دانلود فایل پایان نامه با فرمت word : وسواس، احکام و آثار آن- فایل ۴۷ |
. ر.ک: استکتی، ص ۸۳ . ↑
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس، تهران: شفق، اوّل، ۱۳۶۵، ص۸۷ . ↑
. The Psychosomatic hypothesis- طبق این فرضیه، علائم بیماری های بدنی می توانند به علت خود داری از ابراز هیجانات به وجود آیند. ساراسون، باربارا آر، روان شناسی مرضی، مترجم: نجاریان، بهمن، اصغری مقدم، محمدعلی، دهقانی، محسن، تهران: رشد، دوم، ۱۳۷۵، ج ۱، ص۴۲۴٫ ↑
. ر.ک: ساراسون، باربارا آر، روان شناسی مرضی، ص ۴۲۸ . ↑
. ر.ک: حیدری، نراقی، علی محمد، وسواس، شناخت و راه های درمان، ص۱۹٫ ↑
. منظور گلو دردی است که توسط باکتری های استروپتوکوکی بتا هماتولیتک گروه A تولید می شود. گاهی مواقع آنتی بادی های تولید شده ( Antibodies که خود شامل مولکول های پیچیده پروتئینی هستند و برای از بین بردن ارگانیسم های خطرناک ساخته می شوند)، به جای آن که این باکتری ها را مورد حمله قرار دهند وازبین ببرند، در بعضی مواقع به اشتباه مانند یک آنزیم مغزی عمل می کند و سلول های عصبی عقده های قاعده ای را از بین می برند. این مساله باعث ازهم گسیختگی نورون های مغزی می شود و می تواند زمینه بروز OCD را موجب شود. استکتی، گیل، اختلال وسواس: جدیدترین راهبرد های ارزیابی ودرمانی، ص ۷۹٫ ↑
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس، ص۸۱ . ↑
. ر.ک: همان جا . ↑
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس ، ص۸۲٫ ↑
. ر.ک: همان، ص۸۳ . ↑
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس، ص ۸۴٫ ↑
. ر.ک: همان جا. ↑
. ر.ک: همان، ص ۸۳٫ ↑
. ر.ک: قدسی، احمد، حیات پربرکت، قم: مدرسه الامام علی بن ابی طالب علیه السلام، ۱۳۸۴، ص۵۵٫ ↑
. ر.ک: قدسی، احمد، حیات پربرکت، ص۸۴٫ ↑
. ر.ک: استکتی، گیل، اختلال وسواس: جدیدترین راهبرد های ارزیابی ودرمانی، ص ۳۳٫ ↑
. ر.ک: ویلهلم/استکتی، راهنمای درمانگران، شناخت درمانی اختلال وسواس فکی عملی، ص۳۱۵. ↑
. ر.ک: همان، ص ۱۵۴٫ ↑
. “گفتگو با دکتر میرعمادالدین فریور روان شناس” سلامت روان ، ش۲۶۱،[online] . سلامت ایران. دسترسی در:
http://www.salamatiran.com/pdf/salamat/261_19.pdf [۷/۱/۹۳] ↑
. ویل/ ویلسون، وسواس و درمان آن، ص ۸۰ و ۸۱ . ↑
. ر.ک: ویلهلم/استکتی، راهنمای درمانگران، شناخت درمانی اختلال وسواس فکی عملی، ص۲۷۸. ↑
. ر.ک: قائمی امیری، علی، وسواس، ص ۷۱٫ ↑
. ر.ک: ویل/ ویلسون، وسواس و درمان آن، ص۸۱٫ ↑
. ر.ک: استکتی، گیل، اختلال وسواس: جدیدترین راهبرد های ارزیابی ودرمانی، ص۳۸٫ ↑
. بر اساس نظریه یادگیری دو عاملی (ماورر،۱۹۶۰) فرض بر آن است که افکار وسواسی به این دلیل ایجاد اضطراب می کنند که در تجربه فرد آن افکار با محرکهای اضطراب بر انگیز غیر شرطی همراه بوده اند .لذا افکار وسواسی ایجاد اضطراب شرطی می کنند ،که کاهش آن برای فرد تقویت کننده است .اعمال وسواسی به این دلیل ایجاد ونگهداری می شوند که موجب کاهش اضطراب می شوند .این اعمال وسواسی از طریق زنجیره ای کردن پاسخ ،ساخت می یابند.بنابراین عامل اول شرطی سازی کلاسیک پاسخ اضطرابی است،وعامل دوم شرطی سازی ابزاری رفتار وسواسی است که از طریق کاهش اضطراب تقویت می شود (یعنی تقویت منفی) در یک وضعیت وسواسی، احساس می شود گویا نوعی انرژی پنهانی وجود دارد که اعمال وسواس گونه را تقویت می کند؛ درحالیکه دروضعیت های روانی طبیعی وسالم، فرض وجود چنین انرژی ای ناممکن می نماید. تأثیراین نیروی درونی در شدت گیری اجبارهای درونی برای انجام رفتارهای تکراری، به اندازه ای است که فقط جایگزینی وتعویضِ افکار واعمال وسواسی، برای فرد بیمار امکان پذیر است. یعنی او نمی تواند یک فکر یا عمل وسواسی خاص را نابود ومحو سازد ، بلکه فقط می تواند نوع خفیف تر از یک احتیاط یا ممنوعیت را جایگزین آن نماید. ر.ک: همان، صص ۳۷ و ۳۸٫ ↑
. ر.ک: گیل، اختلال وسواس: جدیدترین راهبرد های ارزیابی ودرمانی، ص ۳۸٫ ↑
. ر.ک: ویلهلم، استکتی، راهنمای درمانگران، شناخت درمانی اختلال وسواس فکری عملی، ص ۳۸٫ ↑
. ر.ک: ساراسون، باربارا آر، روانشناسی مرضی، ص ۳۹۴٫ ↑
. شاهجویی، تقی، محمود علیلو، مجید، بخشی پور رودسری، عباس، فخاری، علی، ۱۳۹۰، «تحمل نکردن بلاتکلیفی و نگرانی در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وسواسی-اجباری»، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال هفدهم، ش۴، ۳۰۴-۳۱۲٫ ↑
. ر.ک: کُری، جرالد، نظریه و کاربست مشاوره و روان درمانی، تهران: نشر ارسباران، دوم، ۱۳۸۷، ص۶۶٫
Theory And Practice Of Counceling & Psychotherapy, c2005. ↑
. ر.ک: کلارک، دیوید میلر،فربورن، کریستوفرج.، دانش و روش های کاربردی رفتار درمان شناختی، مترجم: کاویانی، حسین، تهران: فارس، اول، ۱۳۸۰، ص ۲۶۷٫ The science and Practice of Cognitive Behaviour Therapy ↑
. شیرین زاده دستگیری، صمد، گودرزی، محمدعلی، غنی زاده، احمد، تقوی، سید محمدرضا، ۱۳۸۷، «مقایسه باورهای فراشناختی و مسئولیت پذیری در بیماران مبتلا به اختلال وسواسی-اجباری، اختلال اضطراب منتشر و افراد بهنجار»، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال چهاردهم، ش۱، ۴۶-۵۵٫ ↑
. فری من، دانیال، غلبه بر افکار بدبینانه و سوء ظن، ص۹۱٫ ↑
. همان، ص ۹۵٫ ↑
. ر.ک: کاپلان، هارولد، سادوک، بنیامین، خلاصه روانپزشکی علوم رفتاری- روانپزشکی بالینی، تهران: شهرآشوب، ۱۳۷۹،ج۱، ص۴۳۹٫ ↑
. ر.ک: راتوس، اسپنسر، روان شناسی عمومی، ج۲، صص۹۸و۹۹٫ ↑
. ر.ک: شمس، گیتی، شناخت وسواس وعلائم آن: راهنمای علمی شناسایی علایم وسواس، ص۱۴ . ↑
. ر.ک: استکتی، گیل، اختلال وسواس: جدیدترین راهبرد های ارزیابی ودرمانی، ص۱۱٫ ↑
. ر.ک: کُراز، ژاک، بیماری های روانی / به انضمام الگوی مصاحبه با بیمار روانی – تست افسردگی بک – شخصیّت کتل، مقیاس اضطراب کتل، ترجمه م. منصور، پ. دادستان، تهران: رشد، ۱۳۸۶، ص۴۱ و۴۲٫ ↑
. ر.ک: فیرس، ای، جری و تیموتی جی. ترال، روان شناسی بالینی، مفاهیم، روش ها و حرفه ها، مترجم: فیروزبخت، مهرداد، تهران: رشد، ۱۳۹۰ ، ص ۵۳۷٫ ↑
. Wise Mind- ذهن خردمند ، گونه ای از تفکرتعادل یافته تر است که نتیجه برآیندِ تلفیق تفکر منطقی و تفکر عاطفی می باشد.هنگامی که بیمار به مرحله تشکیل ذهن خردمند نزدیک می شود، آماده است که علیرغم آگاهی از نگرانی ها وترس های خود، از اطلاعات واقعی و منطق برای رفع آن ها کمک گیرد. ر.ک: ویلهلم، استکتی، راهنمای درمانگران، شناخت درمانی اختلال وسواس فکری عملی، صص ۱۶۹و ۱۷۶و۱۷۷٫ ↑
. ر.ک: سانتراک، جان دبلیو، زمینه روان شناسی سانتراک، ص۱۹۴٫ ↑
. ر.ک: ویلهلم، استکتی، راهنمای درمانگران، شناخت درمانی اختلال وسواس فکری عملی، ص ۴۳٫ ↑
. ر.ک: همان جا. ↑
. ر.ک: همان، ص ۴۰٫ ↑
. ر.ک: ویل، ویلسون، وسواس و درمان آن، ص۲۱۹٫ ↑
. ر.ک: ویلهلم، استکتی، راهنمای درمانگران، شناخت درمانی اختلال وسواس فکری عملی، ص۱۶۹٫ ↑
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 12:52:00 ق.ظ ]
|