کارکنان غیر ورزشکار

 

۷۹/۱۰

 

۴۹/۴

 
 

کارکنان ورزشکار

 

افسردگی

 

۸۹/۸

 

۰۶/۳

 

۱۷۵/۶

 

۲۸۷

 

**۰۰۱/۰

 
 

کارکنان غیر ورزشکار

 

۶۴/۶

 

۱۱/۳

 
 

کارکنان ورزشکار

 

اضطراب و بی خوابی

 

۲۰/۱۳

 

۳۴/۵

 

۴۲۴/۱

 

۲۲۲/۲۸۱

 

۱۵۱/۰

 
 

کارکنان غیر ورزشکار

 

۳۹/۱۲

 

۲۲/۴

 

** در سطح ۰۱/۰p< معنی دار است
مطابق با جدول ۴-۳۷ و نتایج آزمونt مستقل و با توجه به میزان t و ۰۵/۰ P< ، مشخص می شود که تفاوت معناداری بین ابعاد سلامت روانی در کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار وجود دارد. براساس میزان t به دست آمده از آزمون t مستقل در بین ابعاد سلامت روانی؛ بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در علائم اجتماعی و افسردگی تفاوت معنیداری وجود دارد(۰۱/۰p<)؛ اما بین کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار در اختلال در عملکرد اجتماعی و اضطراب و بی خوابی تفاوت معنی داری وجود ندارد(۰۵/۰p>). در تمامی ابعادی که تفاوت معناداری بین دو گروه وجود دارد، کارکنان ورزشکار دارای میانگین بیشتری در مقایسه با کارکنان غیر ورزشکاران هستند.
فصل پنجم: خلاصه، بحث و نتیجه گیری، پیشنهادها
فصل پنجم
خلاصه، بحث و نتیجه گیری، پیشنهادها
مقدمه
در این فصل در ابتدا خلاصه تحقیق ارائه شده، سپس یافته های تحقیق با توجه به اهداف و نتایج تحقیقات انجام شده در این حیطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نتیجه گیری خواهد شد. در انتها نیز براساس نتایج برخاسته از تحقیق پیشنهادهایی ارائه و همچنین راهکارهایی جهت ادامه اینگونه تحقیقات توسط محققان دیگر نیز ارائه می شود.
خلاصه تحقیق
با وجود اهمیت کیفیت زندگی، سلامت روانی و هوش هیجانی مطلوب در زندگی معاصر بشری و پیشرفت تکنولوژی در زمان حال، بررسی اثر فعالیت بدنی و ورزشی بر کیفیت زندگی، سلامت روانی و هوش هیجانی، از اهمیت بالایی برخوردار است. در اکثر تحقیقات انجام شده پیرامون کیفیت زندگی، سلامت روانی و هوش هیجانی معمولاً به یک به جنبه های روانی اثر گذار بر این متغیرها توجه شده است و کمتر به این مسئله فعالیت بدنی و ورزش توجه شده است. با وجود اهمیت عواملی نظیر پرداختن به ورزش و زندگی فعال در سلامت جسمانی و روانی افراد جامعه، اتخاذ سیاست ها و خط مشی های صحیح از سوی مسئولان، بررسی برنامه های تدوین شده از سوی سازمان ها و همچنین نظارت و ارزیابی برنامه های ارتقاء دهنده کیفیت زندگی و سلامت روانی افراد اهمیت دو چندانی دارد. همچنین متغیرهای فوق الذکر از متغیرهای مهم و تأثیر گذار در زندگی نظامیان به شمار می روند که وظیفه حراست و پشیتبانی از مرزهای کشور را برعهده دارند.
زمانی که نظامیان یک کشور از سطح مطلوبی از کیفیت زندگی برخودار باشند و بتوانند با توجه به هیجانات و محیط های متغیری که با آن رو به رو می شوند، واکنش های مطلوبی را نشان دهند و همچنین از سلامت روانی مطلوبی برخوردار باشند، می توان این امیدوار بود که کشور از یک سرمایه عظیم نظامی برخوردار است که توانایی مقابله با هر تهدیدی را دارد. بنابراین شناخت عواملی که در کیفیت زندگی، سلامت روانی و هوش هیجانی کارکنان ارتش تأثیر دارند و تقویت آنها یکی از راه های محقق کردن این امر است. در این تحقیق سعی شد که با مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش به این مسئله پرداخته شود که آیا کارکنان پایور ورزشکار در متغیرهای مذکور در وضعیت مطلوب تری قرار دارند یا خیر. بنابراین هدف اصلی این تحقیق مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. در راستای هدف اصلی این تحقیق، اهداف ویژهایی نیز به شرح زیر مورد بررسی قرار گرفت:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی(سن، جنسیت، وضعیت تأهل، وضعیت تحصیلی و…) نمونه های تحقیق؛
مقایسه کیفیت زندگی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران؛
مقایسه هوش هیجانی کارکنان پایور ورزشکار و غیر ورزشکار ارتش جمهوری اسلامی ایران؛

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت