سن شروع به مصرف مواد مخدر

 

میزان اعتیاد به مواد مخدر

 

پیرسون

 

۰۹۲/۰

 

۱۹۶/۰

 

با توجه به مقدار ضریب همبستگی محاسبه شده (۰۹۲/۰) و سطح معنی داری محاسبه شده (۱۹۶/۰sig=) فرض تحقیق «بین سن شروع به مصرف مواد مخدرپاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر رابطه وجود دارد» رد و فرض صفر تحقیق« بین سن شروع به مصرف مواد مخدر پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر رابطه وجود ندارد » تائید می گردد.
و) بررسی رابطه متغیر شرایط و وضعیت خانوادگی با میزان اعتیاد به مواد مخدر (متغیر وابستهبا توجه به این واقعیت که متغیر شرایط و وضعیت خانوادگی بصورت فاصله ای مطرح گردیده لذا برای شناخت رابطه بین این متغیر با متغیر وابسته از ضریب همبستگی پیرسون استفاده نموده که نتایج محاسبات در جدول ذیل آمده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۳۷): خلاصه نتایج محاسبات رابطه متغیر مستقل شرایط و وضعیت خانوادگی پاسخگویان با میزان اعتیاد به مواد مخدر

 

متغیر مستقل

 

متغیر وابسته

 

نام آزمون

 

مقدار

 

سطح معناداری

 
 

شرایط و وضعیت خانوادگی

 

میزان اعتیاد به مواد مخدر

 

پیرسون

 

۱۱۱/۰

 

۰۵۴/۰

 

با توجه به مقدار ضریب همبستگی محاسبه شده (۱۱۱/۰) و سطح معنی داری محاسبه شده (۰۵۴/۰sig=) فرض تحقیق «بین شرایط و وضعیت خانوادگی پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر رابطه وجود دارد» تائید و فرض صفر تحقیق« بین شرایط و وضعیت خانوادگی پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر رابطه وجود ندارد » رد می گردد. نتایج حاصله گویا این واقعیت بوده که شدت و میزان رابطه متغیر شرایط و وضعیت خانوادگی پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر در حد رابطه ضعیف می باشد و در مجموع با تغییر وضعیت شرایط خانوادگی پاسخگویان از شرایط بسیار بد به شرایط بسیار خوب، وضعیت اعتیاد پاسخگویان تغییر می کند.
ز) بررسی رابطه متغیر باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر با میزان اعتیاد به مواد مخدر (متغیر وابستهبا توجه به این واقعیت که متغیر باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر بصورت فاصله ای مطرح گردیده لذا برای شناخت رابطه بین این متغیر با متغیر وابسته از ضریب همبستگی پیرسون استفاده نموده که نتایج محاسبات در جدول ذیل آمده است.
جدول۳۸): خلاصه نتایج محاسبات رابطه متغیر مستقل سن پاسخگویان با میزان اعتیاد به مواد مخدر

 

متغیر مستقل

 

متغیر وابسته

 

نام آزمون

 

مقدار

 

سطح معناداری

 
 

باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر

 

میزان اعتیاد به مواد مخدر

 

پیرسون

 

۱۸۶/۰

 

۰۰۱/۰

 

با توجه به مقدار ضریب همبستگی محاسبه شده (۱۸۶/۰) و سطح معنی داری محاسبه شده (۰۰۱/۰sig=) فرض تحقیق «بین باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر رابطه وجود دارد» تایید و فرض صفر تحقیق« بین باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر رابطه وجود ندارد » رد می گردد. نتایج حاصله گویا این واقعیت بوده که شدت و میزان رابطه متغیر باورهای غلط نسبت به مصرف مواد مخدر پاسخگویان با میزان اعتیاد آنان به مواد مخدر در حد رابطه ضعیف می باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت