در استرالیا به هنگام میزبانی بازی های المپیک تابستانی، گردشگری ورزشی تحت پوشش یک وزارت فدرال واحد در دستگاه دولتی قرار گرفت. این کار به خاطر افزایش منافع استرالیا از میزبانی این رویداد بزرگ صورت گرفت و سکویی برای توسعه راهبرد گردشگری ورزشی ملی ایجاد کرد .بعد از بحث ها و مشورت های زیاد وزارت فدرال طرح پیشنهادی راهبرد گردشگری را در سال ۲۰۰۰ منتشر ساخت. اجزای مهم راهبرد گردشگری عبارت بودند از: هماهنگی صنعت، تعلیم و تربیت، تنظیم دولتی، ساختار، ارزیابی درآمد های اقتصادی و تحقیقات. این طرح عاملی بود که مهارت ها و انرژی عوامل زیادی را که به صورت مجزا در بخش گردشگری ورزشی فعال بودند را گرد هم آورد. با این حال این سند راهبردی از شکل یک طرح پیش نویس فراتر نرفت. بعد از بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۰ سیدنی ساختار دهی مجدد دولتی انجام شد که باعث جدایی مجدد دو حوزه ی ورزش و گردشگری از هم شد و هر کدام از آن ها دوباره به بخش های مختلف دولتی تقسیم شدند.

دیوید[۳۰] (۲۰۱۳) در این مقاله یک مدل مفهومی با کیفیت در رویداد گردشگری ورزشی در جایی که کیفیت درک شده از گردشگری ورزشی ( توریسم ورزشی با کیفیت ) برای تاثیر گذاشتن بر رضایت توریستی که قصد بازگشت به محل رویداد و یا خود رویداد را دارد گفته شده است. در این پژوهش کیفیت گردشگری ورزشی دارای چهار بعد اصلی است که هر کدام دو یا چند زیر مجموعه تعریف شده دارند . بعد اولیه شامل کیفیت دسترسی ( متشکل از دسترسی به مقصد، محل ورزش، هتل)، بعد دوم شامل کیفیت محل های اسکان ( از جمله محیط زیست، تعامل و ارزش ) ، بعد سوم شامل کیفیت محل برگزاری ( متشکل از ورزشگاه، دسترسی آسان) ، و بعد چهارم شامل کیفیت مسابقه ( از جمله روند مسابقه و محصول مسابقه ) . مدل چند بعدی ارائه شده از کیفیت گردشگری ورزشی در این پژوهش به پویایی گردشگری ورزشی و ارائه دستورالعمل برای تسهیل در رضایت گردشگران و همچنین تلاش برای ارائه بهترین تجربه برای گردشگران ورزشی است.در این مقاله مشخص شد که هر چه کیفیت ارائه شده توسط مسیولان مسابقات بیشتر باشد امید به بازگشت گردشگران نیز بیشتر است.به بیان دیگر هرچه امکانات و تسهیلات برگزاری مسابقات از نظر کیفی و کمی بیشتر باشد امکان باز گشت گردشگران به مسابقات و رویدادهای بعدی بیشتر است.

لیم[۳۱](۲۰۱۳)در بررسی خود به تحقیقی به بررسی عوامل مؤثر در موفقیت ارائه دهندگان گردشگری ورزشی جهت سازماندهی افرادی که از لحاظ جسمی از کار افتاده هستند پرداخت. به طور کلی تجزیه و تحلیل جهت گیری افرادی که از لحاظ جسمی معلول هستند ، علاوه بر تسهیل در امر برنامه ریزی برای ارائه دهندگان مربوط و سیاست گذاران ،در درک توسعه استراتژی برای ترویج رویدادهای ورزشی بین افراد با معلولیت بسیار مؤثر است. این مقاله در مالزی و هدف از آن مطالعه افرادی بود که ازلحاظ جسمی معلول بودند . این تحقیقات در یک نمونه از ۳۱۲ نفر معلول انجام شد. با توجه به نتایج ، افراد معلول با ترکیبی از محدودیت های ساختاری ، محدودیت های فردی ، محدودیت های درون و محدودیت های فرهنگی مواجه هستند. اکثر آن ها به لحاظ ساختاری در مشارکت رویداد ورزشی محدود ند. اگر چه حمل و نقل عامل اصلی محدودیت است اما مشارکت از طریق اتخاذ استراتژی های هماهنگی بین فردی، استراتژی کسب مهارت ، استراتژی های مدیریت زمان، و استراتژی های منابع مالی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در مشارکت این گروه از افراد جامعه داشته باشد.با توجه ‌به این که این قشر از افراد به دلیل معلولیت مشارکت کمتری در رویدادهای ورزشی دارند ، ارائه دهندگان مربوط و سیاست گذاران می‌توانند با شناسایی محدودیت های آنان و ارائه راه کار لازم و برنامه ریزی مدون و دقیق به مشارکت هرچه بیشتر این افراد کمک کنند.

هندریک[۳۲] (۲۰۱۳)گردشگری و ورزش عناصر کلیدی فرهنگ امروز است و تاثیر خاصی در رفتار جامعه دارد. به خصوص اینکه ورزش از سال ۱۹۶۰ تبدیل به یک موضوع بزرگ بین‌المللی با مقدار زیادی از توجه رسانه ها ، پول و منافع سیاسی شده است. از سوی دیگر گردشگری بزرگترین صنعت در حال توسعه و رشد در جهان است.در گردشگری ورزشی تمایز میان مشارکت فعال و تماشاگران منفعل تفاوت اساسی دیگراست . در این تحقیق یک رویکرد رفتاری به سمت مدیریت گردشگری ورزشی گرفته شده است.در سال های اخیر ورزش از رشد قابل توجهی برخوردار شده است و یکی از دلایل اصلی بسیاری از سفرها تماشای رویدادهای ورزشی است و این موضوع نویسنده را تشویق به بررسی رفتار گردشگران ورزشی در رویدادها نمود.هدف از این مطالعه سنجش عوامل مؤثر بر انگیزه بازدید از رویداد های ورزشی است. برای پاسخ به هدف و اهداف پژوهش ، تحقیق در دو مرحله انجام شد .مرحله اول ارائه مقدمه ای بر گردشگری ورزشی، که به درک عمیق تر از انگیزه های مردم نسبت به توریست ورزشی در ارتباط با رویداد های ورزشی و میزبان مقصد کمک می‌کند.در مرحله دوم، مصاحبه با بازدید کنندگان از رویدادهای ورزشی بزرگ بود که از آن ها خواسته شد نقش عوامل موثردر تمایل خود برای حضور در رویدادهای ورزشی و ارتباط بین آن ها را بیان کنند.جمع‌ آوری داده ها تا حدودی مشابه با سایر مطالعات انجام شده ‌در مورد این موضوع بود.نتایج این تحقیق نشان داد که دلیل اصلی اینکه چرا مردم می خواهند به بازدید از یک رویداد ورزشی بزرگ بروند ، انگیزه های فن، عامل سرگرمی و نقش میزبان مقصد بود که به عنوان انگیزه جهت بازدید از رویداد ورزشی مورد بررسی قرار گرفت.

مارگارت[۳۳](۲۰۱۳)گردشگری ورزشی یکی از بخش های بازار با رشد سریع در صنعت گردشگری جهانی است.منطقه شمالی ریفت در کنیا معروف به تولید قهرما نان جهان از جمله دوندگان ماراتن طولانی

    1. ۱World Tourism Organazation ↑

    1. ۲Williams, Schreyer۳ Higham, J.& Hinch T ↑

    1. Gibson ↑

    1. Frangialli ↑

    1. Higham, Hinch ↑

    1. Hall ↑

    1. De Knop , Standven ↑

    1. Jennings ↑

    1. Janston Rjet ↑

    1. Gammon,S., Robinson ↑

    1. ۱Sofield ↑

    1. Hudson ↑

    1. Vanderz Vag3 ↑

    1. Petiz , Filding & Siler ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت