مقدار دوربین-واتسن برابر ۸۹/۱ است. چون این مقدار بین ۵/۱ و ۵/۲ قرار دارد نتیجه می‌گیریم که متغیر ملاک دارای خود همبستگی نبوده و خطاها مستقل از هم می‌باشد.
برای اینکه مدل رگرسیونی معنی‌دار باشد باید بین متغیر ملاک و متغیرهای پیش‌بین رابطه خطی وجود داشته باشد. برای بررسی وجود رابطه خطی بین متغیر ملاک و متغیرهای پیش‌بین از آزمون F استفاده شده است. سطح معنی‌داری آزمون F برابر ۰۰۱/۰ است. با توجه به اینکه سطح معنی‌داری آزمون F کمتر از ۰۵/۰ است نشان می‌دهد که بین متغیر ملاک و متغیرهای پیش‌بین رابطه خطی معنی‌داری وجود دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ضرایب استاندارد نشده و ضرایب استاندارد شده همراه با سطوح معنی‌داری‌شان در جدول (۱۸-۴) ارائه شده است. ضرایب استاندارد نشده نشان دهنده‌ی ضرایب متغیرها در مدل رگرسیونی هستند و ضرایب استاندارد شده برای نشان دادن میزان تاثیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چه قدر مطلق این مقدار بیشتر باشد به منزله وجود تاثیر قوی‌تر است. با توجه به جدول نتیجه می‌گیریم که فقط متغیر منابع سازمانی بر عملکرد بازار دارای تاثیر مثبت معنی‌داری می‌باشد (سطح معنی‌داری برابر ۰۰۳/۰ است). ولی متغیر قابلیت های سازمانی تاثیر معنی‌داری در عملکرد بازار ندارد (سطح معنی‌داری برابر ۰۹۴/۰ است).
مولفه‌های قابلیت های سازمانی و مولفه‌های منابع سازمانی بر عملکرد بازار تاثیر معنی‌داری دارد.
برای آزمون این فرضیه، از رگرسیون همزمان استفاده شده است. ضریب همبستگی چندگانه برابر ۳۵۶/۰ و ضریب تعیین برابر ۱۲۷/۰ است. ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده توسط مدل را نشان می‌دهد مقدار عددی ضریب تعیین بین صفر تا ۱ است. هر چه این مقدار به یک نزدیکتر باشد نشان دهنده‌ی قوی‌تر بودن رابطه مدل است.
جدول (۱۶-۴): جدول همبستگی و دوربین-واتسن برای تاثیر مولفه‌های قابلیت های سازمانی و مولفه‌های منابع سازمانی بر عملکرد بازار

 

ضریب همبستگی چندگانه
ضریب تعیین
ضریب تعیین تعدیل شده
خطای معیار برآورد
دوربین-واتسن

 

.۳۵۶
.۱۲۷
.۱۰۲
.۴۳۳۱۰
۱.۸۹۳

 

جدول (۱۷-۴): آزمون معنی‌داری رابطه خطی برای تاثیر مولفه‌های قابلیت های سازمانی و مولفه‌های منابع سازمانی بر عملکرد بازار

 

مجموع مربعات
درجه آزادی
میانگین مربعات
F
سطح معنی‌داری

 

رگرسیون
۵.۷۳۲
۶
.۹۵۵
۵.۰۹۳
.۰۰۰

 

باقیمانده
۳۹.۳۹۰
۲۱۰
.۱۸۸

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت