلقی می‌شوند که توسط گروهی حرفه‌ای و مستقل بر فرایند تهیه و ارائه آن‌ها نظارت و اظهارنظرشده باشد. نمونه‌ بارز گروه‌های حرفه‌ای مستقل، مؤسسات حسابرسی می‌باشند که عمدتاً ساختار کنترل داخلی واحد گزارشگر و محصول نهایی آن یعنی صورت‌های مالی را موردبررسی و نظارت قرار داده و در این مورد اظهارنظر می‌نمایند.پس کیفیت حسابرسی بسیار مهم است زیرا باعث می‌شود صورت‌های مالی باکیفیت بالایی نظارت شود.
پالمرز کیفیت حسابرسی را ایجاد اطمینان از صورت‌های مالی و احتمال آنکه صورت‌های مالی هیچ‌گونه تحریفی نداشته باشد تعریف کرده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت