1. – منصور امینی و عبدالعظیم خروشی. قلمروی تعهد بیمه گذار در ارائه اطلاعات مؤثر بر انعقاد عقد بیمه، صفحه۱۷۲٫ ↑

    1. – احسان لطفی. تعهدات اطلاعاتی در حقوق قراردادهای بیمه، صفحه۱۵٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۱۶٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۱۷٫ ↑

    1. – ناصر کاتوزیان. طبیعت قراردادهای الحاقی، مجله مجتمع آموزش عالی قم، شماره۱، ۱۳۷۸، صفحه۱۷٫ ↑

    1. – مرتضی قاسم زاده. اصول قراردادها و تعهدات، صفحه۴۴٫ ↑

    1. ۳- حسین قافی. ماهیت و میزان اعتبار قرارداد الحاقی، مجله فقه و حقوق، شماره۲، ۱۳۸۳، صفحه ۶۲٫ ↑

    1. ۴- مهدی شهیدی. تشکیل قراردادها و تعهدات، صفحه۹۰٫۵- محمدجعفر جعفری لنگرودی. ترمینولو‍ژ‍ی حقوق. ↑

    1. ۱- میرحسین عابدیان، عبدالعظیم خروشی. تعهدات پیش قراردادی بیمه­گر و جای خالی آن در لایحه بیمه تجاری، صفحه ۲۲۵٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۲۲۳٫ ↑

    1. – ابراهیم حمیدی. علل رویکرد به مبحث اخلاق حرفه ای در صنعت بیمه، ‌فصل‌نامه پیام بیمه ایران، شماره۱۲٫ ↑

    1. – عبدالحسین شیروی. قراردادهای استاندارد (الحاقی) در حقوق کامن لو با تأکید بر حقوق انگلستان و آمریکا، صفحه۷٫ ↑

    1. – میرحسین عابدیان، عبدالعظیم خروشی. تعهدات پیش قراردادی بیمه­گر و جای خالی آن در لایحه بیمه تجاری، صفحه۲۲۶٫ ↑

    1. – عبدالحسین شیروی. قراردادهای استاندارد (الحاقی) در حقوق کامن لو با تأکید بر حقوق انگلستان و آمریکا، صفحه۴٫ ↑

    1. – میرحسین عابدیان، عبدالعظیم خروشی. پیشین، صفحه۲۲۶٫ ↑

    1. – بهروز قزلباش. رهنمودی درخصوص اطلاع­رسانی عمومی توسط بیمه­گران، مجله تازه­های جهان بیمه، شماره۷۵، ۱۳۸۳، صفحه۸۹٫ ↑

    1. – ای.آر.هاردی آیومی. خطرات بیمه شده و اهمیت اطلاع از متن بیمه نامه ها، ترجمه مهرداد خواجه نوری، مجله صنعت حمل و نقل، شماره ۵۹، صفحه۵۱٫ ↑

    1. – ابراهیم حمیدی. علل رویکرد به اخلاق حرفه­ای در بیمه، پیام بیمه ایران، شماره۱۲، صفحه ۲۲٫ ↑

    1. – میرحسین عابدیان، عبدالعظیم خروشی. پیشین، صفحه۲۳۷٫ ↑

    1. – اظهارات خلاف واقع و بیمه گران بعدی، مجله صنعت حمل و نقل، شماره ۶۴، صفحه ۹۲٫ ↑

    1. ۱- پیشین، صفحه ۹۲٫ ↑

    1. ۱- بهروزقزلباش، رهنمودی درخصوص اطلاع­رسانی عمومی توسط بیمه­گران، صفحه۳۸٫ ↑

    1. ۲- Self Disclosure ↑

    1. ۳- میرحسین عابدیان عبدالعظیم خروشی. تعهدات پیش قراردادی بیمه گر و جای خالی آن در لایحه بیمه تجاری، صفحه ۲۳۱٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۲۳۲٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۲۳۴٫ ↑

    1. – به موجب ماده ۲۰۳۲ اصول حقوق قراردادهای بیمه اروپایی «چنانچه متقاضی به طور معقول و نه از روی اشتباه خود تصور کند که پوشش بیمه با ارائه درخواست شروع می­ شود و بیمه­گر از چنین پنداری آگاه باشد یا می­بایست آگاه بوده باشد، بیمه­گر بلافاصله به وی متذکر خواهد شد که پوشش تا انعقاد قرارداد آغاز نخواهد شد… » . ↑

    1. – ای. آر. هاردی آیومی. آنجا که بیمه­گر مسئول پرداخت خسارت نیست، ترجمه مهرداد خواجه نوری، مجله صنعت حمل و نقل، شماره۵۲، صفحات۶۰-۵۹٫ ↑

    1. – میرحسین عابدیان،عبدالعظیم خروشی. پیشین، صفحه۲۳۵٫ ↑

    1. – به موجب بند اول ماده ۲۰۲۲ حقوق قراردادهای بیمه اروپا «بیمه­گر در هنگام انعقاد قرارداد هر گونه عدم تطابق بین پوشش ارائه شده و نیازهای متقاضی را که از آن آگاه است یا باید آگاه باشد با توجه به اوضاع و احوال و طرز انعقاد قرارداد و به ویژه اینکه آیا متقاضی به وسیله یک واسطه مستقل مساعدت شده است یا خیر به وی متذکر خواهد شد.» ↑

    1. – میرحسین عابدیان،عبدالعظیم خروشی. پیشین، صفحه ۲۲۹٫ ↑

    1. – افشین ایرجی. شرکت­های بیمه شبکه فروش و اطلاع رسانی، روزنامه دنیای اقتصاد، ۲۸/ ۱/ ۱۳۸۹٫ ↑

    1. – پیشین. ↑

    1. ۲- Australia and New Zealand Bank V. Colonial and Eagle Wharves Ltd,(1960), “The duty extends not only to facts which the insured knows but also to those which he, as a reasonable person, ought to have known and which are in fact material, whether he thinks them to be so or not.”cited in Apurba Khatiwada ,Duty of Disclosure in Insurance Contract, Nepal, 2008, page8. ↑

    1. – آیت کریمی. کلیات بیمه، انتشارات بیمه مرکزی ایران، ۱۳۷۶، صفحه۱۰۰٫ ↑

    1. – احسان لطفی. تعهدات اطلاعاتی در حقوق قراردادهای بیمه، صفحه۸٫ ↑

    1. – مصطفی السان و محمدرضا منوچهری. حدود تعهد بیمه­گذار به دادن اطلاعات در بیمه­های اشخاص، ‌فصل‌نامه صنعت بیمه، شماره ۹۴-۹۳، ۱۳۸۸، صفحه ۷۷٫ ↑

    1. – ای.آر. هاردی آیومی. پیامدهای عدم اظهار حقایق از سوی بیمه گذار، مجله صنعت حمل و نقل، شماره۵۵، صفحه۸۰٫ ↑

    1. – احسان لطفی، تعهدات اطلاعاتی در حقوق قراردادهای بیمه، صفحه ۹٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۱۲٫ ↑

    1. ۴- ” The insured shall be obligated to: 2- truthfully answer questions put by the insurer, in particular, in the loss reporting form whereby the insurer questions him at the time of executing the contract on circumstances that enable the insurer to assess the risks that it covers … ” ↑

    1. – آیت کریمی، کلیات بیمه، صفحه۱۰۱٫ ↑

    1. – لیلا برادران. موارد انحلال قرارداد بیمه، مجله صنعت بیمه، شماره۸۱، ۱۳۸۵، صفحه۵۷٫ ↑

    1. – احسان لطفی، تعهدات اطلاعاتی در حقوق قراردادهای بیمه، صفحه ۱۲٫ ↑

      1. – برای مثال به موجب آیین‏نامه شماره ۲۴ مصوب ۱۶/۱۱/۱۳۶۸ شورای­عالی­بیمه در خصوص تعرفه بیمه حوادث، اگر فردی شغل خود را به نحوی تغییر دهد که در طبقه شغلی دیگری قرار گیرد مسلماً وضعیت او تغییر می ‏کند. ↑

    1. – محمد آل شیخ. حقوق و تعهدات بیمه گذار، ‌فصل‌نامه صنعت بیمه، شماره ۷۹، ۱۳۸۴، صفحه ۱۷۸٫ ↑

    1. – منصور امینی. لایحه بیمه تجاری تلاش برای رفع ابهامات موجود در قانون بیمه، مجله پژوهش­های حقوقی، شماره۸، ۱۳۸۴، صفحه۲۶۳٫ ↑

    1. – محمد آل شیخ. حقوق و تعهدات بیمه گذار، صفحه۱۷۹٫ ↑

    1. – ای.آر. هاردی آیومی. پیامدهای عدم اظهار حقایق از سوی بیمه­گذار، مجله صنعت حمل و نقل، شماره۵۵، صفحه۸۱٫ ↑

    1. – محمد آل شیخ. حقوق و تعهدات بیمه گذار, صفحه۱۸۱٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۱۸۲٫٫ ↑

    1. – پیشین، صفحه۱۸۳٫ ↑

    1. ۲- ” … inform the insurer as soon as he is aware thereof and no later than the time set in the contract of any loss that may involve the insurer’s cover. Said time may not be less than five working days. Said minimum time shall be reduced to two working days in the event of theft and to twenty four hours in the event of livestock mortality … ” ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت