۸۸/۰

تائید

شاخص برازش تطبیقی

CFI

بزرگتر از ۸/۰باشد

۹۱/۰

تائید

شاخص برازش افزایشی

IFI

بزرگتر از ۸/۰باشد

۹۱/۰

تائید

جدول ۴-۱۴. شاخص های معنی داری و برازش مدل
با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که مدل تحقیق از نظر شاخص های معنی داری و برازش مورد تائید است.
۴-۵ آزمون فرضیه ها
فرضیه ۱. اعتبار درک شده نسبت به رزرو اینترنتی هتل برنگرش فرد به این نوع رزرو تاثیر می گذارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر اعتبار درک شده نسبت به رزرو اینترنتی هتل و نگرش فرد برابر با ۰۴/۲ است.(نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر اعتبار درک شده نسبت به رزرو اینترنتی هتل برنگرش فرد به این نوع رزرو برابر با ۲۰/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۲. اعتماد فرد به رزرو اینترنتی هتل تاثیر مثبتی بر نگرش به این نوع رزرو می گذارد .
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر اعتماد فرد به رزرو اینترنتی هتل و نگرش فرد برابر با ۸۵/۳ است. (نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر اعتماد فرد نسبت به رزرو اینترنتی هتل برنگرش فرد به این نوع رزرو برابر با ۴۳/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۳. سازگاری فرد نسبت به رزرواینترنتی هتل برنگرش نسبت به این نوع رزرو تاثیر می گذارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر سازگاری فرد نسبت به رزرو اینترنتی هتل برنگرش فرد برابر با ۱۱/۳ است. (نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر سازگاری فرد نسبت به رزرواینترنتی هتل برنگرش نسبت به این نوع رزرو برابر با ۲۳/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۴ . ادراک فرد از سودمندی رزرو اینترنتی هتل به صورت مثبت تحت تاثیر سهولت درک شده از این نوع رزرو قرار می گیرد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر ادراک فرد از سودمندی رزرو اینترنتی هتل و سهولت درک شده برابر با ۹۳/۱۹ است. (نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر ادراک فرد از سودمندی رزرو اینترنتی هتل از سهولت درک شده به این نوع رزرو برابر با ۹۰/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۵ . نگرش فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل به صورت مثبت تحت تاثیرادراک وی از سهولت انجام این نوع رزرو قرار می گیرد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر نگرش فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل و ادراک وی از سهولت انجام این نوع رزرو برابر با ۰۳/۳ است. (نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر سهولت انجام رزرو اینترنتی هتل نگرش فرد به این نوع رزرو برابر با ۲۹/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۶ . نگرش فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل به صورت مثبت تحت تاثیرادراک وی از سودمندی انجام این نوع رزرو قرار می گیرد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر نگرش فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل وادراک وی از سودمندی انجام این نوع رزرو برابر با ۴۴/۶ است. (نمودار ۴-۱۵)و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر ادراک ازسودمندی رزرو اینترنتی هتل بر نگرش فرد به این نوع رزرو برابر با ۸۳/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۷ . نیت فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل به صورت مثبت تحت تاثیرنگرش وی از رزرو اینترنتی هتل قرار می گیرد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر نیت فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل و نگرش وی از رزرو اینترنتی هتل برابر با ۲۱/۳ است. (نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر نگرش بر نیت فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل برابر با ۲۴/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
فرضیه ۸ . نیت فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل به صورت مثبت تحت تاثیر ادراک وی از سودمندی رزرو اینترنتی هتل قرار می گیرد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر نیت فرد به انجام رزرو اینترنتی هتل و ادراک فرد از سودمندی رزرو اینترنتی هتل برابر با ۱۶/۵ است. (نمودار ۴-۱۵) و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود . با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان تاثیر ادراک فرد از سودمندی بر نیت فرد نسبت رزرو اینترنتی هتل برابر با ۵۴/۰ است. (نمودار ۴-۱۴)
پس از بررسی آزمون فرضیات ، تأثیرات مستقیم و غیرمستقیم هریک از متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته تحقیق محاسبه شد . هر متغیر دارای دو اثر مستقیم و غیرمستقیم است که از مجموع آنها اثر کلی متغیر به دست می آید . اثرات مستقیم و غیرمستقیم و کلی متغیرهای مستقل تحقیق بر تمایل به خرید الکترونیکی در جدول ۴-۱۵ منعکس شده است .
براین اساس می توان بیان کرد که : مؤثرترین متغیرها بر تمایل به استفاده از رزرو اینترنتی هتل به ترتیب عبارتند از : سودمندی درک شده ، نگرش ، اعتماد ، سهولت استفاده ، سازگاری و اعتبار .

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

متغیرهای مستقل

تاثیرات مستقیم

تاثیرات غیرمستقیم

تاثیرات کلی

اعتبار

۰۴۸/۰

۰۴۸/۰

اعتماد

۱۰۳۲/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت