راهنمای ﻧﮕﺎرش ﻣﻘﺎﻟﻪ ﭘﮋوهشی در مورد اثربخشی آواز- ملودیک بر ... |
جلسه دوم
۱-نفس گیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۲- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۳- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۵-تمرین دو ترانهجدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود (اجرا از روی خود سی دی) و سپس در مرحله بعد با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز ذهنی و دست زدن به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۱ ساعت انجام گرفت.۶- تمرین روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنشان انتخاب کرده بودند، که به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه اجرا شد.
جلسه سوم
۱- نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۲- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۳- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۵- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعد با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی و دست زدن به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۱ ساعت انجام گرفت.۶ - تمرین روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه.
جلسه چهارم
۱-نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۲- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۳- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۵- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود یکبار با سی دی و بار دیگر با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۱ ساعت انجام گرفت.۶ -تمرین روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه.
جلسه پنجم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام. ۲-نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه. ۴-تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه. ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه. ۶-تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت۱ساعت انجام گرفت.۷-تمرین روی
یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه. .۸ - دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک ؛انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه ششم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بی کلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه. ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت یک ساعت انجام گرفت.۷- تمرین روی یک متن کتاب که خود آزمودنی ها بر اساس سنشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه. ۸ - دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه هفتم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفس گیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی تمرین گردید و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت یک ساعت انجام گرفت۷٫- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی. ۸- تمرین روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه. ۹ - دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه هشتم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفس گیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعد با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۱ساعت انجام گرفت.۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنی ها بر اساس سنشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت.۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه نهم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۲۰ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده وآرام ۲- تمرین نفس گیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۵۵دقیقه انجام گرفت.۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی. ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین.۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنی ها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.۱۰- از جلسه نهم مقدار موزیک و ترانهها کمتر شده و بر زمان گفتگوی عادی و بدون موزیک افزوده شد.
جلسه دهم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۲۵ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- برگزاری مسابقه نفسگیری برای جذابیت و تحرک بیشتر آزمودنیها در کلاس۴- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۶- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۷- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعد با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۵۰ دقیقه انجام گرفت.۸- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۹-روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت۱۰- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جلسه یازدهم
در جلسه یازدم به بعد به مرور از زمان تمرینهای با آهنگ کاسته شد و به زمان ریتمیک حرف زدن افزوده شد
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام.۲- تمرین نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعد با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۴۵دقیقه انجام گرفت۷٫- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنی ها بر اساس سنشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت.۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنی ها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه دوازدهم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنی ها به شکل ریتمیک به مدت ۳۵دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۴۰دقیقه انجام گرفت. ۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنی ها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت.۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه سیزدهم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۴۰ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفس گیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۳۵دقیقه انجام گرفت.۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت.۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است.
جلسه چهاردهم
۱-تمرین صحبت کردن وگفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۴۰دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام. ۲- تمرین نفسگیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۳۰ دقیقه انجام گرفت.۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت. ۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است. ۱۰- تمرین آهسته صحبت کردن به شکل ریتمیک و بعد، تکرار جملاتی که به طور ریتمیک و آهسته تمرین شده بودند به شکل عادی.
جلسه پانزدهم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۵۵دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام. ۲- تمرین نفسگیری به مدت ۱۰ دقیقه همراه با آهنگ بیکلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۲۵دقیقه انجام گرفت.۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت.۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است. ۱۰- تمرین آهسته صحبت کردن به شکل ریتمیک و بعد، تکرار جملاتی که به طور ریتمیک و آهسته تمرین شده بودند به شکل عادی.
جلسه شانزدهم
۱-تمرین صحبت کردن و گفتگو بین آزمونگر و آزمودنیها به شکل ریتمیک به مدت ۶۰ دقیقه قبل از شروع تمرین به شکل کشیده و آرام ۲- تمرین نفس گیری به مدت ۱۰دقیقه همراه با آهنگ بی کلام ۳- فوت کردن در فلوت و کار با فلوت به شکل ریتم ۲-۴و ۴-۲ به مدت ۱۰ دقیقه ۴- تمرین با ساز دهنی به مدت ۱۰ دقیقه ۵- تمرین ترانههای جلسه قبل به شکل انفرادی و گروهی به مدت ۲۰ دقیقه ۶- تمرین دو ترانه جدید که از سی دی نظر انتخاب شده بود همراه با سی دی و سپس در مرحله بعدی با کمک وسایل دایره زنگی، خاش خاشک، چوب، مثلث، بلز، دقک، فلوت ساز دهنی به شکل گروهی و انفرادی ترانه انتخابی خوانده شد و این تمرین به مدت ۲۰دقیقه انجام گرفت.۷- خواندن یک ترانه از روی کتاب به دلخواه خود آزمودنی ۸-روی یک متن کتاب که خود آزمودنیها بر اساس سنّشان انتخاب کرده بودند، به شکل ریتمیک به مدت ۱۵ دقیقه تمرین صورت گرفت. ۹- دادن تمرین دراز نشست و بشین پاشو و شنا به آزمودنیها همراه با صحبت کردن به شکل ریتمیک؛ انجام این حرکات ورزشی جهت پیشگیری از ایجاد هرگونه کسالت در کلاس بوده است. ۱۰- تمرین آهسته صحبت کردن به شکل ریتمیک و بعد، تکرار جملاتی که به طور ریتمیک و آهسته تمرین شده بودند به شکل عادی.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
فصل حاضر تجزیه و تحلیل داده های پژوهش جهت بررسی سوالات پیشین است. یافته های پژوهش در مورد متغیرهای مستقل در هر کدام از آزمودنیها و نمرات پیش از آن بهصورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفتهاست.
در این پژوهش یافتهها در مورد گروه آزمایشی در موقعیت O1تا O5(خط پایه اول) تا (خط پایه پنجم) ارزیابی متغیر وابسته (لکنت و اضطراب) پیش از اعمال متغیر مستقل (آوازی ـ ملودیک) انجام شده است.ارزیابی (خط پایه اول) سه هفته قبل از آغاز درمان و (خط پایه پنجم ) قبل از آغاز اولین جلسه درمان انجام پذیرفت.
X نشان دهنده اجرای مرحله درمان که شامل ۱۶ جلسه درمان است که به هرجلسه دو ساعت اختصاص داده شد. در این نشستها اعضا به تمرین گروهی و انفرادی آواز ملودیک پرداختند. به این صورت که در هرجلسه دو قطعه شعر همراه با آهنگ و بدون آهنگ و همچنین تمرین نفسگیری با پخش موسیقی بیکلام آموزش داده شد. علاوه برآن آزمودنیها در هر جلسه به تمرین ساز دهنی، فلوت، آرام سازی، خواندن ترانههای کودکانه که ازCD نظر انتخاب شده بود، به همراه موسیقی و بدون آن و خواندن یک متن ـ که خود کودکان از کتابهای داستانی که از قبل متناسب با سن آزمودنیها انتخاب شده بود ـ زیر نظر پژوهشگر پرداختند. در هر جلسه تمام فعالیعتهای فوق هم به شکل انفرادی و هم به شکل گروهی انجام شد. همچنین در هر جلسه آزمودنیها، ملودیها را با حضور پژوهشگر از بر میکردند.O6تاO10 نیز نشان دهنده ارزیابی متغیرهای وابسته در پس آزمون است؛ به عبارتی پس از اتمام ۱۶ جلسه تمرین به مدت سه هفته و هر سه روز یکبار مجدداً «مقیاس تجدید نظر شده اضطراب آشکار کودکان[۱۵۱](RCMAS)» و «مقیاس شدت لکنت کودکانSSI-3 » از آزمودنیها گرفته شد.
برای محاسبه اندازه اثر، از روش «میانگین کاهش از خط پایه» استفاده شده است. در این روش میانگین مشاهدات مرحله درمان یا پیگیری از میانگین مشاهدات خط پایه کم میشود. نتیجه عملیات بر میانگین مشاهدات خط پایه تقسیم شده و حاصل در عدد ۱۰۰ ضرب میشود (کمبپل، ۲۰۰۴).
فرمول محاسبه اندازه اثر در مرحله درمان و پیگیری
مقداراندازه اثر:میانگین مشاهدات مرحله درمان یا پیگیری- میانگین مشاهدات خط پایه × ۱۰۰ میانگین مشاهدات خط پایه |
پرسشهای پژوهش
۴-۱ پرسش اول
آیا آواز- ملودیک بر کاهش لکنت کودکان تاثیر دارد؟
[چهارشنبه 1400-09-24] [ 09:58:00 ق.ظ ]
|