۷

کل

۳۲

۱۰۰

همان طور که در جدول فوق مشاهده میشود ۷۲ درصد از پاسخ دهندگان دارای تجربه زیر ۱۰ سال، ۲۱ درصد دارای تجربه ۱۰-۲۰ سال، ۷ درصد دارای تجربه بالای ۲۰ سال بودهاند در نمودار ذیل فراوانی مربوط به سطوح پاسخ دهندهها ارائه گردیده است.

نموار شماره ۴-۴- توزیع فراوانی نمونه آماری از نظر سابقه کاری
۴-۳- تجزیه و تحلیل داده ها براساس AHP
۴-۳-۱- ساختن درخت سلسله مراتب تصمیم
اولین گام در فرایند تحلیل سلسله مراتبی، ترسیم درخت تصمیم میباشد که از سه سطح تشکیل شده است. سلسله مراتب تصمیم، درختی است که با توجه به مساله تحت بررسی دارای سطوح[۱۰۲] متعدد است. سطح اول هر درخت بیان کننده هدف[۱۰۳]، سطوح میانی آن مختص فاکتورهای موثر در تصمیم و سطح آخر هر درخت نیز بیان کننده گزینههایی است که مورد مقایسه قرار میگیرند.
سطح سوم با توجه به مطالعات کتابخانهای انجام شده، تعدادی از شاخصها شناسایی و در نهایت با توزیع پرسشنامهای در بین ۵۰ نفر از کارشناسان و خبرگان بانکها، شاخصهای مناسب بانکها انتخاب گردیدند.
۴-۳-۱-۱- هدف تصمیمگیری
شناسایی و اولویت بندی شاخصهای اجزا سرمایه فکری
همانطور که در فصل ۳ و ۲ تحقیق آمده است مطالب جمعآوری شده از پرسشنامه بونتیس (سرمایه فکری) بطور کلی سه بخش را شامل میشود که براساس نظر خبرگان و کارشناسان بانکی شاخصهای ذیل مناسب بانکها تشخیص داده شد.
سرمایه انسانی (HC): سرمایه انسانی شامل ذخیره دانش اعضای یک سازمان است که شامل شایستگیها و طرز فکرهای کارکنان است که زیر شاخصهای آن عبارتند از:
صلاحیت و شایستگی کارکنان
ارتقای سطح مهارت و تحصیلات کارکنان
رضایت مندی کارکنان
کارگروهی کارکنان
بیان نظرات کارکنان
طرح ایدههای جدید
سرمایه ساختاری (SC) : سرمایه ساختاری شامل همه مخازن دانش غیر انسانی در یک سازمان است که شامل پایگاه داده ها، چارتهای سازمانی و فرآیندها و استراتژیها و … است که به سازمان ارزشی فراتر میدهد که زیر شاخصهای آن عبارتند از:
توسعهی بیشترین ایدهها در بانکداری
کمترین زمان وهزینه برای انجام عملیات بانکی

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

کارآمد بودن بانک
حمایت از بهبود ارزشها
اجرای ایدههای جدید
حمایت رویه های بانکی از نوآوری
سرمایه مشتری (CC): سرمایه ارتباطی عبارتست از دانش به کار گرفته شده در کانالهای بازاریابی و روابط مشتری یک سازمان است که زیر شاخصهای آن عبارتند از:
اطمینان از ادامهی روابط مشتریان
کسب رضایت مشتریان
نشست با مشتریان
شناسایی بازارهای هدف
کاهش زمان حل مشکلات مشتریان
سرمایهگذاری روی خواسته های مشتری
۴-۳-۱-۲- ساختار درخت سلسله مراتب تصمیم در روش AHP
درخت تصمیمگیری یک نمایش گرافیکی از مسئله پیچیده واقعی میباشد که در رأس آن هدف کلی مسئله و در سطوح بعدی معیارها و گزینه ها قرار دارند. هر چند یک قاعده ثابت و قطعی برای رسم درخت سلسله مراتبی وجود ندارد اما برخی افراد سعی نمودهاند تا یک سری قواعد کلی را در این زمینه بیان کنند (قدسی پور، ۱۳۸۱).
نمودار شماره ۴-۵- ساختار درخت سلسله مراتب تصمیم در روش AHP
۴-۳-۱-۳- مراحل ارزیابی با بهره گرفتن از AHP
با توجه به ترسیم درخت تصمیم و شناسایی معیارها و گزینههای رقیب و با بهره گرفتن از روش AHP، گزینه ها ارزیابی میشوند.
۴-۳-۲- مقایسات زوجی
گزینههای رقیب در سطح سه باید به واسطه هر یک از معیارها در سطح دو مورد مقایسه دو به دو قرار گیرند. مقایسه دو به دو با بهره گرفتن از مقیاسی که از ترجیح یکسان تا بیاندازه مرجح و با انتخاب اعداد یک نهم تا نه طراحی شده است، انجام گیرد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت