1. . Mycenaen ↑

      1. ۱٫ علیمردی،مهناز، جریان شناسی تاریخی پوشش و حجاب، پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد تاکستان،، ۱۳۸۵،ص۳۵ ↑

    1. ۲٫ دورانت ، ویل جیمز، تاریخ تمدن، ترجمه احمد آرام ودیگران ، تهران ،آموزش انقلاب اسلامی ،چاپ سوم،۱۳۷۰، ص ۵۲۰ ↑

    1. ۳ . همان ، ص ۳۴۰ ↑

    1. ۱ . جلیل ضیاءپور، پوشاک باستانى ایرانیان از کهن‏ترین زمان، تهران ،هنرهای زیبای کشور،صص ۱۷ – ۲۶ و صص‏۵۱، ۵۴، ۵۶٫٫ ↑

    1. ۲ . همان، ص ۶۴ – ۱۹۴٫ ↑

    1. ۱ . فرهت قائم‏مقامى، آزادى یا اسارت،تهران ،جا وید، ص‏۱۰۶؛ تورات، باب استر، آیه۱٫ ↑

    1. ۲ . ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج‏۱، ص‏۵۵۲٫ ↑

    1. ۳ . راسل، برتراند، زناشوئى و اخلاق، تهران، نشر پرواز، ۱۳۶۵، چاپ دوم، ص‏۱۳۵٫ ↑

    1. ۴٫ سالنماى ۱۳۷۲، چاپ انجمن زرتشتیان تهران،۱۳۷۲، ص‏۱۰٫ ↑

    1. ۵ . زهره سادات موسوی،عفاف و حجاب درادیان الهی، تهران،گنجینه فرهنگ،۱۳۸۵،ص۳۹ ↑

    1. ۱ . علیمردی،مهناز، جریان شناسی تاریخی پوشش و حجاب،ص۶۳ ↑

    1. ۲ . علیمردی،مهناز، جریان شناسی تاریخی پوشش و حجاب،ص۷۴ ↑

    1. ۳ . ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج۱۲، ص۶۶ . ↑

    1. ۴ همان، ج۱۲، ص۶۲ ↑

    1. ۵٫ همان، ص۶۳٫ ↑

    1. ۶ . علیمردی،مهناز، جریان شناسی تاریخی پوشش و حجاب،ص۷۹ ↑

    1. ۷٫ همان، ص ۸۶-۸۹ ↑

    1. ۱ . ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج۱۲، ص۳۴٫ ↑

    1. ۲ . همان، ج۱۲، ص۲۸٫ ↑

    1. ۳ . همان،ص ۹۴ ↑

    1. ۴ . ویل دورانت، تاریخ تمدن، ج ۱، ص ۴۳۹٫ ↑

    1. ۵ . شایان ذکر است که اکنون مسیحیت، ازدواج را برای تمام مسیحیان مقدس می‏شمرد و تنها آن را برای پاپ و اسقف‏های کلیسا ممنوع می‏داند ↑

    1. ۱ . انجیل، رساله پولس بتیطس، باب دوم، فقره ۱ ـ ۶ . ↑

    1. ۲ . همان، رساله پطرس رسول، باب سوم، فقره ۱ ـ ۶ . ↑

    1. ۳٫ ،حکیم الهی، زن و آزادی، تهران، فردوسی، چاپ دوم، ص ۵۳٫ ↑

    1. ۱ . مجموعه این بحث در کتاب پوشاک در ایران باستان، پوربهمنی، فریدون، ترجمه هاجر ضیاء سیگارودی، امیرکبیر، تهران، ۱۳۸۶وپوشش زن در گستره تاریخ،پارس،طیبه،قم،احسن احدیث،۱۳۷۷ ↑

    1. ۱ . پوربهمنی، فریدون ، پوشاک در ایران باستان، صص۵۳-۵۵ ↑

    1. ۲ دورانت ، ویل جیمز، تاریخ تمدن ، ص ۴۳۴ ↑

    1. ۱٫ ضیاء پور ،جلیل، پوشاک باستانی ایرانیان، تهران ،وزارت فرهنگ وهنر، ص ۵۱ ↑

    1. ۲ . ضیاء پور، جلیل، پوشاک زنان ایرانی ، ص ۱۹۴ ↑

    1. ۳٫ همان ، ص ۱۱۴ ↑

    1. ۴٫ علیمردی،مهناز، جریان شناسی تاریخی پوشش و حجاب،ص۱۳۳ ↑

    1. ۱ . رک:علویقی، علی اکبر، زن در آیینه تاریخ،صص۱۱۲_۱۳۵ ↑

    1. ۱ علیمردی،مهناز، جریان شناسی تاریخی پوشش و حجاب،ص۷۲به بعد ↑

    1. ۱ .این واژه رامترادفModernism،به معنی تلاش درجهت هماهنگ ساختن نهادهای سنتی باپیشرفت علوم تمدن دانسته اند.رک:آقابخشی،علی،فرهنگ علوم سیاسی،نشرتندر،چاپ اول۱۳۶۳،ص۱۶۶ ↑

    1. ۲ .ر.ک:صلاح،مهدی،کشف حجاب،مؤسسه‌ مطالعات ‌و پژوهش‌های سیاسی،چاپ دوم،بهار۱۳۸۸،ص۵۸به بعد ↑

    1. ۱ .محمدی،جمشید،نمادهای فردی علل بد حجابی،مجله ندای صادق،شماره ۱۵،اردیبهشت ۱۳۸۴ ↑

    1. ۲ .مطهری،استاد مرتضی،مسئله حجاب،انتشارات صدرا،چاپ دهم،۱۳۶۶،ص۳۳ ↑

    1. ۱ .ترکمندی،حمیدرضا،مقاله عوامل بد حجابی در ایران،برگرفته شده از سایتwww.zibaweb.com ↑

    1. ۱٫منیره نوبخت،حاکمیت فرهنگ سلطه ،مهمترین عامل و ترویج فساد،مجموعه سخنرنی کنفرانس زن،کتاب حجاب و آزادی،سازمان ‌تبلیغات اسلای،۱۳۷۱،ص۲ ↑

    1. ۲ .اقتباس از:مقالهریشه یابی جامعه شناختی بی حجابی، جمعی از مولفین پژوهشکده فقه وحقوق فرهنگ ومطالعات اسلامی،مجله فقه،شماره ۵۱و۵۲،تیر۱۳۸۶،ص۳_۲۳ ↑

    1. ۱ نوبخت،منیره؛حاکمیت فرهنگ سلطه ،مهمترین عامل و ترویج فساد،ص۳ ↑

    1. ۲ مهدی،طیب،حجاب وحقوق زن در ترازوی اندیشه وایمان،نشر سفینه،تهران،۱۳۸۷،ص۷۶_۸۵ ↑

    1. ۱ مهدی،طیب،همان،ص۹۴_۱۱۰٫ ↑

    1. ۱ جمعی از مولفین پژوهشکده فقه وحقوق فرهنگ ومطالعات اسلامی ،مقالهریشه یابی جامعه شناختی بی حجابی، ،ص۳۳ ↑

    1. ۱ .مهدی،طیب،همان،صص۸۳_۹۴ ↑

    1. ۱نهج‏البلاغه، ترجمه جعفر شهیدی، تهران، سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی، ۱۳۶۸ نامه ۳۱، ص۴۰۵ ↑

    1. ۲ . قاسمی مرضیه،بررسی حجاب از دیدگاه قرآن وحدیث،تهران،هزاره ققنوس،۱۳۸۷،ص۲۹ ↑

    1. ۳ . همان،ص۳۰ ↑

    1. ۱ . مطهرى، مرتضی، مسئله حجاب، تهران، چاپ اول، ۱۳۴۷، ص ۶۲ ↑

    1. ۲ . قاسمی مرضیه،بررسی حجاب از دیدگاه قرآن وحدیث،ص۹۶ ↑

    1. ۳ محمدی اشتهاردی،محمد،پوشش زن در اسلام،قم،اشراق،چاپ دهم،صص۲۹_۳۹ ↑

    1. ۱ .اقتباس از :مسئله حجاب،استاد مرتضی مطهری،صص۹۱_۱۰۸ ↑

    1. ۱ برای دیدن تفصیلی آثار مثبت فردی واجتماعی به بخش اول،فصل سوم مراجعه نمایید. ↑

    1. ۱ .فروید می‌گوید:« ناکامی‌ها معلول قیود اجتماعی است و پیشنهاد می ‏کند که تا ممکن است باید غریزه را آزاد گذاشت‏ تا ناکامی و عوارض ناشی از آن پیش نیاید .»{ر ک:همان،ص۱۰۲} ↑

    1. ۱ .سوره مبارکه نر،آیه شریفه ۳۲و۳۳ ↑

    1. ۲ .اقتباس از:مسئله حجاب استاد مرتضی مطهری،صص۷۶و۷۷ ↑

    1. .۱« قل للمؤمنین یغضوا من ابصارهم و یحفظوا فروجهم»(سوره مبارکه نور،آیه شریفه ۳۰)و «قل للمؤمنات‏ یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن»( سوره مبارکه نور،آیه شریفه۳۱) ↑

    1. ۲ .رک:آیات شرفه ۳۱و۶۰ از سوره مبارکه نور وآیه شریفه ۵۹ از سوره مبارکه احزاب. ↑

    1. ۳٫رک: آیه شریفه ۵۹ از سوره مبارکه احزاب. ↑

    1. ۴ .اقتباس از همان،صص۸۱_۸۳ ↑

    1. ۵ . برای مطالعه تفصیلی در این مورد به گفتار آثار منفی فردی واجتماعی بد حجابی در بخش اول،فصل سوم مراجعه نمایید. ↑

    1. ۱٫اقتباس از همان،صص۸۴و۸۵ ↑

    1. ۲ حدادعادل،غلامعلی،فرهنگ برهنگی وبرهنگی فرهنگی،صص۵۹_۶۱ ↑

    1. ۳ رک:مسئله حجاب،استاد مرتضی مطهری،ص۸۶ ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت