a. Dependent Variable: مسئولیت.پذیری.شرکتY

 
 
 
 
 
 

فرضیه فرعی ۲: بین رتبه تمرکز مالکیت با مسئولیت پذیری شرکت رابطه معنی دار وجود دارد .
در جدول ذیل ضریب همبستگی ۳۸۹/۰ و مربع ضریب همبستگی یا همان ضریب تعین ( میزان تغییرپذیری در متغیر وابسته که می‏تواند به وسیله رگرسیون آن را توضیح داد ) ۱۵۱/۰ را نشان می دهد و بیان می کند که متغیر رتبه تمرکز مالکیت تغییرات متغیر مسئولیت پذیری شرکت را به میزان ۱۵۱/۰ توجیه می‏کند. خطای استاندارد برآورد که میزان پراکندگی نقاط را حول خط رگرسیون در فضای دوبعدی اندازه گیری می‏کند نشان می‏دهد که هر چه مقدار این شاخص بزرگتر باشد پراکندگی نقاط حول خط رگرسیون بیشتر خواهد بود و نشان دهنده میزان قدرت پیش بینی معادله رگرسیون است که در این فرضیه ۳۶۴/۰ بدست آمده است.

 

جدول ۴- ۹:جدول مربوط به فرضیه دومR چند گانه

 
 

Model

 

R

 

R Square

 

Adjusted R Square

 

Std. Error of the Estimate

 

Durbin-Watson

 
 

۱

 

.۳۸۹a

 

.۱۵۱

 

.۱۴۳

 

.۳۶۴۱۱

 

۱.۹۸۴

 
 

a. Predictors: (Constant), X2.رتبه.تمرکز.مالکیت

 
 
 
 

b. Dependent Variable: مسئولیت.پذیری.شرکتY

 
 
 

از جدول ذیل رابطه خطی بودن رتبه تمرکز مالکیت با مسئولیت پذیری شرکت را بررسی می کنیم .
بین دو متغیر رتبه تمرکز مالکیت با مسئولیت پذیری شرکت رابطه خطی وجود ندارد . H0 : r = 0 بین دو متغیر رتبه تمرکز مالکیت با مسئولیت پذیری شرکت رابطه خطی وجود دارد. H1 : r ≠ ۰
بررسی‏های جدول تجزیه واریانس نشان می‏هد مقدار بدست آمده F (524/18) که در سطح خطای کوچکتر از ۰۱/۰ (۰۰۰/۰ sig=) معنی دار است، بنابراین فرض خطی بودن مدل رگرسیون معنادار است تایید می‏شود و با اطمینان بالاتر از ۹۵% می‏توان H0 را رد کرد و H1 را تایید کرد یعنی فرض خطی بودن مدل رگرسیون فرضیه رتبه تمرکز مالکیت با مسئولیت پذیری شرکت تایید می‏شود و نشان می‏دهد متغیر مستقل از قدرت تببین بالایی برخوردار بوده و قادرند به خوبی میزان تغییرات و واریانس متغیر وابسته را توضیح دهند. به عبارتی، مدل رگرسیونی تحقیق مدل خوبی است و ما به کمک آن می‏توانیم تغیرات متغیر وابسته یعنی مسئولیت پذیری شرکت را بر اساس متغیر رتبه تمرکز مالکیت مورد بررسی قرار بدهیم.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ANOVAb
جدول ۴-۱۰:جدول آنالیز واریانس فرضیه دوم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت