قابلیت یادگیری فناوریانه

 

آموزش
پایگاه دانشی
پیچیدگی فناوری
کار تیمی
نگرش[۸۷]
ظرفیت[۸۸]
نظارت[۸۹]

 
 

حمایت دولتی

 

همنوایی با قوانین و مقررات
همنوایی با سیاست های انتقال فناوری ملی
همنوایی با استانداردها و معیارهای کیفیتی
فناوری اطلاعات

 
 

ویژگی های گیرنده

 

پیمانکار فرعی
تحقیق و توسعه
سطح ارتباطات

 
 

ویژگی های عملکردی

 

میزان مزیت رقابتی ایجاد شده
سطح دانش فنی توسعه یافته
سطح مهارت ایجاد شده
عملکرد مالی

 
  • ۱۲. انتخاب مدل تحقیق

با توجه به تعاریف و مدلهای مختلفی که در قسمتهای قبل به آن اشاره شد، مدلی که برای این تحقیق در نظر گرفته شد مدلی بر گرفته از مدل بوزمان (۲۰۰۰) است. مدل بوزمان به دلیل اینکه مدلی اقتضائی است و در نتیجه شرایط موجود و وضعیتی که در آن قرار داریم را در نظر می گیرد به عنوان مثال عامل محدودیت های سیاسی و فوت و فن دلیلی بر این مدعاست که به وسیله آنها مشکلات سیاسی و وجود دانش ضمنی را دخیل کرده است در مسیر انتقال تکنولوژی تقریبا همه عوامل مانند ذی نفعان و بازار و سرمایه گذاری برای انتقال تکنولوژی را در نظر می گیرد، و تاکید این مدل بر عوامل اثربخش فرایند انتقال تکنولوژی است در نتیجه مدل این تحقیق مدل بوزمان می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل سوم
روش شناسی تحقیق

  • ۱. مقدمه

دستیابی به هدف های علمی یا شناخت علمی میسر نخواهد بود مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است که اعتبار می یابد نه موضوع تحقیق. پژوهشگر باید توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهای تحقیق تحت تاًثیر روشی است که برای تحقیق خود برگزیده است (علی احمدی ،۱۳۸۹).
در فرایند تحقیق از چگونگی گردآوری شواهد و تبدیل آنها به یافته ها، تحت عنوان روش شناسی یاد می شود. این سئوال که” چگونه داده ها گردآوری شود و مورد تفسیر قرار گیرد، به طوری که ابهام حاصل از آنها به حداقل ممکن کاهش یابد “ مربوط به روش شناسی تحقیق است (بازرگان و حجازی ، ۱۳۸۵ ، ص ۲۲) . در این فصل روش انجام تحقیق، جامعه و نمونه آماری، روش نمونه گیری و تحلیل و فرایند انجام تحقیق ارائه می گردد.

  • ۲. روش شناسی تحقیق

پایه هر تحقیق روش شناخت یا روش تحقیق است. روش شناسی مبحثی است که به بررسی روش‌های شناخت در علوم می پردازد. روش تحقیق، مجموعه ای از قواعد، ابزار و راه های معتبر (قابل اطمینان) و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها، کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (س‍ن‍ج‍ری،۱۳۸۸).
تقسیم بندی های مختلفی از روش های تحقیق توسط نویسندگان مختلف ارائه شده است. اما رایج ترین نوع، تقسیم بندی است که تحقیقات علمی را با توجه به دو ملاک هدف تحقیق ونحوه گردآوری داده ها طبقه بندی می کند:
تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می شوند : بنیادی، کاربردی،تحقیق و توسعه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت