جدول ۳-۴: آزمون آلفای کرونباخ برای پایایی کل پرسشنامه

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

 

تعداد نمونه
تعداد سؤال‌ها
مقدار آلفای کرونباخ

 

۳۰
۵۷
۸۹۲/۰

 

در پرسشنامه اخیر مقدار آلفا برابر ۸۹۲/۰ می‌باشد که از مقدار ۸/۰ بزرگ‌تر است پس پرسشنامه پایایی بالا دارد بنابراین می‌توانیم عملیات آماری بر روی این پرسشنامه را شروع نمائیم.
۳-۱۱- روش‌های تجزیه‌وتحلیل اطلاعات
روش دلفی در تحلیل و استفاده از داده‌ها برای پاسخگویی به سؤال تحقیق از هر دو روش کمی و کیفی استفاده می کند. استفاده از سؤالات باز در پرسشنامه‌ دلفی و تحلیل آن‌ها در مراحل بعدی، قضاوت به روش گلوله برفی دررسیدن به اجماع و اشباع تئوریک صاحب‌نظران از شیوه‌های کیفی ضریب توافقی کندال مورداستفاده در تحلیل اطلاعات بوده است. علاوه بر این به‌منظور جمع‌بندی و توصیف نظرات اعضای پانل و تعیین پارامترهای مرکزی و پراکندگی داده‌ها از روش‌های آمار توصیفی استفاده‌شده است. سپس از نرم‌افزار SPSS به کمک آزمون فریدمن برای رتبه‌بندی پاسخ به سؤالات برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده‌شده است.
از میان شاخص‌های آمار توصیفی، شاخص‌های میانگین، میانه برای تعیین میزان اجماع خبرگان محاسبه می‌شود با بهره گرفتن از داده‌های حاضر از پرسشنامه دور سوم این دو شاخص را محاسبه کرد.
در پژوهش‌های مختلف از معیارهای متفاوتی برای تعیین میزان اجماع استفاده‌شده است و در اصل هنگامی درباره موضوعی اجماع حاصل می‌شود که درصد مشخصی از آرا در یک طیف تجویزی قرار گیرند.برای مثال دریکی از معیارها، هنگامی اجماع به دست می‌آید که ۸۰٪ آرا در مقیاس ۷ امتیازی لیکرت میان دوطبقه قرار گیرد. در معیاری دیگر پیشنهاد می‌شود که حداقل ۷۰٪ خبرگان در مقیاس ۴ امتیازی لیکرت به عوامل امتیاز ۳ و بیشتر داده باشند و مقدار میانه ۳٫۲۵ یا بیشتر باشد؛ و البته گروهی محاسبه اجماع را به‌صورت درصد مناسب نمی‌دانند و گزینه قابل‌اعتمادتر را سنجش پایداری پاسخ‌های خبرگان در دورهای متوالی در نظر می‌گیرند. در این پژوهش از معیار دوم استفاده‌شده است. (احمدی،۱۳۹۲: ۶۴)
فصل چهارم:
تجزیه‌وتحلیل داده‌ها
۴-۱- مقدمه
همان‌گونه که در فصل سوم توضیح داده شد. با بهره گرفتن از مصاحبه و پرسشنامه در سه دور متوالی داده‌های پژوهش جمع‌ آوری شد و داده‌های حاصل از پرسشنامه دور سوم با بهره گرفتن از نرم‌افزار SPSS تحلیل شد که در ادامه به ترتیب نتایج دورهای دلفی ذکر می‌شود.
در این فصل ابتدا جدول ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های که خبرگان در مصاحبه بیان نموده‌اند و همچنین پرسشنامه‌های مراحل اول، دوم و سوم ارائه و تحلیل داده‌ها به‌تفصیل شرح داده شد. در ادامه به‌منظور بررسی سؤالات از آمار توصیفی میانگین، میانه و آزمون فریدمن برای رتبه‌بندی داده استفاده‌شده است که دراین‌بین سؤال کلی تحقیق و سؤالات ویژه از سوی خبرگان، مورد پرسش قرار گرفت؛ که در قالب جداول ارائه گردیده است.
۴-۲- فهرست ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌های اولیه
با توجه به مصاحبه‌های که با خبرگان صورت گرفت و با بهره گرفتن از تحقیق صورت گرفته در این زمینه و مؤلفه‌ها، ابعاد اصلی و شاخص‌های تشکیل‌دهنده هر مؤلفه شناسایی‌شده و بر اساس آن‌ها فهرستی از شاخص‌های اولیه تنظیم گردید. این شاخص‌ها تشکیل‌دهنده دور اول دلفی بود همان‌گونه که قبلاً اشاره گردید. درمجموع چهار بعد (متغیر) اصلی شامل ۱- متغیر نقاط ضعف (شامل ۱۰ شاخص)، ۲- متغیر نقاط قوت (شامل ۳ شاخص)، ۳- متغیر تهدیدها (شامل ۸ شاخص) و ۴- متغیر فرصت‌ها (شامل ۱۱ شاخص) شناسایی شدند. در مدل اولیه طرح درمجموع ۴ بعد و ۳۲ شاخص شناسایی گردید که ۱۳ شاخص مربوط به متغیر عوامل درونی و ۱۹ شاخص مربوط به متغیر عوامل بیرونی می‌باشد. که فهرست این ابعاد و شاخص‌ها در جدول ۴-۱ نمایش داده‌شده است.
جدول ۴-۱: فهرست متغیرها، ابعاد مؤلفه‌ها و شاخص‌های اولیه

 

متغیر
ابعاد
شاخص

 

عوامل داخلی
نقاط ضعف
۱- عدم بهره‌گیری از ادبیات موضوعی مشترک و متناسب برون‌سپاری در شهرداری
۲- عدم وجود گردش مناسب اطلاعات و کار بین شهرداری، پیمانکاران و بهره‌برداران خدمتی
۳- عدم تضمین امنیت و سرمایه‌های شغلی، جذب‌شده در برون‌سپاری
۴- عدم وجود برنامه‌های حمایتی در ظرفیت‌سازی بخش خصوصی و توسعه متوازن امور برون‌سپاری
۵- عدم شفافیت در استفاده از منابع سازمانی در مشارکت با ظرفیت‌های بخش خصوصی
۶- نبود نظامنامه و دستورالعمل‌های نظارتی مناسب در اکثر فرآیندها
۷- عدم شفافیت در مرز خدمات بخش خصوصی و خدمات شهرداری
۸- عدم وجود پایگاه دانشی و بانک اطلاعات از مشخصات و عملکرد پیمانکاران برون‌سپاری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت