• کاهش مصرف سوخت،
  • بهبود وضعیت آلودگی هوا،
  • افزایش حاشیه سود بیمه­گران،
  • ارتقای کیفیت خدمات بیمه­ای،
  • کاهش قیمت سایر رشته­ های بیمه،
  • امکان جذب سرمایه بیشتر به سوی بخش بیمه،
  • کاهش وابستگی به بیمه­های اتکائی خارجی.

بخش سوم: بررسی دیدگاه ­ها و نظرات صاحبنظران
۲-۲۸ فیلیپ کاتلر
فیلیپ کاتلر[۱۰] در ۲۷ می ۱۹۳۱ در شیکاگو متولّد شد. (او یکی از سرشناس‌ترین بازاریابان جهان و پدر بازاریابی مدرن است). وی ۳۴ جلد کتاب و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آنها به زبان‌های مختلف ترجمه شده است. کتاب اصول بازاریابی، همچنان به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در این رشته به شمار می‌رود.
کاتلر درک مفهوم بازاریابی را ساده اما اجرای آن را بسیار دشوار می‌داند. وی معتقد است که بازاریابی بخشی از فلسفه مدیریت مدیران است. مدیران باید با شناخت نیازهای مشتریان، برای آنان ارزش افزوده بیآفرینند و رضایت آنان را به دست بیاورند تا نهایتاً بتوانند با فروش محصولشان، برای سازمان خود سود کسب کنند (بینش، مسعود، ۱۳۸۸).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

همچنین فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ، بازاریابی را نوعی فرایند اجتماعی و مدیریتی می­دانند که به وسیلۀ آن افراد و گروه­ ها می­توانند از طریق تولید، ایجاد و مبادله محصولات و ارزش­ها با دیگران، نیازها و خواسته­ های خود را برآورده سازند (کاتلر، ۱۳۸۳).
کاتلر گسترش و کاربرد ابزارهایی از قبیل تجزیه و تحلیل بازار، توسعه محصولات جدید، برنامه­ ریزی راهبردی و سیستم­های اطلاعاتی یکپارچه را برای موفقیت مدیران بازاریابی توصیه می‌کند. وی معتقد بود بازارسازی یعنی نفوذ در بازار و معرفی و شناساندن سازمان و محصولات و خدمات آن با بهره گرفتن از عوامل قابل کنترل بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع وترفیع فروش) و این بازاریابان هستند که با بکارگیری درست و اصولی این عوامل می­توانند در شرایط مختلف جایگاهی در بازار برای خود به دست آورند و با سیاست­ها و برنامه ­های مناسب سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند (بینش، مسعود، ۱۳۸۸).
بخش چهارم: پیشینۀ پژوهش
۲-۲۹ پژوهش­های فارسی
۲-۲۹-۱ موضوع پژوهش ۱:
ارائه الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات با هدف افزایش خرید بیمه­نامه­ های عمر و پس­انداز (مطالعه موردی: شرکت بیمه آسیا، استان تهران)
پژوهشگران: حجت الله رضازاده برفوئی به راهنمایی دکتر علی رضائیان، دانشگاه امام صادق (ع) (دانشکده مدیریت)، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۶
چکیدهاین تحقیق تأثیر هر یک از عناصر مدل آمیخته بازاریابی خدمات را از طریق آزمون t در قالب یک تحقیق توصیفی بر روی تمایل به خرید بیمه­نامه­ های عمر و پس­انداز ارزیابی می­نماید، که در نهایت پس از رد یکی از فرضیه ­ها (عنصر شواهد فیزیکی) یک مدل بومی و بهینه جهت افزایش خرید این نوع بیمه­نامه­ ها با هفت مؤلفه ارائه گردید.
۲-۲۹-۲ موضوع پژوهش ۲:
اثر عناصر الگوی مدیریت منسجم خدمات بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های عمر و پس­انداز (مطالعه موردی: شرکت بیمه ایران، شهر رشت)
پژوهشگران: محمّدرضا تقی­زاده، به راهنمایی دکتر محمّد طالقانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت (دانشکده حسابداری و مدیریت)، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۸۹
چکیدهبا توجه به نقش انکارناپذیر بازاریابی در توسعه و گسترش این بیمه­نامه، از مدل مدیریت منسجم خدمات استفاده شد. و تأثیر هر یک از عناصر هشتگانه آن، از طریق آزمون t و دوجمله­ای و از نگاه ۷۲ نفر از بازاریابان به عنوان جامعه آماری تحقیق، بر میزان تمایل به خرید بیمه­نامه­ های عمر و پس­انداز سنجیده شد. این تحقیق از نوع پیمایشی می­باشد و برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه­ای حاوی ۲۲ سؤال که پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ به اثبات رسیده (۸۱/۰)، استفاده گردید. نتایج آزمون نشان می­داد که عناصر قیمت و محصول از بیشترین تأثیر در میان سایر عوامل برخوردار بوده اما عنصر شواهد فیزیکی مورد تأیید قرار نگرفت.
۲-۲۹-۳ موضوع پژوهش ۳:
الگوی بهینه سبد سرمایه ­گذاری در چارچوب آمیخته بازاریابی خدمات با اعتماد به مشتری (مطالعه موردی: شرکت­های بیمه فعال در بورس و فرابورس جمهوری اسلامی ایران)
پژوهشگران: سمیه بهستانی به راهنمایی دکتر امیر خانلری، دانشگاه تهران (دانشکده مدیریت)، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۹۱
چکیدهدر این تحقیق تأثیر عناصر هشتگانه الگوی بهینه آمیخته بازاریابی خدمات مورد بررسی قرار گرفت. در این ارزیابی که با کمک نرم­افزار Topsis، یک بار برای مشتریان فعلی و بار دیگر برای مشتریان جدید، انجام گرفت، مشخص گردید که؛ در این رتبه ­بندی، شرکت­های بیمه فعال در بورس توانستند از نظر توجه به «الگوی مدیریت منسجم خدمات» (۸ps)، ضمن اعتماد بیشتر به مشتریان خود در هر دو مرحله، نسبت به شرکت­های فرابورسی، رتبه بهتری کسب کنند.
۲-۲۹-۴ موضوع پژوهش ۴:
تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فروش باتری استارتر سبک (مطالعه موردی: در شهر تهران)
پژوهشگران: علی حاجی محمّدعلی، دکتر کریم حمدی، دکتر حسین وظیفه­دوست، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، ۱۳۹۱
چکیدهاین تحقیق، تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی را بر افزایش فروش باتری­های استارتری سبک در شهر تهران مورد بررسی قرار می­دهد. بدین منظور محقق اقدام به انجام مصاحبه عمقی با کارشناسان و خبرگان صنعت باتری نموده و از این طریق متغیرهای سطح دوم تعریف شده در مدل­های عمومی آمیخته بازاریابی به صورت سفارشی و خاص برای محصول باتری استارتر سبک شناسایی شدند. سپس با توجه به مدل تحلیلی جهت اولویت­ بندی از روش، “تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی” استفاده می­ شود. در این تحقیق با توجه به محدودیت­های مختلف ازجمله زمان و سایر منابع، عوامل با اولویت­های بالاتر پیش از سایر عوامل مد نظر قرار گرفتند. به همین منظور ملاک این تحقیق عوامل دارای وزن بالای ۰۶/۰ قرار گرفته و بدین ترتیب ۷ اولویت انتخاب شده ­اند.
۲-۲۹-۵ موضوع پژوهش ۵:
مطالعه کارکردهای آمیخته بازاریابی خدمات (p7) در افزایش کیفیت بورس اوراق بهادار تهران با ارائه آمیخته­های جدید بازاریابی مالی بورس اوراق بهادار
پژوهشگران: حسین بدیعی، دکتر مهرداد علیپور، مریم نوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ، ۱۳۹۰
چکیدهاین تحقیق به مطالعه کارکردهای آمیخته بازاریابی خدمات در افزایش کیفیت خدمات و افزایش سرمایه ­گذاری بورس اوراق بهادار تهران با ارائه آمیخته­های بازاریابی جدید بورس اوراق بهادار تهران می­باشد. برای تحلیل اطلاعات جمع­آوری شده از رویکرد کیفی و روش مایلز و هوبرمن بهره­مند شدیم. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد، آمیخته­های بازاریابی خدمات کاملاً در بورس اوراق بهادار تهران کاربرد فراوانی داشته و همچنین در افزایش کیفیت خدمات تأثیر خیلی زیادی دارد و همچنین نتایج به دست­آمده از ۵ سوال تحقیق، سه عامل (نقدینگی و شفافیت، تصویب دستورالعمل­ها و قوانین و مقررات تسهیل­کننده سرمایه ­گذاری، تنوع شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) را به عنوان آمیخته­های جدید بازاریابی مالی مطرح نمودند.
۲-۲۹-۶ موضوع پژوهش ۶:
بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف­ کنندگان (مطالعه موردی: مصرف­ کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه در شهرستان شیراز)
پژوهشگران: احمد الله یاری بوزنجانی به راهنمایی دکتر حبیب الله رعنایی کردشولی، دانشگاه خلیج فارس، پایان نامه کارشناسی ارشد، ۱۳۹۰
چکیدهاین پژوهش با هدف بررسی نگرش مصرف­ کنندگان نسبت به آمیخته بازاریابی سبز و تأثیر آن بر تصمیم خرید سبز مصرف­ کنندگان محصولات لبنی شرکت پگاه فارس صورت گرفته است. بر این اساس با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید، هر یک از ابعاد تبلیغ، توزیع و قیمت آمیخته بازاریابی سبز بر خرید سبز مصرف­ کنندگان اثر مثبت و معنی­داری دارند، در حالی که محصول سبز بر خرید سبز مصرف­ کنندگان دارای تأثیر منفی و غیرمعنی­داری است.
۲-۲۹-۷ موضوع پژوهش ۷:
مطالعه و تعیین اثر عناصر آمیخته بازاریابی خدمات بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در صنعت بیمه
پژوهشگران: دکتر وحیدرضا میرابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی، ۱۳۸۸
چکیدهدر این پژوهش به بررسی تعیین اثر عوامل آمیخته بازاریابی خدمات بر مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه پرداخته می­ شود. هدف از این تحقیق اولویت­ بندی عوامل مؤثر بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با توجه به عناصر آمیخته بازاریابی خدمات است.
۲-۲۹-۸ موضوع پژوهش ۸:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت