۰.۰۲۳۸

نگرش وی نسبت به خرید اینترنتی

تناسب محصول یا خدمت ارائه شده

۰.۳۵

۰.۰۴۸

۶.۷۳۹

***

پذیرش نوآوری شخصی درفناوری اطلاعات
۴-۳-۳- مدل یابی معادلات ساختاری و آزمون فرضیه‌های پژوهش
به‌طورکلی با تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و به کمک نرم‌افزار AMOS 22 فرضیه‌های پژوهش مورد آزمون قرار گرفته‌اند. برای نیل به این منظور نخست آزمون نرمال بودن داده‌ها صورت گرفته است. سپس تحلیل عامل تائیدی برای هر یک از پرسشنامه‌ها انجام شده است. درنهایت نیز مدل مربوط به فرضیه اصلی و فرضیه‌های فرعی پژوهش اجرا شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۳-۳-۱- تحلیل عاملی تائیدی
در این مطالعه از ابزار پرسشنامه برای گردآوری داده‌ها استفاده‌شده است. بنابراین با بهره گرفتن از تحلیل عاملی تائیدی ساختار کلی پرسشنامه‌های پژوهش مورد روائی سنجی محتوائی قرار گرفته است.
مدل اندازه‌گیری نشان‌دهنده بارهای عاملی متغیرهای مشاهده‌شده (عامل) برای هر متغیر مکنون است. قدرت رابطه بین عامل (متغیر پنهان) و متغیر قابل‌مشاهده به‌وسیله بار عاملی نشان داده می‌شود. بار عاملی مقداری بین صفر و یک است. اگر بار عاملی کمتر از ۵/۰ باشد رابطه ضعیف در نظر گرفته می‌شود. بار عاملی بین ۵/۰ تا ۸/۰ متوسط و اگر بزرگ‌تر از ۸/۰ باشد خیلی مطلوب است.
در تحلیل عاملی تأییدی توجه به برازش مدل نیز مهم است. شاخص‌های برازش رایج در مدل‌های اندازه‌گیری برای متغیرهای مکنون پژوهش در زیر هر شکل ارائه شده است. در میان شاخص‌های برازش اگر نسبت کای دو به درجه آزادی کمتر از ۳ باشد مدل از برازش مناسبی برخوردار است. شاخص RMSEA کمتر از ۰۵/۰ مطلوب است. سایر شاخص‌ها نیز هر چقدر به یک نزدیک‌تر باشند مطلوب‌تر است.
در ادامه اشکال مرتبط با این تحلیل‌ها و نیز نتایج تحلیل عاملی ارائه می‌شود. خاطرنشان می‌شود که ارتباط بین خطاها در اشکال، برازش مدل را بالاتر برده است. این ارتباطات بر اساس شاخص اصلاح ارائه‌شده در نرم‌افزار AMOS ایجاد شده است. به‌این‌ترتیب که هرچه برای یک ارتباط، شاخص اصلاح بالاتری باشد، افزوده شدن آن ارتباط در مدل موجب بهترشدن برازش آن می‌شود.
جدول شماره ۴-۹ شاخص‌های برازش مدل کلی

مدل کلی

X2/df

RMSEA

NFI

CFI

IFI

RFI

PRATIO

PNFI

PCFI

میزان قابل‌قبول

۳>

۰۵/۰>

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت