در MS1 ، از معمول ترین روشها در چنین حمایتی این بود که: به دانش آموزان اجازه ی می دادند کتاب های مرتبط با IT را مطالعه کنند ( ۳۶% ) ، تعقیب فرزندان از طریق اجازه دادن به آن ها که به روش های IT محور توجه کند ( ۳۳% ) ، تشویق آن ها به استفاده از وسایل ارتباطی مثل امکانات کامپیوتری در مراکز ارتباطاتی و وسایل دیجیتالی در کتابخانه ها ( ۳۲% ) خرید نرم افزارهای آموزشی ( ۲۹% ) و خرید نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط با IT برای آن ها( ۲۸% ) . اندکی از والدین خاطر نشان کردند که فرزندانشان را از طریق خواندن کتاب های مرتبط با IT حمایت می کنند ( ۲۰% ) یا اینکه خودشان (والدین ) به روش های IT محور توجه می کنند ( ۱۵% ) و ۱۴% گفتند که فقط در فعالیتهای یادگیری از طریق IT با فرزندانشان مشارکت کرده و در فعالیتهای آنان دخیل هستند . ( در MS2 یک کاهش آماری معناداری ( تا ۱۳% ) وجود داشت که میزان تمایل والدین در تهیه امکاناتIT برای خودشان را نشان می داد . والدین نشان دادند که به شدت تمایل دارند که وسایل یادگیری از طریق IT را برای فرزندانشان فراهم کنند . در MS1 47% از والدین گفتند که مایلند یا به شدت مایلند که زمان و هزینه ی لازم را جهت فراهم کردن چنین وسایلی برای فرزندانشان بگذارند . ( با میانگین ۴۷/۳ و ۷۲% = SD در مقیاس ۵ نقطه ای لیکرت که از کاملاً بی میل = ۱ تا خیلی مایل = ۵ مرتب شده بود ) . درصدها در MS2 نیز مشابه MS1 بود . ( ۷۲% = SD و ۴۴/۳ = M ) ، هیچگونه اختلاف معنادار آماری بین دو تحقیق یافت نشد .

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شیوه های حمایتی والدین ۱ درصد درصد ارزش گذاری P
(۳۳۳۸ = N ) MS2 (۳۵۸۷ = N ) MS2
الف) به فرزندانشان اجازه می دهید که کتابهای مرتبط با IT را مطالعه کنند . ۳۶ ۳۶ ۹۳۸/%
ب) به فرزندانتان اجازه می دهید که روش های IT محور توجه داشته باشند . ۳۳ ۳۲ ۵۱۹%
ج) فرزندانتان را تشویق می کنید که از وسایل ارتباطاتی استفاده کنند ( شامل امکانات کامپیوتری در مراکز ارتباطاتی و وسایل دیجیتالی در ( کتابخانه ها ) ۳۲ ۳۱ ۲۴۱%
د) خرید نرم افزارهای آموزشی برای فرزندانتان ۲۹ ۲۸ ۲۷۰/۰
هـ ) خرید نرم افزار و سخت افزارهای مرتبط با IT برای فرزندانتان ۲۸ ۲۸ ۶۷۵/۰
و) خودتان کتاب های مرتبط با IT را می خوانید . ۲۰ ۱۹ ۰۵۷/۰
ز ) خودتان به روش های IT محور توجه دارید . ۱۵ ۱۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت