بررسی رابطه بین فن آوری اطلاعات بازاریابی و ... |
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰ = سطح معنی داری F
۳۹۲/۷۳ = F
۲۵۴/۰ = ( ضریب تعیین )
۵۰۴/۰ = R
با توجه به سطح معنی داری بدست آمده از تحلیل دادهها که برابر ۰۰۰/۰ میباشد و مقایسه آن با میزان خطای مجاز ۰۵/۰ ( ۰۵/۰ > p ) با اطمینان ۹۵ درصد فرض آماری که دال به عدم وجود رابطه بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی تنوع میباشد رد می شود یعنی بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی تنوع رابطه معنی داری وجود دارد. لذا با توجه به مقدار و علامت ضریب همبستگی پیرسون بدست آمده که برابر ۵۰۴/۰ میباشد این رابطه از نوع مثبت میباشد بنابراین فرضیه پژوهشی فوق پذیرفته میگردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نمودار ۴-۷ معادله خط رابطه بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی تنوع
فرضیه چهارم
بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی رهبری در هزینه در بانکهای استان کرمانشاه رابطه وجود دارد.
جدول ۴-۱۰ ضریب همبستگی پیرسون رابطه بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی رهبری در هزینه
استراتژی رهبری در هزینه
فناوری اطلاعات بازاریابی
ضریب همبستگی پیرسون
۵۰۲/۰
سطح معنی داری
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰ = سطح معنی داری F
۲۴۳/۷۲ = F
۲۵۲/۰ = ( ضریب تعیین )
۵۰۲/۰ = R
با توجه به سطح معنی داری بدست آمده از تحلیل دادهها که برابر ۰۰۰/۰ میباشد و مقایسه آن با میزان خطای مجاز ۰۵/۰ ( ۰۵/۰ > p ) با اطمینان ۹۵ درصد فرض آماری که دال به عدم وجود رابطه بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی رهبری در هزینه میباشد رد می شود یعنی بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی رهبری در هزینه رابطه معنی داری وجود دارد. لذا با توجه به مقدار و علامت ضریب همبستگی پیرسون بدست آمده که برابر ۵۰۲/۰ میباشد این رابطه از نوع مثبت میباشد بنابراین فرضیه پژوهشی فوق پذیرفته میگردد.
نمودار ۴-۸ معادله خط رابطه بین فناوری اطلاعات بازاریابی و استراتژی رهبری در هزینه
مدل ساختاری تحقیق (بررسی مدل اصلی تحقیق)
در ادامه مدل معادلات ساختاری در حالت تخمین استاندارد مورد بحث قرار خواهد گرفت، اما قبل از شروع لازم به ذکر است که توزیع چند متغیره دادهها و نرمال بودن آن بحثی است که بی توجهی به آن توسط پژوهشگر میتواند وی را به نتیجه گیری نادرست هدایت کند، چنین وضعیتی به این واقعیت بر میگردد که عموی ترین روش برآورد پارامترها و خطای معیار آنها یعنی حداکثر درست نمایی بر پیش فرض نرمال بودن چند متغیره استوار است. از آنجا که در پژوهش حاضر مفروضه نرمال بودن چند متغیره برقرار نیست به منظور مقایسه مدل های مختلف با دادههای یکسان و نیز به منظور گزینش مناسب ترین آنها می توان از خودگردان سازی استفاده نمود. خود گردان سازی به عنوان روشی که مبتنی بر بازنمونه گیری با جایگذاری [۲۵] از یک نمونه مورد مطالعه است (نمونهای که فرض میشود معرف جامعه است)، در شرایطی که در آن مفروضه ی نرمال بودن چند متغیره نقض شده است میتواند به برآورد دقیقتر پارامترها و خطای معیار مرتبط به آنها یاری رساند.
در این مدل ارتباط میان متغیر مستقل فناوری اطلاعات بازاریابی و متغیرهای وابسته استراتژی تمرکز، تمایز، تنوع، رهبری هزینه و استرتژیهای رقابتی را بررسی میکنیم. با توجه به اینکه در مدل مفهومی یک متغیر مستقل و پنج متغیر وابسته وجود دارد دیگر قادر به استفاده از نرم افزار SPSS نبوده و برای تحلیل این مدل از نرم افزار آموس استفاده میکنیم. مدل برازش داده شده به صورت زیر میباشد:
شکل ۴-۱ مدل برازش شده ارتباط بین متغیر فناوری اطلاعات بازاریابی و متغیرهای وابسته تحقیق
در شکل ۴-۱ ضرایب رگرسیونی میان متغیر مستقل فناوری اطلاعات بازاریابی و متغیرهای وابسته ارائه گردیده است در این مدل مفهومی میزان آماره خی دو ، درجه آزادی ۱۰ است.
در ادامه با بهره گرفتن از مقادیر NFI، RFI، IFI، CFI و RMSE، که به عنوان معیارهای مناسبت مدل شناخته شدهاند بررسی میکنیم که آیا مدل مفهومی ارائه شده مناسب است یا خیر. هرچه مقادیر NFI، RFI، IFI و CFI به عدد یک نزدیک تر باشند، مدل مناسب تر است. همچنین در صورتی که مقدار RMSEA از ۰۵/۰ کمتر باشد نتیجه می گیریم مدل بسیار مناسب است. در صورتی که مقدار آن بین ۰۵/۰ تا ۰۸/۰ باشد، مدل برازش داده شده مناسب و در صورتی که از ۱/۰ بالاتر باشد نتیجه می گیریم که مدل برازش داده شده ضعیف است. همانطور که در جدول ۴-۱۱ مشاهده میکنیم مقادیر نشان دهنده این مطلب هستند که مدل مناسبت کمی دارد. این مقادیر با بهره گرفتن از نرم افزار آموس محاسبه شدهاند.
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 11:29:00 ق.ظ ]
|