1. -سه عهدنامه نیز که به طور غیرمستقیم به موضوع بی طرفی ارتباط داشت: عهدنامه هفتم درباره تغییر شکل کشتی های تجاری به جنگی، عهدنامه هشتم در خصوص مین گذاری در زیر دریاها، عهدنامه یازدهم ‌در مورد محدودیت های وارده بر اعمال حق ضبط و تصرف ↑

    1. . Ch, Rousseau. Droit des Conflitsarne,s. op. cit. p 380. ↑

    1. -ماده ۷ کنوانسیون ۱۹۲۳ لاهه: علائمی که طبق مواد مذکور روی بدنه هواپیما زده می شود باید به گونه ای باشند که هنگام پرواز تغییر نکنند و باید به اندازه ای پررنگ باشند که قابل استفاده بوده و از بالا و پایین و دو طرف قابل رویت باشند ↑

    1. -ماده ۸: هواپیماهای کمکی و نظامی نیروهای متخاصم نباید وارد حریم هوایی نیروی بی طرف شوند در صورت ورود کشور بی طرف باید تمام نیروی خود را جهت فرود هواپیما درون منطقه خود به کار گیرد و باید هواپیما و خدمه آن را تا پایان درگیری مسلحانه توقیف کند. چنانچه هواپیما از دستورات جهت فرود سرپیچی کند می‌تواند به شرط رعایت قوانین ویژه مربوط به هواپیماهای پزشکی که در پاراگراف های ۱۸۱ تا ۱۸۳ مشخص شده است مورد حمله قرار گیرد ↑

    1. -ماده ۲۴: بی طرفی کشوری که با تنگه های بین‌المللی هم مرز است با عبور ترانزیت یابی خطر ناوهای جنگی و کمکی و هواپیماهای نظامی و کمکی متخاصم از آن تنگه به خطر نمی افتد.ماده ۲۵: بی طرفی یک کشور مجمع الجزایری با عبور ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی از راه های دریایی مجمع الجزایری به خطر نمی افتد ↑

    1. . Articles n, 111 and 112. ↑

    1. . Articles 103-108. 1939. Harvard Draft Convention. ↑

    1. -دستورالعمل سن رمو ،ماده ۷ ↑

    1. – ضیایی بیگدلی: حقوق جنگ همان، ص ۳۱۸ ↑

    1. – ضیایی بیگدلی، محمدرضا، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، پیشین، ص ۳۲۹ ↑

    1. – پیشین، ص ۳۲۹ ↑

    1. – ضبایی بیگدلی ،محمدرضا ، حقوق جنگ،پیشین، ص ۳۰۰ ↑

    1. . N, QuocDinh. op.cit.p 870. ↑

    1. – ضیایی بیگدلی، محمدرضا، حقوق جنگ، پیشین، ص ۳۰۰ ↑

    1. – ضیایی بیگدلی، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، همان، ص ۳۱۰ ↑

    1. -ضیایی بیگدلی ↑

    1. جوانی،جمشید،بررسی جنایت جنگی در اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی،دانشگاه آزاد تهران مرکز،تهران،۱۲۳ ↑

    1. -پیشین،ص۱۲۳ ↑

    1. – شریعت قربانب،محمدجواد،حقوق کیفری بین‌المللی،(تهران،نشرجنگل،۱۳۸۴) ،ص۲۰۳ ↑

    1. -هنکرتز،ژان ماری،دوسوالدیک،لوئیس،حقوف بین الملل بشردوستانه عرفی،جلد اول،ترجمه دفتر امور بین الملل قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ،ویرایش متن،کتایون حسین نژاد و پوریا عسکری،(جلد اول،،تهران ،انتشارات مجمع علمی و فرهنگی مجد، ،۱۳۸۷)،صص۸۰۲-۸۰۴ ↑

      1. – .ماده ۴۹ کنوانسیون اول ژنو طرف های معظم متقا عد متعهد می‌گردند تا قانون لا زم جهت ایجاد مجا زات های کیفری برای اشخاصی که مرتکب نقض های فا حش قرار داد حا ضر به نحو مذ کور در ماده بعد گردیده با دستور ارتکا به آن را صادر نمایند وضع کنند .هر طرف معظم متعاهد ،متعهد می شود تا افرادی را که ادعا می شود مر تکب چنین نقض های فاحش گردید ه با دستور ارتکاب آن ها را صادر نموده اند پیدا نموده و چنین ا فرادی را بدون توجه به ملیت آن ها به دادگا ههای خود احضار نما یند .همجنین طرف قرار داد می‌تواند در صور تی که ترجیح داد ، بر طبق مقررات قانون خودش این افراد را بر ای محاکمه به طرف معظم متعا هد مربوطه تحویل دهد به شرطی که این طرف معظم متقا هد بید اقدامات لا زم را بر ای متو قف کردن تمام اعمال که مقا بر با مقررات قرارداد حا ضر است به انجام رساند . ↑

    1. . Post , Harry. War Crimes in Air Warfare in Ronzitti & Giventurini. The Law of Air Warfare, Contemporary Issues. P 167. ↑

    1. . Kalshovenaud Zegveld. ↑

    1. ۳٫ Ibid. p 169. ↑

    1. -بریتانیا،فرانسه،ایتالیا،کانادا،کویت،عربستان صعودی،بحرین،قطر،ایالت متحده عربی ↑

    1. –Giulio,Bartolini,Air Operations amainst Iraq,(1999 and2003) in N, Ronziti & G,Venturini. The Law of Warfare Contemporary Issues 35. 2006. Eleven International Publishing. Printed in the Netherland,p230 ↑

    1. . see Report of Congress, Appendix, supra note 12. at 622. ↑

    1. . see UNDOC.S/22115,21/1/1997 and UNDOC. S/22218,13/2/1991. ↑

    1. . see Report to Congress, Appendix , supra note 12at 626. ↑

    1. . Maj. Gen. MC Chrystal, supra. Note 14. ↑

    1. ۲٫ (UNDOC, S/22118) (UNDOC,S22259) ↑

    1. -. see the Memorandum prepared by Parks on 10 December 1991 quoted in J.G. Humphries, Operations Law and the Rules of Engagement in Operations Desert shield and Desert. Fall .1992. Airpower Journal at 37, note 25. ↑

    1. . Australian Ministry of Defense, the War in Iraq. ADF Operations in the Middle East in 2003, at 13. ↑

    1. . Report to Congress, Appendix, Supra note 12. At 622. ↑

    1. . Maj, Gen & Mc Chrystal, supra note 14. ↑

    1. . Air force Pamphlet 110-31, supra note 14, 5-8 at para 5-3 (b) (1); a definition of military objective identical to the Article 52.2. ↑

    1. Giulio,Bartolini,Air Operations amainst Iraq,(1999 and2003),op.cit,p237- ↑

    1. . See Repport to Congress, supra note 44 and HRW report. 1991. Super note 44. ↑

    1. Ibid,p240- ↑

    1. . Report to Congress. Supra, note 148. ↑

    1. http://rasekhoon.net/article/show/212764/78

    1. . Marina, Mancini. Air Operation Against the Federal Republic of Ya Gogs Lavia. 1999.in Law of Warfare. p 275. ↑

    1. -. See The Reconstruction of the Djakovica Incident and the NATO Reaction in: HRW, Civilian Deaths in the NATO Air Campaign. February, 2000. Vol.12.no1 ↑

    1. . HRW, Cluster Bombs Memorandum for Convention on Conventional Weapons (CCW) Delegates. 16 December,. 1999. ↑

    1. – Marina, Mancini. Air Operation Against the Federal Republic of Ya Gogs Lavia,Op.cit,277 ↑

    1. . HRW. Civilian Deaths in the NATO Air Campaign. Supra note, 8. ↑

    1. . Application Instituting Proceedings Filed in the Registry of the Court on 29 April 1999. Legality of Use of Force (Yugoslavia Vs. Italy). Available at the International Court of Justice Website (http://www.icj-cij.org) ↑

    1. . See The Recons Traction of the Bombing of RST and NATO Explanations in HRW Civilian Deaths in the NATO Air Campaign. Supra note. Amnesty International NATO/Federal Republic Yugoslavia Collateral Damage.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت