سطح معنا داری

همانطور که در جدول فوق مشاهده می‌شود، مقدار Sig. در آزمون همبستگی پیرسون برای تدوین استراتژی‌های گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری ، ۰۰۰/۰( کمتر از سطح معناداری ۰۵/۰) می‌باشد و در نتیجه فرض H1 تایید می‌گردد. یعنی بین تدوین استراتژی‌های گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری رابطه وجود دارد. همبستگی بین دو متغیر در جهت مثبت و مقدار آن ۴۹۶/۰ می‌باشد. این بدان معنی است که هر چقدر میزان تدوین استراتژی‌های گردشگری افزایش یابد، میزان تبدیل شدن شهر ماسوله به قطب گردشگری نیز افزایش می‌یابد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

آزمون رگرسیون خطی ساده بین نقش تدوین استراتژی‌های گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری:
ﻫﻤﺎﻧﻄﻮر ﮐﻪ در ﺟﺪول شماره ۴-۹ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯽﺷﻮد، ﻣﻘﺪار ANOVA(Sig.) ﮐﻤﺘﺮ از ۰۵/۰ ﻣﯽ‌ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه وﺟﻮد راﺑﻄﻪ ﺧﻄﯽ بین تدوین استراتژی‌های گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻘﺪار R Square ﺑﺮاﺑﺮ ۲۴۶/۰ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ بیاﻧﮕﺮ این ﻣﻄﻠﺐ اﺳﺖ ﮐﻪ ۶/۲۴% درصد از تغییرات تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری، ﺗﺤﺖ ﺗﺎثیر تدوین استراتژی‌های گردشگری ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻌﺎدﻟﻪ ﺧﻂ رﮔﺮسیون را ﻣﯽﺗﻮان ﺑﺼﻮرت زیر ﻧﻮﺷﺖ:
( ۴-۲
GO = 2.078+o.495*ST‫

متغیر مستقل

متغیر وابسته

R Square

ANOVA(Sig.)

Coefficients

B

Model

تدوین استراتژی‌های گردشگری(ST)

تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری(GO)

۲۴۶/۰

۰۰۰/۰

۰۷۸/۲

Constant

۴۹۵/۰

ST

ﺟﺪول ۴-۹ ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن رﮔﺮسیون خطی ساده بین تدوین استراتژی‌های گردشگری و تبدیل شهر ماسوله به قطب گردشگری
۴-۸-تجزیه و تحلیل داد­ه های پرسش‌نامه شماره دو و سه
۴-۸-۱- آمار توصیفی پرسش‌نامه شماره دو و سه
در این ﺑﺨﺶ ﺑﻪ ﺗﺸﺮیح آﻣﺎر ﺗﻮصیفی اﻓﺮاد ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪه ﺑﻪ ﭘﺮﺳﺸ­­ﻨﺎﻣﻪ‌های شماره دو و سه در ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری(خبرگان) ﻣﯽﭘﺮدازیم. در جدول شماره ۴-۱۰ و ﻧﻤﻮدار شماره ۴-۴ تعداد و درﺻﺪ ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن بر حسب جنسیت ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری (مرد و زن) ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪه اﺳﺖ. در جدول شماره ۴-۱۱ و ﻧﻤﻮدارشماره ۴-۵ ﻣﻼک ﻋﻤﻞ ﻣﺪرک تحصیلی ﺑﻮده و اینکه ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن دارای ﭼﻪ ﻣﺪرک تحصیلی ﺑﻮده‌اﻧﺪ و در جدول شماره ۴-۱۲ و ﻧﻤﻮدارشماره ۴-۶ ﭘﺎﺳﺦ‌دﻫﻨﺪﮔﺎن از ﻟﺤﺎظ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﮐﺎر ﺑﻪ دو دﺳﺘﻪ زیر ۱۰ ﺳﺎل و ۱۱ ﺗﺎ ۲۰ ﺳﺎل تقسیم ﺷﺪه‌اﻧﺪ، را نشان می‌دهد.
جدول ۴-۱۰- ﺗﻮزیع جنسیت ﭘﺎﺳﺦ دﻫﻨﺪﮔﺎن ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری(خبرگان)

جنسیت

تعداد

درصد

درصد تجمعی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت