کل

 

۷۰

 

۱۰۰

 
 

آلفا کرونباخ

 

تعداد سوالات

 
 

.۸۰۵

 

۴

 

۳-۹- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها
به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده ، پس از ارزش گذاری گزینه‌های پرسشنامه از عدد یک تا پنج به ترتیب از کاملا مخالف تا کاملا موافق از طریق نرم افزار ۲۱SPSS ، داده‌های جمع آوری شده، در دو بخش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است :
۳-۹-۱- روش‌های توصیفی
در این بخش اطلاعات از طریق به کارگیری روش‌های توصیفی و تحلیل‌های مرتبط با آن ، تجزیه و تحلیل می گردد. با بهره گرفتن از محاسبات جداول فراوانی ، درصدها و ترسیم نمودار میله ای و توصیف وضعیت کلی نمونه تحقیق ( پاسخ‌های پرسشنامه ) پرداخته شده است .
۳-۹-۲- روش‌های استنباطی
۳-۹-۲-۱- سنجش نرمالیتی
گاهی می خواهیم توزیع متغیری را مشخص کنیم و بررسی کنیم توزیع متغیر با توزیع نظری خاصی همگون است یا خیر مثلا آیا توزیع متغیر نرمال است ؟ آیا توزیع متغیر نمایی است ؟ آیا توزیع متغیر یکنواخت است ؟ و. . . در این موارد از آزمون‌های توزیع داده‌ها ( نیکویی برازش ) استفاده می کنیم که عمدتا از دو آزمون ۱و کولموگروف اسمیرنف۲( KS ) استفاده می شود .
در اینجا بد نیست مزایای هر یک از دو آزمون  و KS را بر دیگری بر شماریم:
یکی از مزایای آزمون KS این است که هر یک از مشاهدات را به صورت اصلی در نظر می گیرد در حالی که آزمون  به طبقه بندی مشاهدات پرداخته و بدین جهت مقداری از اطلاعات را از دست می دهد .
دوم اینکه در مواردی که تعداد مشاهدات ( n ) کوچک است آزمون KS به دلیل دقیق بودن اعمال شدنی است حال آنکه آزمون  اساسا برای نمونه‌های بزرگ استفاده می شود .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

سوم اینکه آزمون KS نسبت به آزمون  از سادگی و سهولت بیشتری برخوردار است .
حال مزایای آزمون  را را بر می شماریم:
اول اینکه آزمون  را به سادگی می توان طوری تغییر داد تا امکان تخمین پارامتر‌ها نیز به وسیله مشاهدات میسر شود، ولی آزمون KS چنین انعطاف پذیری ندارد .
دوم اینکه آزمون  را می توان هم برای داده‌های پیوسته و هم گسسته به کار برد در حالی که آزمون KS فقط برای داده‌های پیوسته اعمال شدنی است .
در این بخش از آزمون کالموگروف اسمیرنف جهت سنجش نرمالیتی داده‌ها استفاده گردید و با توجه به نتایج ذیل مشاهده گردید که داده‌های پژوهش نرمال هستند .
با توجه به جدول ذیل ملاحظه می گردد در سطح اطمینان ۹۵% کلیه سوالات آزمون شده از طریق آزمون کالموگروف اسمیرنف نرمال می باشند. با توجه به اینکه سطح خطا ۵% می‌باشد و سطوح معنا داری کلیه مولفه‌ها از ۵% بیشتر می‌باشد ، در نتیجه کلیه داده‌ها نرمال می‌باشد.
در این بخش با توجه به پرسش نامه‌ها و پاسخ آنها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف جهت سنجش نرمالیتی ، از ضریب همبستگی پیرسون جهت سنجش معنی داری فرضیه‌ها استفاده شده است که در ذیل به توضیح راجع به روش‌های آماری استفاده شده می پردازیم.
۳-۹-۲-۲- تحلیل همبستگی
تحلیل همبستگی ابزاری آماری جهت تعیین نوع و درجه رابطه یک متغیر کمی با یک متغیر کمی دیگر است. ضریب همبستگی یکی از معیار‌های مورد استفاده در تعیین همبستگی متغیر می باشد. ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه ( مستقیم یا معکوس ) را نشان می دهد. این ضریب بین صفر تا ۱± است و در صورت عدم وجود رابطه بین دو متغییر برابر صفر است .
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌های آماری
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- آمار توصیفی
۴-۱-۱- جنسیت
با توجه به جدول زیر از ۷۰ نفر افراد نمونه که جواب داده‌اند ۴۴ نفر مرد و ۲۶ نفر زن بوده که نشان می‌دهد حدود ۶۳ درصد مرد و ۳۷ درصد زن می‌باشند.
جدول ۴-۱- جنسیت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت