(۵-۵) پیشنهاد برای استفاده‌ کنندگان از این تحقیق

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به یافته های پژوهش ، پیشنهاد می شود مدیران شرکتهای ایرانی به موارد زیر توجه کنند :

    • تأمین رضایت مشتری به منزله اولویت و نخستین ضرورت برای رسیدن به موفقیت، چرا که برای هر شرکت ، موفقیت بدون رضایت مشتریان آن متصور نیست. ایجاد این تفکر در مدیریت سازمان که نمود موفقیت در رضایت مشتریان تجلی می¬یابد؛ بنابراین سازمان همواره در تلاش باشد که فعالیت¬ها، محصولات و خدمات خود را مطابق با نیازها و توقعات مشتریان طراحی و توسعه دهد.
    • شهامت فاصله گرفتن از هزینه یابی سنتی و آزمون و به کارگیری روش­ـهای نوین هزینه یابی و حسابداری مدیریت
    • توجه به کیفیت محصولات، سعی در ایجاد یا تقویت واحد کنترل کیفیت در داخل هر شرکت و کاربرد استانداردهای بین المللی کیفیت در ساخت محصولات، جهت افزایش سهم و اندازه بازار
    • مدیریت برای خلاقیت و استفاده از روش های جدید، به منظور مقابله با تغییرات، به داشتن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل موقعیت ها و شرایط نیاز دارد. با توجه به این نکته، شاید بتوان گفت : اولین مرحله برای پا گذاشتن در مسیر موفقعت ، بها دادن به حسابداری مدیریت و ایجاد بستر لازم برای رشد و شکوفایی آن است .

به سازمان بورس پیشنهاد می‌شود، با توجه به تائید رابطه بین رقابت با عملکرد سازمان و تأثیر این رابطه بر سود مورد انتظار سرمایه‌گذاران و احتمال ورشکستگی شرکت‌ها و در نتیجه مؤثر بودن این اطلاعات بر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران و کمک به آنان، شرکت‌ها را موظف سازند تا اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت بازار محصولشان افشاء کنند.
با توجه به تأثیر رقابت بر عملکرد شرکت‌ها، تصمیم­های استراتژیک شرکت در جهت افزایش سود، بازده سهامداران، انتخاب تکنولوژی، میزان تولید، تغییر یا جایگزین محصول جدید می­شوند، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود در تصمیم ­گیری خود فقط به سود­آوری شرکت‌ها اکتفا نکنند و به مواردی همچون جایگاه شرکت در صنعت مربوطه، وضعیت شرکت در بازار محصول، سهم بازار شرکت و روند بدهی شرکت و رقبا در مدت اخیر توجه کنند.
(۶-۵)پیشنهاد برای تحقیقات آتی
در مطالعات و تحقیقات آینده دیدگاه‌های جدید بیشتری را در زمینه فرایند ایجاد تغییر در سیستم کنترلی و حسابداری مدیریت به وجود آورند.
این تحقیق مقیاس ساده­ای از شرکت‌ها را بکار گرفته است در تحقیقات بعدی می­توانند ارتباط سه گزینه شدت رقابت، تغییر سیستم حسابداری مدیریت و عملکرد سازمانی را با مدل‌های مختلف توصیف نمایند.
دخالت دادن متغیرهای دیگری مانند و شناسایی نقش آنها در اثربخشی واحدهای سازمان
(۷-۵) محدودیت‌ها

    • در تمام تحقیقاتی که صورت می گیرد، محدودیت ها جزء لاینفک تحقیق هستند . زیرا همین محدودیتها هستند که زمینه را برای تحقیقات آتی و جدید فراهم می سازند. این تحقیق نیز از این قاعده مستثنی نبود.
    • در این پژوهش به دلیل پراکندگی جغرافیایی شرکتها تنها از شرکتهای مستقر در استان تهران استفاده شد که این محدودیت مکانی پژوهش می باشد.
    • قلمرو زمانی پژوهش حاضر،سال ۱۳۹۲ بوده است، بنابراین در تعمیم نتایج به دوره¬های زمانی دیگر بایستی با احتیاط عمل شود.

طراحی و اجرای تکنیک‌های حسابداری مدیریت بسیار دشوار و نیازمند طراحی و اجرای زیر ساخته‌ای مکمل دیگری است؛ به عبارت دیگر، طراحی و اجرای موفقیت‌آمیز مستلزم تحول اساسی و بنیادی در نظام حسابداری و گزارشگری مورد عمل فعلی از یک‌سو و طراحی و اجرای سیستم حسابداری بهای تمام ‌شده و سیستم ارزیابی عملکرد از دیگر سو است.
در تعیین میزان تأثیرگذاری هرکدام از عوامل مطرح‌ شده در رقابت و تغییر سیستم حسابداری مدیریت از ابزار پرسشنامه برای جمع‌ آوری اطلاعات استفاده ‌شده است. لذا پاسخ‌دهندگان با توجه به ارزیابی‌های ذهنی خود میزان اثرگذاری را اعلام می‌داشتند که ممکن است با واقعیت امر کمی تفاوت داشته باشد و این موضوع به ‌عنوان یکی از محدودیت‌های ذاتی پرسشنامه قابل‌ذکر است.
منابع و مأخذ:

    1. اشراق، ش. (۱۳۹۱) در تحقیق خود تحت عنوان” آیا میزان استفاده از سیستم حسابداری مدیریت محیطی در شرکت­های تولیدی متأثر از سبک مدیریت مدیران آن­هاست” اولین همایش ملی حفاظت و برنامه ریزی محیط زیست
    1. ادواردج.بلوچر، کونگ اچ چن، توماس دبلیو، لین، ۱۳۸۷ ، “حسابداری مدیریت استراتژیکی"، ترجمه پارسائیان، علی،تهران انتشارات ترمه، چاپ دوم.
    1. ایمانی برندق ،محمد و زواری رضایی.(۱۳۸۸).” بررسی اهمیت تکنیکهای حسابداری مدیریت درشرکتهای پذیرفته شده بورس تهران". کنفرانس بین المللی حسابداری مدیریت –تهران.
    1. اسکندری، م. در مقاله حسابدار آینده تغییرات موثر بر نقش حسابدار.
    1. باقری نژاد، ج. نیکنام، الف. خدارحمی، م.(۱۳۹۲) ” ایجاد سود آوری برای شرکت از طریق تصمیم گیری مناسب برای تعیین مکان بهینه شعب شرکتهای زنجیره ای در بازار رقابتی
    1. ستوده ، ر. ایمانی ، ذال.(۱۳۹۲) در مقاله” بررسی آشنایی مدیران در بکارگیری سیستم های اطلاعاتی حسابداری مدیریت در شرکتهای تولیدی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران” دومین همایش ملی بررسی راهکارهای ارتقاء مباحث مدیریت، حسابداری و مهندسی صنایع در سازمانها
    1. تقوی، م. (۱۳۸۹) .مدیریت مالی۱ ، انتشارات دانشگاه پیام نور.
    1. جلالی فریز هندی، س ح. و شکیبا جمال آباد، غ. (۱۳۹۰) “بررسی عوامل تأثیرگذار بر حسابداری مدیریت استراتژیک و ارتباط آن با بهبود عملکرد شرکت” دومین کنفرانس مدیریت اجرایی ۱ و ۲ تیرماه ۱۳۹۰
    1. جاویدپور، م.(۱۳۹۲) “ارزیابی از حسابداری مدیریت با توجه به تغییرات اقتصادی
    1. خاکی ،غ ،ر،۱۳۸۷، “روش های تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی” ، انتشارات بازتاب
    1. خدایی، ن. (۱۳۹۲) ” تاثیر بازارگرایی بر عملکرد سازمانی به واسطهی یادگیری سازمانی مطالعهی موردی: کارکنان بانک ملت در شهر مشهد”
    1. رنانی، م. دفتر همکاری حوزه و دانشگاه؛ پیشین، ص۱۴۷- ۱۴۸٫
    1. ذوقی، ر. (۱۳۹۲) “ حسابداری مدیریت بهترین روش در کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد و سودآوری بیشتر“ گروه اقتصادی / حوزه اقتصاد کلان و بودجه ۰۶/۱۱/۹۲ شماره: ۱۳۹۲۱۱۰۵۰۰۱۴۴۹
    1. رسولی، ولی الله، (۱۳۷۷): «حسابداری ویژگی‌های کیفی اطلاعات حسابداری مدیریت و نقش آن بر تصمیم‌گیری مدیریت» پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
    1. رحیمی، م. و محمدنژاد،.ع(۱۳۹۱) مقاله “بررسی رابطه بین رقابت بازار و تأمین مالی شرکتهای عضو بورس اوراق بهادار تهران ” اولین همایش منطقه ای رویکردهای نوین حسابداری و حسابرسی مقاله الکترونیکی
    1. - رهنمای رود پشتی، ف. نیکومرام، ه و شاهوردیانی، ش. ۱۳۸۵٫ مدیریت مالی راهبردی (ارزش‌آفرینی). انتشارات کسا کاوش
    1. ۳٫ رهنمای رود پشتی، ف.نیکونام، ه و جلیلی، الف (۱۳۹۲) . تاثیر سوگیری های قضاوتی بر کارکرد تکنیک های حسابداری مدیریت مجله: حسابداری مدیریت » بهار ۱۳۹۲ ، سال ششم - شماره ۱۶ (علمی-پژوهشی) (۱۶ صفحه - از ۷۵ تا ۹۰
    1. رضایی، ف. عازم، ح. (۱۳۹۰)” تأثیر شدت رقابتی و راهبرد تجاری بر ارتباط بین اهرم مالی و عملکرد شرکت‌ها “فصلنامه علمی پژوهشی حسابداری مدیریت سال پنجم / شماره دوازدهم/ بهار ۱۳۹۱
    1. سعید ده یادگاری و همکاران (۱۳۸۴) در مقاله “بررسی رابطه بین ابعاد مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی
      شرکت های ایرانی صادرکننده سنگهای تزئینی”
  1. حبیبی، س. سعیدی پور، ب.(۱۳۹۱) ” بررسی جایگاه رضایتمندی مشتری در کسب مزیت رقابتی سازمان” ” اولین همایش ملی مهندسی مدیریت کسب و کار ۸ خرداد ماه ۹۲ کرمان
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت