در نتیجه درآمد مترو در حالت کنونی 540 میلیون تومان می باشد حال پس از اجرای این پروژه برابر:
یک میلیاردو چهارصد و نود و چهار میلیون و چهل و هشت هزار تومان خواهد بود که این رقم تقریبا سه برابر مبلغ فوق که مربوط به زمان حاضر می باشد هست در حالی که از جمعیت انبوه مسافران کنونی کاسته شده و سطح رفاه دیگر مسافران نیز افزایش یافته است.
2-5- نتیجه گیری
در این پایان نامه سعی شد مدلی ریاضی برای ماکزیمم سازی درآمد متروی تهران ارائه شود. هدف این تحقیق افزایش درآمد مترو تهران با در نظر گرفتن محدودیت های موجود بود. همان طور که قبلا ذکر شد، در جهت رفاه حال مسافران سعی شده کمی از انبوه جمعیت مسافران در زمان های پیک کاسته شود و در نتیجه این جمعیت به بازه های دیگر منتقل شوند.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

سعی ما بر ارائه مدلی کاربردی با روش حل استاندارد برای موضوع مورد بررسی بوده است. مطالعات قبلی که در این زمینه انجام پذیرفته غالبا از ارائه نتایج ملموس و عددی ناتوان بوده اند که در ایران نیز انجام نشده یا دارای روشی تئوری بوده و فقط مسافران مترو را دسته بندی نموده اند. حال آنکه مدل ارائه شده در این تحقیق دارای روش حلی استاندارد است که به راحتی با نرم افزارهای رایج قابل حل می باشد.
در ادامه با ارائه سناریوهای مختلف، وضعیت متروی تهران را شبیه سازی نمودیم تا بشکلی ملموس اتفاقی که خواهد افتاد دیده شود. در انتها نیز به بررسی وضعیت جاری مترو پرداختیم و درآمد مترو را محاسبه نموده و جمعیت پیش بینی شده را محاسبه نمودیم.
3-5 پیشنهادها برای مطالعات آتی
مطالعه حاضر در بازه زمانی معین و انتخابی انجام گرفته است. برای مطالعات آینده می توان با تعریف بازه های زمانی کوچکتر و حتی در روزهای تعطیل با بازه ی زمانی کمتر تحقیقات را کامل تر نمود. گسترده کردن بازه مورد بررسی ممکن است باعث بزرگ شدن مدل شود. در چنین شرایطی باید تحقیق شود که آیا مدل هنوز هم کارایی دارد یا باید مدلی جدید ارائه شود. همچنین اگر اطلاعات دقیق تری از سوی متروی تهران مطرح گردد می توان در برآیند جمعیت نسبت به بهای بلیط از روش های تقریب دیگری استفاده کرد در این حالت روش حل کنونی قابل طرح نخواهد بود و باید در پی روش های دیگری برای حل مدل بود، حال آنکه از روش های فراابتکاری نیز می توان استفاده کرد و با این روشها می توان مدل را بصورت نا مطمئن تر حل نمود.
در مطالعات آتی پیرو این تحقیق می توان از جدول مطلوبیت مسافران بالقوه و بالفعل مترو استفاده کرد که دامنه مطالعات دقیق تر و نزدیکتر به واقعیت می باشد و نیز در این بخش می توان محدودیت های بیشتری از جمله محدودیت های تعداد پرسنل ، تعداد راهبر های قطارها و … اضافه نمود که مسئله حل شده را بیشتر به واقعیت نزدیک می کند ودر واقعیت نیز حتما مترو با محدودیت های بیشتری از این قبیل روبرو خواهد بود که در صورت همکاری مترو این امر میسر خواهد بود.
منابع و ماخذ :
[1] آذر، عادل، و مومنی، منصور. (1387). آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد اول. تهران: انتشارات سمت.
[2] آذر، عادل، و مومنی، منصور. (1387). آمار و کاربرد آن در مدیریت، جلد دوم. تهران: انتشارات سمت.
[3] خاکی، غلامرضا. (1375). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. تهران: انتشارات بازتاب.
[4] رابینز، استیفن پی. مدیریت رفتار سازمانی (ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی، 1376). تهران: موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی.
[5] رحیمی شاه مزرعه، محسن. (1388). بهبود سیستم های احتمالی جعبه سیاه با بهره گرفتن از روش رویه پاسخ (مورد کاوی متروی تهران). پایـان نامه کارشناسـی ارشد مدیریـت صنعتـی، دانشگاه علامه طباطبائی.
[6] مصدقی، مریم، و جوانشیر،حسن، و توکلی مقدم، رضا. (1389). مدل سازی زمان بندی حرکت قطارها با اهداف چندگانه و در نظر گرفتن تقاطع. مجله مهندسی ترافیک، 22، 56-50.
[7] مهرگان، محمدرضا. (1388). مدل سازی ریاضی، تهران:انتشارات سمت.
[8] وب سایت رسمی شرکت متروی تهران و حومه ( http://metro.tehran.ir )
[9] Abkowitz, M., Josef. Tozzi, R, & Driscoll, M. K(1987).Operational feasibility of timed transfer in transit system, Journal of Transportation Engineering, NO 113.
[10] Bookbinder, J .H ., Desilets, A,(1992).Transfer optimization in transit network,journal of Transportation science, Vol.26.
[11] Box, G. E., & Draper, N. R. (2007).Response Surface, Mixture and Ridge Analyses (2nd ed. Ed.) hobolcenU New jersey : John wiely and sons
[12] Brighter, C., Phillips, T., & Wilde, G. (1979).Foundation of optimization (2nd ed.) cliffs, Prentice Hall., p.302
[13] Bukkapatnam, Satish, Dessouky, Maged & Zhao, Jiamin(2003).Distributed architecture for real- time coordination in transit networks, METrans, Department of Industrial and System,Eng. University of Southern California, California, Los Angeles.
[14] Ceder, A., Golony, B., & Tal, O.(2002). Creating bus timetables with maximal synchronization, Transportation Research., part A35,913-928.
[15] Ceder, A., Wilson, NHM(1986).Bus Network Design, Transportation Research 21A: 59-83.
[16] Cevallos, F., Zhao, F.(2006).Minimizing transfer times in public transit network with genetic algorithm, Transportation Research Record 1971, 74-79.
[17] Dhingra.S.L., Shrivastava., 2004. Modeling for co-ordinate bus-train networks…Proceedings of the 2004 winter simulation conference, New York,Usa.
[18] Haghani.A., Banihashemi.A., 2002. Heuristic approaches for solving large – scale bus transit vehicle scheduling problem with time route constraint…Transportation Research – part A 36,913-928
[19] Haghani.A., Banihashei.M., Chiang.K.H., 2003. A comparative analysis of bus transit vehicle scheduling models. Transportatioin Research – partB37,301-322.
[20] Haghani.A., shafahi.Y., 2002. Bus maintenance system and maintenance scheduling : model formulation and solutions…Transporation Research – part A 36,453-482.
[21] Li, Janiuce P(2001).Train station Passenger flow study, Proceedings of the 200 winter simulation conference.
[22] Vansteenwegen, P., oudheusden, D. V(2007).Decreasing the passenger waiting time for an intercity rail network, Transportation Research, part B, 41. PP.478-492
[23] Warner, M. ed. (1996). International Encyclopedia of Business & Management Londen : Routledge
]24[کتاب آمار پیشرفته ،مولف دکتر جمشید صدقیانی.
]25[ برنامه ریزی غیرخطی، مقید، در تحقیق در عملیات،مولف محمدجواد اصغرپور.
[26] Nonlinear Pricing in Transportation: An application to transit system of Santiago de Chile, Marco Batarce, Marc Ivaldi; May 2010
[27]Modeling new pricing strategies for santiago metro ,R.Bianchi,S.R.Jara-Diaz,J.deD.Ortuzar; Transport Policy 5 (1998) 223–233
]28[ زمانبندي حرکت قطارها به کمک روش فوق ابتکاري عملیات حرارتی شبیه سازي شده،امین جمیلی دانشجوي دکتري،فریدون کیانفر، استاد، دانشکده مهندسی صنایع،پژوهشنامه حمل و نقل، سال ششم، شماره اول، بهار
1388
[29]A revised particle swarm optimization based discrete Lagrange multipliers method for nonlinear programming problems, Computers & Operations Research, Volume 38, Issue 8, August 2011, Pages 1164-1174,Ali Mohammad Nezhad, Hashem Mahlooji
[30]A survey of various tactics for generating Lagrangian multipliers in the context of Lagrangian duality, European Journal of Operational Research, Volume 3, Issue 4, July 1979, Pages 322-338; Mokhtar S. Bazaraa, Jamie J. Goode
[31]A nonlinear Lagrangian based on Fischer-Burmeister NCP function, Applied Mathematics and Computation, Volume 188, Issue 2, 15 May 2007, Pages 1344-1363; Yong-Hong Ren, Li-Wei Zhang, Xian-Tao Xiao
[32]Some examples of comparative simulation of nonlinear solid body systems with MATLAB/SIMULINK and SDS simulation programs, Nonlinear Analysis: Theory, Methods & Applications, Volume 30, Issue 4, December 1997, Pages 1969-1976;Ionescu Florin, George Constantin, Vladimir Platagea
]33[قیمت گذاری بلیط مترو در شهر تهران ، اقتصاد حمل و نقل شهری، بهروز هادی زنوز
]34[تحلیل زمان انتظار مسافران در ایستگاههای مترو با بهره گرفتن از تکنیک شبیه سازی(مطالعه موردی متروی تهران)،حمید بهبهانی استاد دانشکده مهندسی عمران علم و صنعت ، شهریار افندی زاده دانشیار دانشکده مهندسی عمران علم و صنعت، کامران رحیم اف دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی عمران علم و صنعت، پژوهشنامه حمل ونقل بهار 87

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت