• تجارب کاری بین کارکنان با مدیریت روابط انسانی انتقال می‌یابد
  • ساختار انعطاف پذیر و پویا به برقراری ارتباط و تعامل میان افراد کمک می‌کند
  • فناوری اطلاعات با فرایند دانشی از اهمیتی خاص برخوردار است
  • بررسی جنبه‌های اجتماعی و فنی سازمان
  • تعهد مدیریت ارشد و میزان قدرت تصمیم‌گیری مدیران در سازمان
  • بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات
  • بررسی اهداف فعلی سازمان
  • ایجاد اهداف نوآورانه و حفظ و بهبود دانش در سازمان
  • تعیین معماری فنّاوری اطلاعات
  • شناسایی فرصت‌های بهبود سیستم‌های اطلاعاتی
  • طول عمر سازمان می‌تواند در میزان خلاقیت در سازمان مؤثر باشد
  • تنوع و نوآوری در محصول یا خدمت سازمان بستگی به سیاست‌های درونی هر سازمان دارد

جدول ۴-۷: کدگذاری اولیه

کدگذاری اولیه (مصاحبه هفتم)

  • با مدیریت دانش به حفظ و انتقال دانش در سازمان کمک می کند
      • حمایت مدیریت برای پیاده سازی مدیریت دانش بسیار حیاتی می‌باشد

    (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

  • سازمان‌ها جهت بهبود انتقالات دانش به ایجاد زمینه‌ای جهت پیاده‌سازی مدیریت دانش نیاز دارند
  • توجیه نمودن کارکنان جهت مدیریت دانش می‌تواند در موفقیت استراتژی مؤثر باشد
  • بررسی شرایط محیط داخلی کاری
  • بررسی شرایط بیرونی محیط
  • تجزیه و تحلیل و بررسی فرصت‌ها و تهدید
  • یافتن نقاط قوت و ضعف سازمان
  • همراستا نمودن اهداف سازمان با اهداف مدیریت دانش
  • شناخت زیر ساخت‌های لازم جهت رسیدن به اهداف
  • تعیین اهداف در خصوص محصول/بازار /تولید
  • ایجاد یا بهبود سیستم‌های اطلاعاتی در سازمان
  • تعیین مشتریان فعلی
  • تعیین مشتریان آتی
  • تعیین کیفیت لازم محصولات مطابق نظر مشتریان
  • بررسی دانش لازم جهت تولید محصولات آتی
  • تعیین میزان نوآوری برای ارائه محصول یا خدمات
  • امکان سنجی برای پیاده سازی زیرساخت‌های فناوری در سازمان برای پیاده سازی مدیریت دانش
  • انگیزش به کارکنان
  • همکاری تمامی پرسنل برای موفقیت استراتژی مدیریت داتش
  • بررسی میزان نوآوری در هر فرد در سازمان
  • بررسی میزان دانش‌های مختلف در سازمان (دانش سازمانی، شخصی، ضمنی، صریح و…)
  • تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیریت دانش
  • تعیین دارایی‌های دانشی و فکری اعم از حق انحصاری اختراعات، علائم تجاری، حق انحصاری بهره‌برداری و دانش فنی و…
  • تعیین عوامل جهت یادگیری و تبلور در سازمان
  • وجود مکان‌هایی جهت ایجاد دانش مانند مکان فکر، اتاق تیم و…
  • توسعه محصولات از طریق نوآوری
  • تعیین منابع دانشی لازم جهت کاربرد در عملیات و تصمیمات سازمان
  • توانایی سازمان جهت آموزش به خصوص آموزش حین کار به کارکنان
  • وجود پایگاه داده در سازمان
  • توانایی سازمان جهت تبدیل تجارب به دانش
  • توانایی سازمان جهت ایجاد فرایند یادگیری با عمل در سازمان
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت