۲۵

۶/۶

متوسط رو به بالا

۸۹

۷/۲۳

متوسط

۲۱۶

۴/۵۷

متوسط رو به پایین

۴۳

۴/۱۱

پایین

۳

۸/۰

تعداد کل

۳۷۶

۱۰۰

میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعیجدول ۵-۱-۱۲ نشان­دهنده توزیع فراوانی و درصد میزان استفاده­ی پاسخگویان از وسایل ارتباطی است. برای سنجش این متغیر در این پژوهش از ۵ وسیله و هم چنین دامنه­ پاسخی خیلی کم (یا اصلاً)، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد استفاده شده است. همانگونه که جدول نشان می­دهد، بیشترین نسبت استفاده از تلویزیون خارجی (ماهواره)، برای پاسخگویان در طبقه­ی خیلی کم (اصلاً) (۸/۵۴ درصد) قرار گرفته است. کمترین نسبت استفاده از این رسانه به میزان خیلی زیاد (۴/۶ درصد) است. ۵/۷۰ درصد از پاسخگویان اظهار کرده ­اند که خیلی کم از رادیو استفاده می­ کنند. در حالی که در مجموع، تنها نزدیک به ۱۱ درصد پاسخگویان در حد متوسط و بیشتر در طول روز از رادیو استفاده می­کردند. در­مورد اینترنت، بیشتر پاسخگویان (۱/۴۳ درصد) اصلاً از اینترنت استفاده نمی­کردند. ۱۶ درصد، کم­ ؛ ۸/۱۷ درصد، متوسط؛ ۱/۱۴ درصد، زیاد و ۹ درصد، خیلی زیاد در طول شبانه­روز از اینترنت استفاده می­ کنند. در­مورد تلویزیون داخلی، ۸/۳۷ درصد پاسخگویان (بیشترین نسبت) اظهار کرده ­اند که در طول شبانه­روز در حد متوسط از این رسانه استفاده می­ کنند. ۵/۲۸ درصد پاسخگویان، ساعات زیادی از روز را به تماشای تلویزیون داخلی می­پردازند. کمترین نسبت استفاده از این رسانه در طبقه­ی اصلاً (۷/۳) و کم (۵/۱۲) قرار گرفته است. ۶/۱۷ درصد از پاسخگویان اظهار کرده ­اند که زمان خیلی زیادی از روز را صرف تماشای تلویزیون داخلی می­ کنند. ۵/۵۹ درصد پاسخگویان در حد متوسط و زیاد به استفاده از موبایل می­پردازند. ۹/۱۸ درصد از پاسخگویان، خیلی زیاد از موبایل استفاده می­ کنند. تنها ۱۶ نفر (۳/۴ درصد) از کل نمونه­ مورد بررسی، اظهار کرده ­اند که هیچ استفاده­ای از موبایل ندارند یا خیلی کم از آن استفاده می­ کنند. نسبت پاسخگویانی که به میزان کم از موبایل استفاده می­ کنند، ۳/۱۷ درصد می­باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۵-۱-۱۲ توزیع فراوانی و درصد میزان استفاده­ی پاسخگویان از وسایل ارتباط جمعی

وسایل ارتباط جمعی

میزان استفاده­ی روزانه

خیلی کم (اصلاً)

کم

متوسط

زیاد

خیلی زیاد

فراوانی

درصد

فراوانی

درصد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت