Rappert, Brian,’’ Controlling the Weapons of War: Politics, Persuasion, and the Prohibition of Inhumanity’’, Routledge,2013,p117.

Legal Consequences of the Construction of a Wall in the Occupied Palestinian Territory ↑
حبیب زاده ،توکل؛ساخت دیوار حایل در سرزمین های اشغالی فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل،فصلنامه دین و ارتباطات،زمستان ۱۳۸۴،شماره ۲۸،ص۶۹٫ ↑
پس از رای مزبور،بنا به درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد یک چهارچوب نهادی به منظور ثبت آسیب های وارده به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در اثر ساخت دیوار حایل توسط رژیم صهیونیستی متاثر شده اند در سازمان ملل متحد بنا به بندهای ۱۵۲ و ۱۵۳ رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری در قضیه مزبور ایجاد شده است.برای اطلاعات بیشتر در این مورد ن.ک به :

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

United Nations,’’ Yearbook of the United Nations, Volume 60’’, United Nations Publications, ۲۰۰۹,p529.

سادات میدانی،سید حسین؛نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری:محکومیت قضایی اسراییل،فصلنامه سیاست خارجی،پاییز ۱۳۸۳،شماره ۷۱،ص۶۵۲٫ ↑
United Nations,’’ Yearbook of the United Nations’’, United Nations Publications,2007,p466.

در قضیه حاضر،دیوان در مورد اینکه کدام یک از قواعد بین الملل بشردوستانه در این رای مشورتی اعمال می شود اظهار نموده است که قواعد کنوانسیون های لاهه به صورت قواعد عرفی بین المللی اعمال می گردند.هم چنین کنوانسیون چهارم ژنو ۱۹۴۹ به سبب عضویت رژیم صهیونیستی در آن و اشغال مناطق فلسطینی در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس شرقی اعمال می شوند اما پروتکل اول الحاقی به سبب عدم عضویت رژیم صهیونستی ،اعمال نمی گردند. برای اطلاعات بیشتر در این رابطه ن.ک به :
Conforti, Benedetto and Ferrari Bravo, Luigi ,’’ The Italian Yearbook of International Law, Volume 14 (2004)’’, Martinus Nijhoff Publishers,2005,p126

Anne Vos, Jan,’’ The Function of Public International Law’’, Springer Science & Business Media,2013,p259.

Anne Vos, Jan,Op.Cit,p260. ↑
موسوی میر کلائی،سید طه؛راهکارها و ضمانت اجراهای حقوق بین الملل بشردوستانه با تاکید بر ماده ۱ مشترک کنوانسیون های ژنو ۱۹۴۹،مجله حقوقی دادگستری،شماره ۸۳،پاییز ۱۳۹۲،ص۱۵۶٫ ↑
Cahill Ripley, Amanda,’’ The Human Right to Water and Its Application in the Occupied Palestinian Territories’’,۲۰۱۱,p76.

Case Concerning Military and Paramilitary Activities in and against Nicaragua(Nicaragua v United States of America) ↑
جلالی،محمود؛مشروعیت استفاده از زور در عراق از دیدگاه حقوق بین الملل،فصلنامه نامه مفید،اسفند ۱۳۸۵،شماره ۵۸،ص۱۵۰٫ ↑
زمانی،سید قاسم؛حقوق قراردادی و تدوین قواعد عرفی در رویه دیوان بین الملل دادگستری با تاکید بر قضیه نیکاراگوئه،مجله حقوقی بین المللی،بهار ۱۳۷۵،شماره ۲۰،ص۲۶۲٫ ↑
Casey-Maslen, Stuart,’’ Weapons Under International Human Rights Law’’, Cambridge University Press,2014,p483.

International Court of Justic,Military and Paramilitary Activities in and Against Nicaragua(Nicaragua v U.S.A)(Merits),Judgment of 27 June 1986,para 268. ↑
Gray, Christine D.,’’ International Law and the Use of Force’’, Oxford University Press, 2008,p24.

United Nations General Asembly Resolution 61/89:’Toward an arms trade treaty:establishing common international standards for import,export and transfers on conventional arms,’A/RES/61/89,Preambular Paragraph 5. ↑
محمد رفیعی،سید کمال الدین؛پیشین،ص۸۸٫ ↑
Beigbeder, Yves,’’ International Justice Against Impunity: Progress And New Challenges’’, Martinus Nijhoff Publishers, 2005,p215.

Beigbeder, Yves,Op.Cit,p215. ↑
Boister, Neil and Currie, Robert J.,’’ Routledge Handbook of Transnational Criminal Law’’, Routledge,2014,p253.

‘’An Agenda for Peace’’ ↑
‘’Supplement to an Agenda for Peace’’ ↑
دبیرکل سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۰ به شورای امنیت که تعهد اصلی را در حفظ صلح و امنیت بشری دارد توصیه کرد که ساز و کارهای حقوقی و تعقیبی را در ابعاد داخلی و بین المللی تشویق کند؛ساز و کارهایی که به دلیل عدم توانایی یا عدم تمایل اطراف درگیر نسبت به تعقیب افراد مرتکب جنایت نسل کشی،جرایم علیه بشریت و جنایات جنگی باید در دیگر دادگاه های بین المللی یا داخلی اعمال شوند.برای اطلاعات بیشتر دراین رابطه ن.ک به: سادات میرمحمدی،معصومه؛تاثیر تصویب اساسنامه دیوان بین المللی کیفری بر جرم انگاری جنایات بین المللی در قوانین داخلی دولت ها و اعمال صلاحیت جهانی از سوی آنها،مجله حقوقی بین المللی،پاییز و زمستان ۱۳۸۸،شماره ۴۱،ص۱۴۳٫ ↑
UN System For The Standardized Reporting Of Military Expenditures ↑
UN Register Of Conventional Arms ↑
Frieman, Wendy,’’ China, Arms Control, and Nonproliferation’’, Psychology Press, 2004 ,p110.

Frieman, Wendy, Op.Cit, p110. ↑
For More Information about the UN Register of Conventional Arms See the Following Website: http://www.un.org/disarmament/convarms/Register/ (last access 2/12/2013) ↑
فن تیگر اشتروم،باربارا؛پیشین،ص ۱۸۳٫ ↑
United Nations,’’ European Action on Small Arms and Light Weapons and Explosive Remnants of War: Final Report’’, United Nations Publications,p15.

UNIDIR,,’’ Developing a Mechanism to Prevent Illicit Brokering in Small Arms and Light Weapons: Scope and Implications’’, United Nations Publications UNIDIR, 2006,p19.

the Coordinating Action on Small Arms (CASA)  ↑
Coordinating Action on Small Arms,’’ Reviving the Coordinating Action on Small Arms (CASA) is one of my priorities in the field of disarmament for 2008″

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت