جدول ۳-۳) ضریب آلفای کرونباخ مربوط به پایایی سوالات پرسشنامه

ردیف متغیر میزان آلفا
۱ وجود خود پرداز ۸۲۱/۰
۲ مدیریت هزینه ۸۳۵/۰
۳ مدیریت دارایی ۷۵۴/۰
۴ کارایی هزینه ۸۹۱/۰

با توجه به جدول فوق مشاهده می شود که میزان آلفای متغیر ها بالای ۷/۰بوده و متغیرها دارای پایایی مناسب است.
۳-۸) روش آماری تحلیل داده ها
پس از جمع آوری داده ها لازم است آنها را به کمک روش های آماری طبقه بندی، مرتب و تخلیص نمود. تجزیه و تحلیل یعنی دسته بندی، مرتب کردن و خلاصه کردن داده ها و مقصود اصلی از آن تنظیم و خلاصه کردن داده ها به صورت اطّلاعاتی روشن، خوانا، مستدل و تفسیر پذیر است. تفسیر یعنی توضیح و تبیین و یافتن معنای یافته ها و بدون تحلیل آماری این امر مشکل و ناممکن است. در مواردی که داده های حاصل از انجام تحقیق به صورت کمی یعنی اعداد و رقم جمع آوری شود(مانند پرسشنامه ها و چک لیست ها) تحلیل کمی بر روی داده ها صورت می گیرد. در داده های حاصل از ارزیابی که به وسیله پرسشنامه به دست می آید نتایج را پس استخراج از پرسشنامه‌ها می توان با بهره گرفتن از میانگین، درصدها و… تحلیل نمود. در این مطالعه برای آنالیز داده‌ و آزمون فرضیه ‌ها، از روش های آمار توصیفی واستنتاجی (استنباطی) استفاده گردید. در آمار توصیفی داده‌های جمع آوری شده در جدول‌های توزیع فراوانی سازماندهی گردید. در بخش آمار استنباطی از آزمون هبستگی پیرسون استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
۴-۱) مقدمه
این فصل جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده طراحی گردیده است. در فرایند اجرایی، نخست پرسشنامه هایی که توسط پاسخ دهندگان تکمیل گردیده است را جمع آوری کرده و داده های خام مورد نیاز جهت توصیف و آزمون فرضیه ها به کمک رایانه و نرم افزار استخراج می گردند و سپس این داده ها از طریق نرم افزار SPSS 18 تجزیه و تحلیل شده و در دو مرحله به اطلاعات مورد استفاده در این تحقیق، تبدیل می گردند. در مرحله اول که تجزیه و تحلیل توصیفی می باشد، داده های جمع آوری شده به صورت جدول آمارتوصیفی و نمودار هیستوگرام ارائه می شود و در مرحله دوم که تجزیه و تحلیل استنباطی می باشد، با بهره گرفتن از آزمون هبستگی پیرسون مورد بررسی قرار می گیرند. در نهایت می توان در مورد پذیرش یا عدم پذیرش هر کدام از فرضیه های آماری اظهار نظر نمود.
۴-۲) توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان
در ۴۲ شعبه انتخابی ۱۰۰ مدیر شعبه ومعاون به سوالات پاسخ دادند، که مشخصات آنها به شرح زیر است.
توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت